Gå til innhold

Mensutsettende medikamenter

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Tror det het Primolut det jeg tok i forbindelse med bryllupet.

Sitter og leser i Felleskatalogen om preparatet, men må si jeg skjønte lite eller ingenting av det som stod der.

Det jeg vil finne ut av er:

Når jeg har utsatt mensen i ti dager så fikk jeg en blødning 3 dager etterpå (dag 13). Det var som en vanlig mens. Får jeg nå mens 2 uker etter dette, eller er blødningen forskjøvet med vanlig antall dager i syklus?

Og hva med eggløsning? Er den forskjøvet i tillegg eller er den normal slik den var før spising av dette medikamentet?

Kanskje idiotiske spørsmål, men jeg bare MÅ vite. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen du fikk mensen er jo dag 1 (selv om den "egentlig" var på dag 13, liksom)

Så jeg vil nok tro at mensen kommer som vanlig x antall dager etter siste mens.

Og at eggløsning kommer som vanlig x dager før mens...

Jeg vil altså ikke tro at du får mens allerede 14 dager etter forrige mens, selv om det skulle ha passet med den opprinnelige syklusen din

(Jeg TROR alt blir forskjøvet tilsvarende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var litt vanskelig å finne ut av det ved å lese om medikamentet.

Greit å vite liksom så man ikke tror man er gravid fordi mensen uteblir 14 dager etter siste blødning, og at man kan få en kontroll på når eggløsning er så man kan sette igang prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg går nå fortsatt på mini pilla pga amming.

Etter mine beregninger så kommer mensen nøyaktig på dagen, den 7 august :-x BRYLLUPET.

Jeg har også fått noen mens utsettende piller, husker ikke navnet her nå (trøtt etter nattevakta :o ), men mensen skal da kommme etter tre dager etter den siste pilla, tror at det er slik at hele syklusen blir forskjøvet.

Ring ned til legekontoret og for hør deg om dette. Dette får du svar av sekretærene pr telefon, enkelt og greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå fortsatt på mini pilla pga amming.

Etter mine beregninger så kommer mensen nøyaktig på dagen, den 7 august :-x BRYLLUPET.

Jeg har også fått noen mens utsettende piller, husker ikke navnet her nå (trøtt etter nattevakta :o ), men mensen skal da kommme etter tre dager etter den siste pilla, tror at det er slik at hele syklusen blir forskjøvet.

Ring ned til legekontoret og for hør deg om dette. Dette får du svar av sekretærene pr telefon, enkelt og greit :P

DETTE KOM ALTSÅ FRA MEG 8) TRODDE DATAN AUTOMATISK LOGGET MEG PÅ NÅ...MEN DEN GANG EI :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...