Persephone Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Jeg skal snart i dåp til datteren til noen jegkkjenner. Hun er et år og jeg vil gjerne kjøpe noe hun kan ha glede av om et par år også når hun er stor nok til å forstå. Men hva gir man egentlig i dåpsgave? Jeg vil gjerne ha noen forslag.
Millimani Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 -Smykker av ymse slag -Smykkeskrin -Sølvbestikk -Bilder -Bok-serier (som du fortsetter å gi en til jul og en til bursdag i mange år framover, men er kanskje mer aktuelt om du er fadder til barnet) -Andre bøker som eventyrbok eller sangbok
Solbærpiken Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Vi har pleid å gi fotoalbum, ellers er fine gaver som kan brukes i hverdagen: Ryggsekk/barnehagesekk barnebok Barneservice (gjerne med noe artig motiv som barnet kan titte på og snakke om, når det blir større og begynner å spise litt selv) Bestikk (man gir jo gjerne bort sølv i dåp, men se Bestikk er ikke så snu endelig alltid da det setter en del smak på maten)
Gjest Margit Spat Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Jeg har gitt den minste Bergans-sekken til mange dåpsbarn, og det har vært en gave som har vært til nytte og glede i flere år. Jeg har også lagt oppi en liten termos og matboks til noen barn. Andre har fått en eventyrbok oppi sekken. Av bestikk synes jeg Georg Jenssens stålbestikk Apetito til barn er kjempefint. http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=77429&utm_source=google&utm_medium=merchant&utm_term=Barn&utm_content=Apetito+Barnebestikk+3+Deler&utm_campaign=Georg+Jensen&kb=1&gclid=CIW2tOyM4cECFcICcwodQVYAVw%C2'>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå