AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #21 Del Skrevet 2. november 2014 Har dere det på en tallerken ved siden av og spiser det med fingrene eller kniv og gaffel eller har dere spekematen oppi grøten eller hvordan foregår dette egentlig? Anonymous poster hash: 232e4...a2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #22 Del Skrevet 2. november 2014 Normalt. Hilsen hedmarking.Anonymous poster hash: f75c4...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 2. november 2014 #23 Del Skrevet 2. november 2014 Stusset over det første gang jeg så at noen andre hadde det. Men det er vel vanlig i deler av landet. Jeg er bare vant til kanel, sukker og smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 2. november 2014 #24 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Vi hadde det til middag i går.. Tror det er ganske normalt her jeg bor (Gudbrandsdalen). Om det er rømmegrøt eller risengrynsgrøt spiller egentlig ingen rolle; sukker, kanel, hjemmelaget flatbrød og langtidsmodnet spekeskinke blir det uansett Endret 2. november 2014 av gohege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 2. november 2014 #25 Del Skrevet 2. november 2014 Har dere det på en tallerken ved siden av og spiser det med fingrene eller kniv og gaffel eller har dere spekematen oppi grøten eller hvordan foregår dette egentlig? Anonymous poster hash: 232e4...a2f Vi har det på en tallerken/skjærebrett ved siden av og spiser med fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #26 Del Skrevet 2. november 2014 Har aldri hørt om spekemat til risengrynsgrøt, jeg er vant med smørøye,sukker og kanel. Er heller ikke selv vant med spekemat til rømmegrøt, aldri sett det i min familie/slekt, men ser at det serveres på plasser man naturlig kjøper rømmegrøt. Hilsen ei fra Vestlandet (ser det er andre fra Vestlandet som sier dette er helt normalt) Jeg kommer fra Stavanger. Anonymous poster hash: d174d...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 2. november 2014 #27 Del Skrevet 2. november 2014 Er fra trøndelag, og har vokst opp med "grautpinn´j" til grøten, samma om det er risengrøt eller rømmegrøt(noen blander vel disse to typene grøt også?). Jeg spiser "grautpinn´jen" først jeg(flatbrøt og spekeskinke og morrpølse evt annen spekepølse), så blir grøtene en mettende dessert. Den har jeg sukker, smørøye og kanel på. Trodde føst dette var noe man kun gjorde hjemme hos meg, men har fått det servert flere steder. Handler om at middagen også skal være noe salt, ikke bare kremet og søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #28 Del Skrevet 2. november 2014 For min del blir det helt feil. Risengrynsgrøt er søt og rømmegrøt er mer syrlig. Synes bare salt spekemat og den søte grøten blir feil kombinasjon Anonymous poster hash: 9a48f...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #29 Del Skrevet 2. november 2014 Helt normalt. -Vestlandet Anonymous poster hash: 69d9f...042 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riviera Skrevet 2. november 2014 #30 Del Skrevet 2. november 2014 Normalt i Nordland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #31 Del Skrevet 2. november 2014 Normalt i Nordland. Kommer an på hvor. Her jeg bor har jeg kun opplevd å få der med rømmegrøt. Anonymous poster hash: 9a48f...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 2. november 2014 #32 Del Skrevet 2. november 2014 Samma det vel?! Grøt er grøt Anonymous poster hash: 011a9...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ungoliant Skrevet 2. november 2014 #33 Del Skrevet 2. november 2014 Begge deler er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #34 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg er fra nord-trøndelag og det er normalt her jeg bor iallefall. Tror faktisk ikke jeg kjenner noen som ikke har spekemat til risengrynsgrøten. Anonymous poster hash: e8249...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 2. november 2014 #35 Del Skrevet 2. november 2014 Spekemat må til, ja. Spiser det enten med fingrene ved siden av eller har det på flatbrød. Namnam :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #36 Del Skrevet 2. november 2014 Har aldri hørt om spekemat til risengrynsgrøt, jeg er vant med smørøye,sukker og kanel. Er heller ikke selv vant med spekemat til rømmegrøt, aldri sett det i min familie/slekt, men ser at det serveres på plasser man naturlig kjøper rømmegrøt. Hilsen ei fra Vestlandet (ser det er andre fra Vestlandet som sier dette er helt normalt) Jeg kommer fra Stavanger. Anonymous poster hash: d174d...89b Samme her, er fra Stavanger og jeg spiser både risengrynsgrøt og rømmegrøt med sukker, kanel og smørøye, og dette er også vanlig på kafeer, skolen eller andre plasser jeg har fått servert grøt i Stavanger. Rømmegrøt med spekeskinke er noe jeg kjenner til fordi jeg har hørt om det, men alltid hatt det for meg at det er mer sånn indre østlandet-greie, det er ikke noe jeg har blitt servert. Jeg har en gang vært på besøk hos ei fra ryfylke, som slengte en pakke spekeskinke på bordet (i tillegg til sukker, kanel og smør) en gang jeg og noen venninner spiste risengrynsgrøt hos henne. Anonymous poster hash: 33c9f...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #37 Del Skrevet 2. november 2014 Hehe. Jeg har aldri vært borti noen som spiser spekematen OPPÅ grøten, de fleste har grøt med smør/sukker/kanel og spekemat+flatbrød ved siden av.Anonymous poster hash: 4b77a...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stine87 Skrevet 2. november 2014 #38 Del Skrevet 2. november 2014 Ikke hørt om, her spises risengrynsgrøten med kanel, sukker, smør og rosiner, det samme med rømmegrøten Men rømmegrøt har jeg spist med spekemat, men gjør det ikke her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #39 Del Skrevet 2. november 2014 Alle sykehusene jeg har jobbet/ligget på har hatt dette som fast lørdagsmiddag... Så sent som for 2 uker siden på A-hus fikk jeg dette, godt er det også! Men jeg spiser det som regel hver for seg, da blandingen blir litt for sær for meg. Anonymous poster hash: 883bf...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. november 2014 #40 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg har pinlig nok ikke hørt om det før, men syns ikke det var noe merkelig ved det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå