Gå til innhold

Størrelse støvler (Hjelp?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg et par gummistøvler i dag, prøvde først 38 og de kjentes alt for store ut. Følte at foten hadde alt for stor plass, og at de var absolutt for store å gå med. Så prøvde jeg fort str 37, og kjøpte de. Men når jeg nå kommer hjem og prøver de skikkelig syns jeg de kjennes små ut.

Vies gummistøvler ut? Tanken er å bruke tykke sokker oppi, og når jeg prøver det så går det akkurat. Syns det er rart det er så stor forskjell på størrelsene,bør jeg levere de tilbake...

Anonymous poster hash: f5579...42a
Videoannonse
Annonse
Gjest boltiten
Skrevet

Prøvde du støvlene i 38 med tykke sokker? Sånn umiddelbart høres det ut som 38 er en riktigere størrelse.

• Liker 1
Skrevet

Prøvde du støvlene i 38 med tykke sokker? Sånn umiddelbart høres det ut som 38 er en riktigere størrelse.

Nei, prøvde ikke noen med tykke sokker. Etter jeg prøvde hjemme tenkte på å bytte til 38. Men 38 var for vid øverst og når jeg gikk i støvlene så fulgte ikke støvelen med foten, det var mer som om hælen løftet seg opp i skaftet og selve støvelen sto i ro, teit forklart :P

Lurer på om 37 er litt for korte i sålen, men 38 er litt for lange og ALT for vide :klo:

Takk for svar :)

Gjest boltiten
Skrevet

Jeg synes du bør prøve 38 en gang til, med tykke sokker. Sokkene kan påvirke hvordan hælen føles på, og om støvelen "følger med" eller ikke. Husk at når du går med gummistøvler som er trange vil du fort bli klam og kan lett få gnagsår. Du kan jo også forklare dilemmaet for ekspeditrisen i butikken.

• Liker 1
Skrevet

Gummistøvler er det viktig å kunne bruke en ullsokk oppi. Fordi de støvler lett blir klamme inni og ull holder godt på fuktighet uten å kjennes fuktig og uten å bli kalde. Merk tynn sokk + evt. En såle i bunnen når det er greit varmt i være. Tykk sokk ÷ såle når det er kaldere i været.

Passer ikke den støvellen du har prøvd bør du bytte etil en annen modell.

Gummistøvler og skotøy med gortex forblir i sin størrelse i motsetning til gode skinnsko som vier seg litt ut og tilpasser seg foten.

Anonymous poster hash: 5f9b0...c47

• Liker 1
Skrevet

Prøve andre støvler kanskje? Passformen var kanskje ikke den beste til deg?

Anonymous poster hash: 5e8c2...fa0

• Liker 2
Skrevet

Meh, ok takk for svar. Skal bytte de i morgen, syns bare alt av støvler blir for vide over vristen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...