Gå til innhold

Bør jeg trene etter stor dessert?

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Så det har seg sånn at jeg spiste litt for mange sjokoladefondanter i dag. 5 muffins-små, for å være presis... Angrer bittert, i og med at jeg har slitt med magen i det siste, men det får så være.

Har ellers spist sunt og regelmessig i dag + drukket mye vann. Er det likevel dumt av meg å trene etterpå? Merk: Det er ikke fordi jeg har dårlig samvittighet, for det har jeg ikke. Men fordi planen var å trene i dag... Så...

Er det en dårlig ide (ikke vits for framgangen sin del)? Bør jeg heller vente til i morgen? Det sies jo at kroppen skal ha riktig mat før trening, og dette er jo ikke akkurat... riktig mat...

Endret av lillelarve
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener uansett om jeg har spist dårlig/ikke bra mat eller ikke. For det første fordi det føles bra å trene uansett, og fordi du bedrer formen og forbrenner kalorier selv om du har spist dårlig. Du ta ikke igjen kalorioverskudddet, men det er bedre enn å la være! :)

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Ja det er akkurat det jeg også tenker! Jeg liker å trene - ikke bare for å brenne kalorier, men fordi det er gøy. Men vil jo heller ikke at det skal være for ingenting, for jeg vil jo forbedre meg...

Men... trent er jo trent, er det ikke det? hehe :)

Skrevet

Trent er trent, du vil jo bedre formen selv om du spiste noe rart/dårlig. Du beveger deg jo uansett! :hoppe: Det er ikke for ingenting.

• Liker 1
Gjest daisydaisy
Skrevet

Om du skal trene etter å ha inntatt den slags type kost, bør du legge opp treningen etter det. Jeg ville ikke ha sprunget etter det inntaket, f.eks.

Skrevet

Ingen trening er vel bortkastet?

Jeg hadde trent, bare fordi det er deilig! :duskedame:

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

:trene:

Ikke sant... Og så er det også bare snakk om ett usunt måltid per måned. Jeg spiser jo sunt og rent ellers, så det vil jo ikke ødelegge noe. Er litt fjern i dag, og nå kommer alle "aaa, selvfølgelig"-øyeblikkene.

Kan ta en roligere økt i dag. Kanskje styrke... :)

Skrevet

Om du ikke blir sterkere vedlikeholder du jo formen da i det minste. Kanskje treningen idag gjør at du løfter mer neste gang?

Dessuten har jeg ofte lagt merke til at det er ikke så verst med proteiner i usunne saker:-)

Gjest lillelarve
Skrevet

Hvem vet :) Det er tydeligvis ikke bortkastet da! Det er nå enda godt. :danse:

Skrevet

Jeg trener uansett om jeg har spist dårlig/ikke bra mat eller ikke. For det første fordi det føles bra å trene uansett, og fordi du bedrer formen og forbrenner kalorier selv om du har spist dårlig. Du ta ikke igjen kalorioverskudddet, men det er bedre enn å la være! :)

Kan man ikke? Hvis man spiser 400 kcal og brenner 400 kcal, så går det vel opp i opp? :klo:

Anonymous poster hash: 95c0e...361

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstillingen. Er det noen grunn noen gang til å ikke trene fordi man har spist noe usunt?

Jeg hadde skjønt det om man spiste noe man var intolerant eller allergisk mot og derfor fikk en reaksjon, men det at det var usunt spiller vel ingen rolle?

Om man uansett skal spise en stor dessert så er det vel egentlig best å trene først, slik at man skaper et glykogenbehov. I det lange løp spiller et engangstilfelle ingen stor rolle, men om det er vanen er det best å gjøre det slik.

• Liker 1
Skrevet

Kan man ikke? Hvis man spiser 400 kcal og brenner 400 kcal, så går det vel opp i opp? :klo:

Jo, det er klart! Men jeg tenkte at hun sikkert hadde spist såpass mye at det måtte veldig mye trening til for å ta det igjen. Sånn er det i alle fall for meg når jeg har hatt "spisedag" og spist veldig mye usunt.

Skrevet

Jo, det er klart! Men jeg tenkte at hun sikkert hadde spist såpass mye at det måtte veldig mye trening til for å ta det igjen. Sånn er det i alle fall for meg når jeg har hatt "spisedag" og spist veldig mye usunt.

Sånn sett, ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...