Portvinpiken Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Hva ville dere valgt på et større rom (over 30 kvm) der det vil være mange hunder. Jeg har funnet et klikklaminat som jeg liker veldig godt, men hadde opprinnlig bestemt meg for heldekkende vinylbelegg. Grunnen er at dette er et rom hvor det daglig kommer nye hunder, og noen av de kan markere/tisse inne. Dette blir selvfølgelig vasket med en gang, Men samtidig er jeg skeptisk til hvordan dette vil bli over tid. Kan ikke urin/fukt legge seg i sprekkene på laminatet og sige ned og på sikt gi lukt om det blir fuktig? Dette er forresten ikke inne i huset vårt, men i en sidebyggning hvor jeg har kontor og privattimer med hunder. Derfor dette med forskjellige hunder hver dag.
Rotemor Skrevet 1. november 2014 #2 Skrevet 1. november 2014 Jeg må fraråde laminat! Vi har ett eneste rom med laminat som nå har fått sprekker. Jeg søkte råd og fikk råd av deg ift å få valpen vår renslig. Dette tok ganske lang tid, men vi lyktes:) Gulvet er ødelagt. Laminat tåler alt utenom fukt!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #3 Skrevet 1. november 2014 Vinyl. Problemet er ikke ar urin og fukt trenger ned i sprekker og gir lukt, men at all form for fukt på skjulte steder gir oppvekst av mugg og bakterier etter få dager. Dette vil gi et dårlig og helseskadelig inneklima i løpet av veldig kort tid.Anonymous poster hash: 42b4f...b63
Portvinpiken Skrevet 1. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2014 Takk til dere begge. Vi dro ut for å handle gulvet og fikk ikke lest svarene før nå. Vi endte opp med et laminatgulv... Jeg er fullstendig klar over utfordringene med laminat, men det ser ut til at laminat i dag ikke er helt det samme som for få år siden. Vi kjøpte et relativt dyrt laminat beregnet på "proff" bruk, og mannen skal i tillegg bruke silikon i skjøtene. Gulvet var så uendelig mye finere enn vinyl! Vinyl. Problemet er ikke ar urin og fukt trenger ned i sprekker og gir lukt, men at all form for fukt på skjulte steder gir oppvekst av mugg og bakterier etter få dager. Dette vil gi et dårlig og helseskadelig inneklima i løpet av veldig kort tid.Anonymous poster hash: 42b4f...b63 Det er egentlig ikke så stor fare for det. Rommet er stort og med veldig lite møbler (nesten tomt), og blir rengjort hver dag. Jeg må fraråde laminat! Vi har ett eneste rom med laminat som nå har fått sprekker. Jeg søkte råd og fikk råd av deg ift å få valpen vår renslig. Dette tok ganske lang tid, men vi lyktes:) Gulvet er ødelagt. Laminat tåler alt utenom fukt! Ja jeg vet. Jeg har hatt det samme problemet på enkelte rom i huset da jeg kjøpte det med en elendig laminat. Laminaten tålte ikke fukt i det hele tatt og bøyde seg i alle retninger i tillegg til sprekker. Dette vi kjøpte i dag er veldig mye bedre. Så bra det gikk fint med valpen :-)
Rotemor Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Lykke til med gulvet. Gulvet mitt var det billigste sv det billige, så det har selvsagt en betydning 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Laminatgulv som er av den dyre typen tåler fukt...Anonymous poster hash: 3f2ac...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå