AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #1 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg er vant med rømmegrøt og spekemat,men var på besøk og fikk servert spekemat ved siden av risengrynsgrøten.Jeg kommenterte selvfølgelig ingenting,men syntes dette var en litt merkelig kombo. Anonymous poster hash: 90607...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #2 Del Skrevet 1. november 2014 Samma det vel?! Grøt er grøt Anonymous poster hash: 011a9...02a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 1. november 2014 #3 Del Skrevet 1. november 2014 Det er helt vanlig 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 1. november 2014 #4 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg er vant med rømmegrøt og spekemat,men var på besøk og fikk servert spekemat ved siden av risengrynsgrøten.Jeg kommenterte selvfølgelig ingenting,men syntes dette var en litt merkelig kombo. Anonymous poster hash: 90607...abc Enig med deg, er også vant med rømmegrøt og spekemat, har aldri opplevd risgrøt og spekemat, selv om jeg spiser mye grøt og ofte blir servert grøt borte. Varierer kanskje med tradisjoner fra ulike deler av landet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 1. november 2014 #5 Del Skrevet 1. november 2014 Vet ikke hvor vanlig det er, men godt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest extra Skrevet 1. november 2014 #6 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg er vant med rømmegrøt og spekemat,men var på besøk og fikk servert spekemat ved siden av risengrynsgrøten.Jeg kommenterte selvfølgelig ingenting,men syntes dette var en litt merkelig kombo. Anonymous poster hash: 90607...abc Var det i Trøndelag? Har forstått at det er en tradisjon her, "Grøt med pinne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 1. november 2014 #7 Del Skrevet 1. november 2014 Det er da fullstendig normalt. Jeg klarer ikke å spise grøt uten spekemat, må ha noe "saltbeta" til! Til info, jeg er trønder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #8 Del Skrevet 1. november 2014 Var det i Trøndelag? Har forstått at det er en tradisjon her, "Grøt med pinne". De var trøndere,så kanskje det er vanlig der da.Men jeg er fra østlandet,og der har jeg aldri vært bort i det. Anonymous poster hash: 90607...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 1. november 2014 #9 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg gikk på folkehøgskole i Trøndelag der mange fra Østlandet ikke hadde smakt spekemat til risgrøt før, og ja, der het det "grøt med pinne". Selv er jeg fra Sunnmøre og der er det også helt normalt! Risgrøt uten noe spekemat til blir jo nesten dessert syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daisydaisy Skrevet 1. november 2014 #10 Del Skrevet 1. november 2014 Aldri hørt om før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 1. november 2014 #11 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Da jeg vokste opp var det alltid risengrynsgrøt med spekemat og rød saft til lunsj på lørdagene. Dette var forresten ikke i Trøndelag. Endret 1. november 2014 av Maximillian Cohen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 1. november 2014 #12 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg må ha spekemat og flatbrød til grøt, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 2. november 2014 #13 Del Skrevet 2. november 2014 Risengrynsgrøt er ikke godt. Har aldri hørt om noen som spiser spekemat ved siden av, men har hørt om noen som spiser fisk til rømmegrøt. I Rørostraktene tror jeg. Frister ikke det heller. Elsker rømmegrøt med spekemat da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #14 Del Skrevet 2. november 2014 Har aldri hørt om det. Anonymous poster hash: d174d...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyfern Skrevet 2. november 2014 #15 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg er fra Møre og Romsdal og her i heimen synes vi det er helt normalt med spekemat til risenrynsgrøt. Kjempegodt er det også! Hvorfor skulle bare rømmegrøten få lov til å ha spekemat som tilbehør? Må si jeg aldri har tenkt noe over dette før nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblesaft Skrevet 2. november 2014 #16 Del Skrevet 2. november 2014 Helt normalt her, hilsen Trønder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 2. november 2014 #17 Del Skrevet 2. november 2014 Har aldri spist spekemat til risengrynsgrøt.......er vant med smørøye, sukker&kanel. Nå har jeg aldri syntes at risengrynsgrøt er noen høydare, så kanskje jeg skal teste ut spekemat til å se om jeg liker det bedre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 2. november 2014 #18 Del Skrevet 2. november 2014 Fra vestlandet, og anser det som helt.normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 2. november 2014 #19 Del Skrevet 2. november 2014 Her har vi alltid hatt spekemat til risengrynsgrøt, det blir ikke det samme uten "grøtpinne" som jeg og søskenbarnet mitt kalte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #20 Del Skrevet 2. november 2014 Kjæresten og hans familie spiser alltid dette, det er på vestlandet Anonymous poster hash: 99670...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå