Tigerlily Skrevet 19. juli 2004 #1 Skrevet 19. juli 2004 jeg har tenkt at vi skal ha kyllingfilet med mangochutney, ris og karrisaus til middag i dag. lurer på om det er noen som har en god oppskrift? har ikke mye lyst til å kjøpe posesaus, for det er så mye salt i hel- og halvfabrikata. anyone?
Nilma Skrevet 19. juli 2004 #2 Skrevet 19. juli 2004 Denne oppskriften er en familieklassiker, så jeg har dessverre ikke helt nøyktige mål, men omtrent sånn til 2 personer: Kylling i karri. 3-400 gram kyllingkjøtt i passe biter - brunes. 2 ss smør 2 ss mel 1 syrlig eple 1 løk kyllingkraft / -buljong (1/2 liter?) karri etter smak (2 ts?) Salt og litt pepper. Smelt smør. Surr løken til den er blank og ha i eple skåret i små biter. Ha i karrien og la den surre med et par minutter. Dryss over mel og rør godt. Spe med buljong og kok opp. Ha i kyllingen og la det hele putre til kyllingen er mør. Serveres med ris. Du kan selvfølgelig også steke kyllingen for seg og så servere sausen ved siden av, dersom du foretrekker det.
Gjest Étoile Skrevet 19. juli 2004 #3 Skrevet 19. juli 2004 Superenkel karrisaus kan du lage av en boks kokkosmelk som kokes opp med et par ss Currypaste. Currypaste finnes i flere styrker, jeg foretrekker de som er litt milde. Tilsett ønsket kjøtt og grønnsaker, la koke til mørt og vips ferdig!
Tigerlily Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2004 takk for tips - jeg tror jeg tar sjansen på å forsøke kokosmelk-varianten. asiatiskinspirert mat bør kanskje ha asiatiskinspirert saus også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå