Gjest Sobril Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 (endret) Har endelig begynt å trene igjen - dvs jogge. Har ruter som er på 6-7 kilometer, og de par siste turene har jeg jogget hele runda uten problem. Trener fire ganger i uka, og det har jeg gjort i fire uker nå. Det er deilig å føle seg i form, men etter at jeg begynte å trene har det skjedd noe med kroppen min. Forlovelsesringen, som vanligvis sitter løst, må jeg slite med å få av, og jeg får merker etter sokkene på leggene. Skikkelig, markerte merker. Ergo - jeg samler vann! Har ikke endret kostholdet etter jeg begynte med trening, for det har vært ok fra før. Ikke har jeg giddet å veie meg i løpet av disse ukene heller, men i dag tok jeg sjansen, og ser at jeg har gått opp tre kilo. Merker det ikke på klær osv, men hva pokker skjer? Jeg VET også at jeg ikke spiser mer enn før. Hadde ikke planer om en ekstrem slankekur, så jeg har som sagt de samme matvanene. Ville bare komme i form, men ikke gå opp i vekt heller. Endret 1. november 2014 av Sobril
Gjest bustyvel Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Greit å sjekke med legen dersom det ikke bedrer seg, kan være et tegn på at ikke alt er som det skal. Kanskje du har startet for hardt/hvilt for lite?
Gjest Sobril Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Jeg går på levaxin pga høy anti-tpo (har med skjoldbruskkjertelen å gjøre). Har aldri hatt lavt stoffskifte, men verdier i øvre sjikte innenfor normalen. Gikk på for høy dose for litt siden og hadde da høyt stoffskifte. Dosen er nedjustert, men neppe såpass mye at det er lavt. Skjønner ikke en dritt, jeg, men det er noe ball med denne kroppen. Skal til legen 11. november så får høre da.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Stopp med treningen til du har vært hos legen og snakket med h*n. Treningen gjør absolutt noe med stoffskiftet ditt, kanskje Levaxinen skal justeres ettersom du trener Anonymous poster hash: 8f250...6fd
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Vektoppgang er pga av at du nok har fått større muskelmase etter du begynte å trene. Det veier jo mer enn fett Ikke noe å være redd for! Anonymous poster hash: ce214...3d9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Vektoppgang er pga av at du nok har fått større muskelmase etter du begynte å trene. Det veier jo mer enn fett Ikke noe å være redd for! Anonymous poster hash: ce214...3d9 Får ikke særlig muskelmasse av å jogge altså. Jeg vil tro at det er vann, og at det går av igjen når du er komt inn i rutinene. Anonymous poster hash: 9ea0d...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #7 Skrevet 1. november 2014 Vektoppgang er pga av at du nok har fått større muskelmase etter du begynte å trene. Det veier jo mer enn fett Ikke noe å være redd for! Anonymous poster hash: ce214...3d9 Man går ikke opp 3 kg i muskler på fire uker av å jogge. Anonymous poster hash: 52fc6...709 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #8 Skrevet 1. november 2014 Hvorfor øker din vekt når du begynner å trene? Man kan ofte se at man legger på seg i begynnelsen når man starter å trene. Og det kan være svært demotiverende hvis ett av dine treningsmål er å gå ned i vekt. Dersom du øker i vekt er det sjelden fordi du legger på deg fett, men langt oftere fordi du samler opp karbohydrater (sukker) i kroppen til å begynne med. For hvert gram sukker lagrer kroppen også tre gram vann. Dette kan gi ei total vektøkning på et kilo. I tillegg kan enda mer vann samles opp fordi dine muskler blir trenet og blir litt "sliten". Når dine muskler er ømme økes vannoppsamlingen i kroppen. I tillegg vil din kropp ganske hurtig øke produksjonen av blod for å møte de økte treningskravene. Det kan fort bli 1-2 liter blod ekstra dersom du går fra inaktiv til aktiv. Det tar 6-8 uker med jevn trening før musklene dine begynner å utvikles på grunn av den økte belastningen. Dersom du trener hardt kan du legge på deg ganske mange kilo med muskelmasse i løpet av de følgende uker og måneder. Hvis du trener moderat, vil oppbyggingen av muskler vanligvis stoppe etter 3-4 måneder. Hvis du trener lett, vil muskeloppbyggingen stoppe igjen ganske fort. Muskelmassen vedlikeholdes gjennom trening. Anonymous poster hash: 5f8fd...7ae 1
Thorn Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 (endret) Jeg gikk også opp tre kilo da jeg gikk fra helt inaktiv (med unntak av en og annen rusletur innimellom) til å trene styrke to-tre ganger i uka og sykle to-tre ganger i uka. Målet mitt var å gå ned i vekt, så jeg ble superfrustrert, men siden jeg likte treningen holdt jeg ut i en periode uten å gå på vekta. Nå er dette blitt noen år siden, men jeg tror det gikk ca to måneder før jeg gikk på vekta igjen. Da hadde jeg gått ned de tre pluss litt til, uten å endre kostholdet ytterligere (endret det samtidig som jeg begynte å trene). Så hvis du holder ut, løsner det nok for deg også! Endret 2. november 2014 av Thorn
Gjest Sobril Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 (endret) Tar meg en tur i dag igjen. De kiloene bryr jeg meg egentlig ikke om, for de synes jo ikke. Var bare så innmari rart, synes jeg, men nå som jeg har fått flere fornuftige svar så er det ikke så rart lenger Var en ivrig jogger for noen år siden, så jeg har nok kjørt litt for hardt ut. Kondisen kommer kjapt, men fysikken følger ikke samme takt Herregud; i går hadde jeg så vondt i nakken at jeg måtte ta Paracet og smøre med zon gjennom hele dagen. Tror det var de ti push upsa jeg kjørte på torsdag Endret 2. november 2014 av Sobril
Gjest Sobril Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 (endret) Jaja. Er åttende uke med trening. Null vektnedgang foreløpig og masse vann i kroppen. Men - driter litt i det. I dag løp jeg 8 kilometer på 53 minutter, og det er BRA til å være meg Endret 28. november 2014 av Sobril
illywhack Skrevet 28. november 2014 #12 Skrevet 28. november 2014 Mange grunner til dette: - Noe økt muskelmasse - Mer muskelmasse betyr mer lagret glykogen, noe som igjen betyr mer lagret vann. Dette kan fort bli både 2 og tre liter, som tilsvarer oppimot 3 kilo. - Du bruker mer energi, og spiser ubevisst mer. Vei maten, så har du kontroll. Men av alt: KAST BADEVEKTA! 3 kilo betyr null og niks, og er nok ikke en reel vektoppgang. Spiste du noe salt i går, drakk du brus (med eller uten sukker), drakk du lite ellerr mye vann, når var du på do sist? Slike ting spiller en rolle, og det nytter ikke å tenke så mye på kilo. Passer klærne, er det flott! Mål cm rundt lår, legger, hofte, liv og armer så skal du se at dette blir mindre selcv om vekta er lik eller kanskje høyere
Gjest Sobril Skrevet 28. november 2014 #13 Skrevet 28. november 2014 Finner ikke målebåndet, men jeg aner at buksa sitter litt løsere rundt rumpa. Veier meg ikke så ofte heller, så har vurdert å kaste den vekta. Spiser nok ikke mer, for har alltid hatt et manisk forhold til mat (ref spiseforstyrrelser i over 20 år). Selv om jeg ikke veier maten, så vet jeg at det er nogenlunde likt. Det hadde vært gøy å passe i de gamle klærna etterhvert, men hvis ikke får jeg kjøpe meg noen som passer den større, men veltrente, kroppen min
Gjest Strandet Skrevet 28. november 2014 #14 Skrevet 28. november 2014 Kanskje kroppen har hovnet litt opp her og der eller all jogginga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå