Gjest GreenSky Skrevet 19. juli 2004 #1 Skrevet 19. juli 2004 I følge denne artikkelen. Hva mener dere, henger lykke og sex sammen?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #3 Skrevet 19. juli 2004 Vel... De siste ti årene har jeg stort sett opparbeidet, og deretter betalt ned på, gjeld. Rik på penger er jeg altså ikke. De samme ti årene har jeg hatt tildels store mengder sex med henne jeg elsker. Jeg er tvers igjennom lykkelig. Men på den annen side vet jeg jo ikke om jeg automatisk ville bli deprimert dersom lottokupongen gikk inn...
LilleBille Skrevet 19. juli 2004 #4 Skrevet 19. juli 2004 Vel... Men på den annen side vet jeg jo ikke om jeg automatisk ville bli deprimert dersom lottokupongen gikk inn... .. Ikke jeg heller...
Gjest Fighter Skrevet 19. juli 2004 #5 Skrevet 19. juli 2004 Når man først har lite penger er det greit å trøste seg med at man i hvert fall kan ha sex.
Gjest GreenSky Skrevet 19. juli 2004 #6 Skrevet 19. juli 2004 Okay. :-) Selv tror jeg at det egentlig ikke er sexen i seg selv som spiller noen rolle for vår lykkefølelse, men mye nærhet og kroppskontakt. :-)
Gjest TomKrus Skrevet 19. juli 2004 #7 Skrevet 19. juli 2004 Okay. :-) Selv tror jeg at det egentlig ikke er sexen i seg selv som spiller noen rolle for vår lykkefølelse, men mye nærhet og kroppskontakt. :-) Tror nå denne tryggheten er litt lenger nede på Maslows pyramide enn penger, ja.
Gjest Melissa Gioberti (gjest) Skrevet 19. juli 2004 #8 Skrevet 19. juli 2004 Kan bare snakke for meg selv, men jeg blir hvertfall tusen ganger mer lykkelig av masse penger som jeg kan handle for - enn sex... hehe..
Gjest Madam Felle Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 Fatter og begriper ikke hvordan de to tingene kan sammenlignes i det hele tatt.
Gjest GreenSky Skrevet 19. juli 2004 #10 Skrevet 19. juli 2004 Begge deler er veier til lykken, kanskje? Nei, jeg vet ikke.
veie Skrevet 19. juli 2004 #11 Skrevet 19. juli 2004 Kan bare snakke for meg selv, men jeg blir hvertfall tusen ganger mer lykkelig av masse penger som jeg kan handle for - enn sex... hehe.. Enig med du.. Oppfatelsen av sex og penger har kanskje noe med hvordan vi som barn ble lært til å forholde oss til disse tingene.. Jeg er et resultat av hva jeg har opplevd, det er andre som har fått meg hit :evil:
dreamy Skrevet 19. juli 2004 #12 Skrevet 19. juli 2004 Jeg er ikke helt enig i den påstanden. Jeg hadde ett one-night opplegg en gang som var superdeilig. Det hadde ikke noe med lykke å gjøre Nå har jeg samboer og må jeg si at sex betyr mye, jeg tror jeg kan kalle meg lykkelig .. Er ikke rik, men hadde blir overlykkelig hvis jeg hadde vunnet i lotto
Gjest 1111 Skrevet 19. juli 2004 #13 Skrevet 19. juli 2004 Sex og penger er to så forskjellige ting at jeg ikke vet helt hvordan å sammenligne det.
Arkana Skrevet 19. juli 2004 #14 Skrevet 19. juli 2004 Tja, det hjelper ikke med mye sex hvis regningene dine går til inkasso eller du ikke har råd til mat. Penger er sterkt undervurdert, jeg tror de aller aller fleste av oss ville bli lykkeligere av å ha penger nok til å gi oss økonomisk trygghet.
Rapitap Skrevet 19. juli 2004 #15 Skrevet 19. juli 2004 Men, det er jo fakta at når man har sex, så utgir kroppen endorfiner. Disse i seg selv er jo kroppens egen lille lykkepille.
Gjest TomKrus Skrevet 19. juli 2004 #16 Skrevet 19. juli 2004 Tja' date= det hjelper ikke med mye sex hvis regningene dine går til inkasso eller du ikke har råd til mat. Penger er sterkt undervurdert, jeg tror de aller aller fleste av oss ville bli lykkeligere av å ha penger nok til å gi oss økonomisk trygghet. Men i the bitter end så overlever man lenger bare på sex, enn på penger. Sex har det alltid vært. Penger er en ny greie.
Venus_venus Skrevet 19. juli 2004 #17 Skrevet 19. juli 2004 Må jeg velge mellom sex og penger velger jeg penger. Heldigvis trenger jeg ikke å velge...
Icy Skrevet 19. juli 2004 #18 Skrevet 19. juli 2004 Penger betyr nesten alt. Har man økonomisk trygghet så bekymrer man seg ikke så ofte. Man har råd til en fin bil, en rose til damen, en god middag, en bytur. Og det er ikke til å komme bort fra. Har man litt extra penger så kommer man mye lenger når det gjelder alt i livet.
Gjest TomKrus Skrevet 19. juli 2004 #19 Skrevet 19. juli 2004 Penger betyr nesten alt. Har man økonomisk trygghet så bekymrer man seg ikke så ofte. Man har råd til en fin bil, en rose til damen, en god middag, en bytur. Og det er ikke til å komme bort fra. Har man litt extra penger så kommer man mye lenger når det gjelder alt i livet. Selger nå heller den fine bilen, kjøper meg en sykkel og har mye bra sex. Får mye bra sex med litt ekstra penger. Og da prater jeg ikke om å kjøpe selve sexen.
Kevin Skrevet 19. juli 2004 #20 Skrevet 19. juli 2004 Hva om man hverken har sex eller penger....? :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå