Julie:) Skrevet 1. november 2014 #1 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg varmet opp på 9,5 i 12 minutter så økte jeg til 10 i fem minutter. Hadde så: 1 min på 12 1 min på 7 1 min på 12,5 1 min på 7 1 min på 13 1 min på 7 1 min på 13,5 1 min på 7 1 min på 14 1 min på 7 1 min på 14,5 1min på 7 1 min på 15 1 min på 7 40 sek på 15,5 1 min på 7 30 sek på 16 1 min på 7 30 sek på 16 1 min på 7 30 sek på 16 også gikk jeg 8 min til nedtrapping. Sånn ca... Ble til sammen 45 min og var rimelig svett og sliten etterpå. Jeg syns det er en morsom måte å trene på, men har ikke så god erfaring med intervall så lurer på om noen har noen innspill? Jeg tenker at etter hvert begynner jeg på 14 og gjør samme intervallet to ganger før jeg øker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie:) Skrevet 2. november 2014 Forfatter #2 Del Skrevet 2. november 2014 Ingen som har noe peiling på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Del Skrevet 2. november 2014 Det kommer jo an på hvorfor du trener. Om du har noen spesifikke mål du vil oppnå? 4x4 intervaller er vel det som er mest vanlig. Så du kan jo lese litt mer om det her om du vil: http://fitnessbloggen.no/4x4-intervall-trening/ Anonymous poster hash: 2bde5...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarinda Skrevet 2. november 2014 #4 Del Skrevet 2. november 2014 Det er kommet til mye ny forskning som viser til at Høy Intensiv Trening (HIT) kan gi like gode kondisjonsmessige resultater som 4x4. Jeg kjenner ikke spesifikt hvilke variasjoner i denne treningen som har vist best effekt, men vet at denne type på mitt treningssenter er ganske nøye med at pausene er kortere enn øktene. Det gjelder ikke i de mest høyintensive heatene da, så kanskje lese litt mer om HIT? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 2. november 2014 #5 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg lurer på hvordan du får det til med så korte intervaller? Min erfaring er at det tar såpass mange sekunder å øke farten at ett minutts intervall blir for kort...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie:) Skrevet 3. november 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg skriver ca fordi jeg begynte å telle sekunder og min først når jeg hadde kommet opp på den riktige farten og også ned igjen, så det tok jo litt tid for og komme opp og ned i fart Så det jeg faktisk løp etter at jeg hadde kommet opp på 15 var 1 min før jeg gikk ned igjen til 7.. Takk for tips om HIT, jeg er som sagt ganske fersk men har hørt av andre for at det skal ha en god effekt skal det være en god kontrast mellom hvile og fart. Når jeg løper på 16 så har jeg ikke sjans til å løpe mer enn 30 sek slik jeg er i dag og trengte litt tid før jeg kunne kjøre i gang igjen.. Men ser kanskje at jeg skal minske pausene litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå