Atinas Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Hei, Jeg har hatt Gjeldsordning i 7 år, denne var ferdig for ett år siden, men det er fortsatt en betalings anmerkning som er regisrert på meg, når jeg prøver og skifte forsikrings selskap, eller gjøre andre ting som blir kredit sjekket, får jeg melding fra Bisnode om at det har blitt foretatt en kredittvurdering av meg, og der står det registrert en annmerknig fra FCE bank, men eg har ldrig tatt noen lån hos FCE bank, og eg finner ingen kontakt informasjon om de på nettet, eg kontaktet Bisnode for og få slettet denne annmerknigen, men de kunne kun slette den om det var FCE bank som meldte at den skulle bli slettet. Jeg fikk ingen informasjon om hvordan jeg kunne kontakte di. Jeg tok derfor kontakt med Namsmannen som hadde hatt min sak gjennom disse årene, hun kunne ikke hjelpe, jeg måtte få tak i FCEbank på egenhånd, og hun hadde ikke informasjon om denne banken, og til de som tror Gjeldsordning er bare fryd og gammen, de tar helt feil. for det første, så tar det nesten ett år før gjeldsordningen trer i kraft etter man søker, og da synest man at 5 år høres ikke så mye ut, men når du kommer i retten, og en får beskjed om at ein må ha 7 år, fordi en har studiegjeld i lånekassen og de godtok ikke 5 år, då føler du det ser litt mørkere ut, og når de 7 åra er gått er du ikke ferdig, da er det 2 år med sikring, det skal sikre kreditorene at ikke du tjener så veldig mye mer enn du hadde i gjeldsordnings perioden. og før gjeldsordningen trer i kraft, så lurer di deg til og få kausjonister til og ta lånet som de har kausjonert for, og er du ansvarsbevisst og vil betale dette lånet selv, fordi du ikke vil at uskyldige mennesker skal sitte og betale på din gjeld så må du bruke av livsoppholdet ditt til dette, og når det lånet er kr 5000 i mnd og du egentlig bare sitter igjen med 4000 etter at faste utgifter er betalt så blir det ikke enkelt, skal du kjøpe deg noe i perioden, så blir det alltid dyrest løsning, for det er kredittvurdering på alt. og da enker sikker de fleste, at ja ja du har gjort det selv, Men hva med de som ikke hr gjort det selv? Jeg betalte alltid regningene mine før forfallsdato, hadde ikke for mye i lån til min inntekt, og så ble jeg svindlet, alt raste sammen, alt det trygge som jeg var vant med økonomisk ble bare veltet, jeg satt der og kunne ikkje gjøre noenting, prøvde og snakke med kreditorer og få til ordninger, og det gikk i begynnelsen, men etterhvert så ville de ikke mer, og da måtte jeg søke gjeldsordning, gjennom hele ordningen har jeg og mine 4 barn levd fattig, aldri råd til noen ting, ikke engang kino billetter til barna har jeg hatt råd til, det har vært et reint helvete. og nå når perioden er over, vil jeg overta lånet som min kausjonist har måttet ha på seg i alle disse åra, men denne anmerkningen fra FCE bank ødelegger for dette, og mange andre ting. selv det og få leie en leilighet går ikke, fordi noen har kredtitt sjekk når de tar inn folk også. det er no 14 år siden alt begynte, det er 8 år siden eg søkte om gjeldsordning, det er ett år siden den skulle vært ferdig, jeg har ett år igjen med sikring, men har tjent noe mere dette året da jeg har skiftet jobb, så antagelig så må jeg betale i år også. Men hadde vært veldig takknemlig om noen kunne fortalt meg kosse eg kan bli kvitt den siste betalingsanmerkningen så eg kan få ordnet opp med de som sitter med lånet mitt i dag
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Saken er enkel, du kontakter FCEbank. Om du googler dem, finner du sikkert telefonnr 1
MissPierce Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 (endret) http://www.fcebank.com/about-ford-credithttp://www.ford.no/FinansieringogForsikring/Finansiering Endret 1. november 2014 av MissPierce 1
Gjest Hold the door Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #5 Skrevet 1. november 2014 Hei, Jeg har hatt Gjeldsordning i 7 år, denne var ferdig for ett år siden, men det er fortsatt en betalings anmerkning som er regisrert på meg, når jeg prøver og skifte forsikrings selskap, eller gjøre andre ting som blir kredit sjekket, får jeg melding fra Bisnode om at det har blitt foretatt en kredittvurdering av meg, og der står det registrert en annmerknig fra FCE bank, men eg har ldrig tatt noen lån hos FCE bank, og eg finner ingen kontakt informasjon om de på nettet, eg kontaktet Bisnode for og få slettet denne annmerknigen, men de kunne kun slette den om det var FCE bank som meldte at den skulle bli slettet. Jeg fikk ingen informasjon om hvordan jeg kunne kontakte di. Jeg tok derfor kontakt med Namsmannen som hadde hatt min sak gjennom disse årene, hun kunne ikke hjelpe, jeg måtte få tak i FCEbank på egenhånd, og hun hadde ikke informasjon om denne banken, og til de som tror Gjeldsordning er bare fryd og gammen, de tar helt feil. for det første, så tar det nesten ett år før gjeldsordningen trer i kraft etter man søker, og da synest man at 5 år høres ikke så mye ut, men når du kommer i retten, og en får beskjed om at ein må ha 7 år, fordi en har studiegjeld i lånekassen og de godtok ikke 5 år, då føler du det ser litt mørkere ut, og når de 7 åra er gått er du ikke ferdig, da er det 2 år med sikring, det skal sikre kreditorene at ikke du tjener så veldig mye mer enn du hadde i gjeldsordnings perioden. og før gjeldsordningen trer i kraft, så lurer di deg til og få kausjonister til og ta lånet som de har kausjonert for, og er du ansvarsbevisst og vil betale dette lånet selv, fordi du ikke vil at uskyldige mennesker skal sitte og betale på din gjeld så må du bruke av livsoppholdet ditt til dette, og når det lånet er kr 5000 i mnd og du egentlig bare sitter igjen med 4000 etter at faste utgifter er betalt så blir det ikke enkelt, skal du kjøpe deg noe i perioden, så blir det alltid dyrest løsning, for det er kredittvurdering på alt. og da enker sikker de fleste, at ja ja du har gjort det selv, Men hva med de som ikke hr gjort det selv? Jeg betalte alltid regningene mine før forfallsdato, hadde ikke for mye i lån til min inntekt, og så ble jeg svindlet, alt raste sammen, alt det trygge som jeg var vant med økonomisk ble bare veltet, jeg satt der og kunne ikkje gjøre noenting, prøvde og snakke med kreditorer og få til ordninger, og det gikk i begynnelsen, men etterhvert så ville de ikke mer, og da måtte jeg søke gjeldsordning, gjennom hele ordningen har jeg og mine 4 barn levd fattig, aldri råd til noen ting, ikke engang kino billetter til barna har jeg hatt råd til, det har vært et reint helvete. og nå når perioden er over, vil jeg overta lånet som min kausjonist har måttet ha på seg i alle disse åra, men denne anmerkningen fra FCE bank ødelegger for dette, og mange andre ting. selv det og få leie en leilighet går ikke, fordi noen har kredtitt sjekk når de tar inn folk også. det er no 14 år siden alt begynte, det er 8 år siden eg søkte om gjeldsordning, det er ett år siden den skulle vært ferdig, jeg har ett år igjen med sikring, men har tjent noe mere dette året da jeg har skiftet jobb, så antagelig så må jeg betale i år også. Men hadde vært veldig takknemlig om noen kunne fortalt meg kosse eg kan bli kvitt den siste betalingsanmerkningen så eg kan få ordnet opp med de som sitter med lånet mitt i dag Hmmm...merkelig. Har også gjeldsordning, og for meg fortoner det seg som et paradis. Har tilmålt livsopphold på 10715 i mnd pluss barnetillegg på ca 2000 pluss husleie på 8000. Altså 20715 i mnd. Lånekassen godtok uten problem (hadde 400000 der) 5 år. Hadde ca 1,2 mill i gjeld utenom dette. Vet at det er en 2 års etterperiode, men der skal du opp over 50000 i inntekter etter år 5, om de skal kunne gjøre noe som helst. Ble ikke "lurt" til noe kausjonistgreier her, alt var meget ryddig og lettfattelig. Har 2 år i gjen av de 5 årene. Jeg har så mye i livsopphold i forhold til hva jeg bruker i hverdagen, at jeg klarer fint å spare opptil 4000 i mnd undre gjeldsordningen. Det er helt fantastisk å gå fra posten full i krav hver dag, panikk for å bli kastet ut, stenge strøm og abbonnementer, tvangstrekk, osv. Alt dette opphørte på dagen da ordningen trådte i kraft. En fantastisk ting den gjeldsordningen. Anonymous poster hash: ef52c...5aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #6 Skrevet 1. november 2014 Det skjedde med meg også. Det var rett og slett en glipp hvor de glemte å slette betalingsanmerkningen. Da jeg tok kontakt ordnet de det med en gang. Anonymous poster hash: a42f4...75f 1
Snodig Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Hmmm...merkelig. Har også gjeldsordning, og for meg fortoner det seg som et paradis. Har tilmålt livsopphold på 10715 i mnd pluss barnetillegg på ca 2000 pluss husleie på 8000. Altså 20715 i mnd. Lånekassen godtok uten problem (hadde 400000 der) 5 år. Hadde ca 1,2 mill i gjeld utenom dette. Vet at det er en 2 års etterperiode, men der skal du opp over 50000 i inntekter etter år 5, om de skal kunne gjøre noe som helst. Ble ikke "lurt" til noe kausjonistgreier her, alt var meget ryddig og lettfattelig. Har 2 år i gjen av de 5 årene. Jeg har så mye i livsopphold i forhold til hva jeg bruker i hverdagen, at jeg klarer fint å spare opptil 4000 i mnd undre gjeldsordningen. Det er helt fantastisk å gå fra posten full i krav hver dag, panikk for å bli kastet ut, stenge strøm og abbonnementer, tvangstrekk, osv. Alt dette opphørte på dagen da ordningen trådte i kraft. En fantastisk ting den gjeldsordningen. Anonymous poster hash: ef52c...5aa Det høres så godt ut å slippe alle regningene i postkassen. Jeg tror livsoppholdssatsene er litt lavere fra 2014 men jeg gleder meg til å komme i gang. Jeg er enslig med to barn over 11 år. Jeg lurer på hvilken inntekt jeg vil få.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Det høres så godt ut å slippe alle regningene i postkassen. Jeg tror livsoppholdssatsene er litt lavere fra 2014 men jeg gleder meg til å komme i gang. Jeg er enslig med to barn over 11 år. Jeg lurer på hvilken inntekt jeg vil få. Ny livsoppholdssats enslig er 7890 i mnd. I tillegg får du beholde 3960 for hver av barna:-) Husleie/lån er utenom. Pluss det du måtte ha av medisiner o.l. Og bil om denne trengs sårt i jobbsammenheng. Da kan du få beholde til bensin, forsikringer o.l. i tillegg også. Lykke til:-)! Anonymous poster hash: ef52c...5aa
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Kan du ikke kontakte Namsmannen? Anonymous poster hash: 46f25...273
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 Jeg er i gjeldsordning selv, og det fremstår som et rent paradis. Namsnammen hjelper meg med absolutt alt, og jeg opplever ingen problem med det. Gjeldsordningen gjelder i fra den datoen du søker ordningen. Jeg har 4 år igjen av 5 år, og lånekassa godtok at de ble innlemmet i avtalen på 5 år og krevde ikke noe lenger perioden enn hva namsmannen krevde. At du har en periode på 2 år hvor kreditorene kan kreve betaling er korrekt, men det gjelder om det er summer av betydlige summer. Det jeg fikk beskjed om var om du fikk arv etc på minimum 1.5 gang folketrygdens grunnbeløp. Anonymous poster hash: dcf1e...961 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #11 Skrevet 20. november 2014 Jeg er i gjeldsordning selv, og det fremstår som et rent paradis. Namsnammen hjelper meg med absolutt alt, og jeg opplever ingen problem med det. Gjeldsordningen gjelder i fra den datoen du søker ordningen. Jeg har 4 år igjen av 5 år, og lånekassa godtok at de ble innlemmet i avtalen på 5 år og krevde ikke noe lenger perioden enn hva namsmannen krevde. At du har en periode på 2 år hvor kreditorene kan kreve betaling er korrekt, men det gjelder om det er summer av betydlige summer. Det jeg fikk beskjed om var om du fikk arv etc på minimum 1.5 gang folketrygdens grunnbeløp. Anonymous poster hash: dcf1e...961 Slik har jeg det også:-). Godt å se 1,6 mill bare forsvinne opp i intet. Spesielt når man kan kan så mye utbetalt i mnd. Merker faktisk absolutt ingenting negativt med gjeldsordningen. Håper du fullfører med glans:-):-)! Anonymous poster hash: ef52c...5aa
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #12 Skrevet 20. november 2014 Slik har jeg det også:-). Godt å se 1,6 mill bare forsvinne opp i intet. Spesielt når man kan kan så mye utbetalt i mnd. Merker faktisk absolutt ingenting negativt med gjeldsordningen. Håper du fullfører med glans:-):-)! Anonymous poster hash: ef52c...5aa Takk for det, og håper du også fullfører med glans. Jeg syntes det er utrolig kjedelige penger og betale hver måned, men alternativet er værre. Skal jeg dra noe positivt ut med det, så har jeg lært utrolig mye på veien fra fortvilelse, tvangstrekk i lønn etc. og frem til der jeg er i dag. Gleder meg virkelig til og bli ferdig med ordingen. Anonymous poster hash: dcf1e...961
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #13 Skrevet 20. november 2014 Takk for det, og håper du også fullfører med glans. Jeg syntes det er utrolig kjedelige penger og betale hver måned, men alternativet er værre. Skal jeg dra noe positivt ut med det, så har jeg lært utrolig mye på veien fra fortvilelse, tvangstrekk i lønn etc. og frem til der jeg er i dag. Gleder meg virkelig til og bli ferdig med ordingen. Anonymous poster hash: dcf1e...961 Jeg forstår det slik at du må betale hver mnd til kreditorene? Det er sure penger, ja. Jeg slipper det, siden jeg har et ørlite underskudd i livsoppholdet mitt hver mnd. Anonymous poster hash: ef52c...5aa
Gutt_Buskerud Skrevet 20. november 2014 #14 Skrevet 20. november 2014 (endret) Slettet Endret 20. november 2014 av Gutt_Buskerud
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #15 Skrevet 20. november 2014 Har du funnet kontakt info ts? Anonymous poster hash: 3f853...650
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #16 Skrevet 20. november 2014 Hva med å kontakte Bisnode og be de sette deg i kontakt med den banken? De må jo tydeligvis har noe info om den banken siden de foretar kredittsjekk der. Anonymous poster hash: 3f853...650
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #17 Skrevet 20. november 2014 Jeg forstår det slik at du må betale hver mnd til kreditorene? Det er sure penger, ja. Jeg slipper det, siden jeg har et ørlite underskudd i livsoppholdet mitt hver mnd. Anonymous poster hash: ef52c...5aa Jeg betaler til kreditorene hver måned ja. Jeg er i full jobb, og tjener rett i overkant av 400.000,- i året. Derfor får kreditorene samlet ca 11.000,- av meg hver måned. totalt var gjelden på ca 1.600.000, hvor jeg har en dividende på 31,8%. Anonymous poster hash: dcf1e...961
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå