Gå til innhold

Pakkekalender til små jenter 3-5 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jo jul rett rundt hjørnet og det er sikkert ikke bare meg som har begynt å planlegge julegaver og pakkekalendere. For min del synes jeg det er litt vanskelig å finne på ting til pakkekalender hvor ikke alt bare er ræl som blir liggende å slenge etter et par uker. Så, hva skal dere ha i pakkekalenderen til datteren/døtrene deres?

Anonymous poster hash: 87764...43e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har handlet de fleste gavene på Panduro da de hadde salg. Så fått masse hobbyartikler til en billig penge. Da blir det litt å gjøre for vesla hver dag også. Eksempler er vindusdekorasjoner, klistremerker, perleplater, hobbysett til å lage nisser, armbånd ol, alfabetklisjeer til maling, neglepynt osv. Masse fint og har ikke kostet meg mye mer enn 200,-.

Ellers er jo ideer typiske forbruksvarer som blyanter, penner, hårspenner, strikker, sokker osv. Og feks perleplater, Hama perler, perler til armbånd, pepperkakeformer, klistremerker.

Anonymous poster hash: d8e4a...bc2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestemt meg for følgende kriterier, pakkene må oppfylle minst et av kriteriene:

- noe hun trenger

- noe hun kan lære seg noe av

- noe kreativt (for henne)

Hun er veldig opptatt av fine sokker, strømpebukser og truser, og trenger litt nytt. Så det kommer til å bli noen pakker med sånt, med noen fine motiver. Hun får også noen hårbøyler, strikker og spenner, da sånt ofte blir borte/ ødelagt.

Hun er veldig opptatt av bokstaver og alfabetet for tiden, så kanskje noe som har med det å gjøre.

Ellers trenger hun ny tegneblokk snart, nye tusjer, ny maling til vi skal lage julegaver, papp og klistremerker, osv.

Hun får også to sett med fine vanter forresten :)

Skrevet

Vi la puslespill fordelt på noen dager, eller man kan legge i lego/duplo....Vi ga også ting de trengte. Etter noen får år med pakkkekalender begynte vi med å legge i lapper der det sto at de kunne bestemme middag eller dessert den dagen. Det kunne stå at vi skulle bake pepperkaker, gå i svømmehallen osv.

Det blir alt for mange ubrukelige og unødvendige småting liggende rundt som de ikke setter pris på.

Anonymous poster hash: fcc15...897
  • Liker 1
Skrevet

Tegnesaker, perler, små klær hun allikevel trenger som feks. sokker,eller et par legobiter i hver pakke. Ny tannbørste, såpe, matboks etc. om hun trenger noe sånt, kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Sånne små legopakker og hårpynt

Skrevet

Takk for mange gode tips :) Er alltid litt vanskelig å komme på 24 gaver uten at det blir kjempe dyrt :) Hva pleier dere å ha i kalenderen på julaften? Er en film noe å gi da? :)

Skrevet

Slenger meg med på denne tråden. Mine barn er 2, 4 og 6 år. I tillegg til de tingene nevnt over har jeg pleid å legge inn billetter til aktiviteter som kan brukes utover vinteren, f.eks kino, svømmehallen, museum o.l. Det skjer så mye i desember at jeg synes det er vanskelig å få tid til sånne aktiviteter da.

Man kan også spare litt på å kjøpe større pakker som man deler utover flere dager. F.eks en stor boks med perler eller Duplo. Tenkte blant annet å se om jeg finner noe dukkeservise som de kan få noen deler av på ulike dager. Har prøvd å unngå å legge godteri i kalenderen, men har kommet frem til at jeg heller gir en sjokolade enn en tilfeldig plastdings som bare går i søpla etter et par uker. Jeg har også kjøpt inn 3 dvd'er som de skal få som fellesgaver på lørdagene.

På julaften prøver jeg å gi dem en leke som kan oppta dem en stund, f.eks et puslespill eller en aktivitetsbok.

Skrevet

Her blir det en legoeske på morgenen, bygging og lek tar litt tid. :)

Film er også ok, men er jo gjerne masse annet å se på tv den dagen så jeg foretrekker noe som aktiviserer litt.

Anonymous poster hash: d8e4a...bc2

Skrevet

Jeg gjør mye likt som de over, men vi har også noen litt andre varianter.

- En dag jeg vet det passer, pakker inn en av våre pepperkakeformer, og så får hun ha med seg ei venninne hjem fra barnehagen for å bake pepperkaker. Jeg avtaler selvfølgelig med foreldrene på forhånd.

- Sånt elektrisk lucialys på luciadagen, så kan de bruke det i barnehagen. (I år vet jeg ikke helt hvordan jeg gjør det siden den 13. er en lørdag).

- Den 22 pakker jeg inn en ny juletrepynt, for vi pynter alltid juletreet den dagen. Nå er det ekstra gøy fordi hun finner "sine" fra tidligere år.

Skrevet (endret)

Takk for mange gode tips :) Er alltid litt vanskelig å komme på 24 gaver uten at det blir kjempe dyrt :) Hva pleier dere å ha i kalenderen på julaften? Er en film noe å gi da? :)

Kutt ut tradisjonen. Jeg synes det hele har gått av skaftet og mistet all fornuft.

Endret av Emmerdale
Skrevet

Kutt ut tradisjonen. Jeg synes det hele har gått av skaftet og mistet all fornuft.

ingen som spurte deg :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør mye likt som de over, men vi har også noen litt andre varianter.

- En dag jeg vet det passer, pakker inn en av våre pepperkakeformer, og så får hun ha med seg ei venninne hjem fra barnehagen for å bake pepperkaker. Jeg avtaler selvfølgelig med foreldrene på forhånd.

- Sånt elektrisk lucialys på luciadagen, så kan de bruke det i barnehagen. (I år vet jeg ikke helt hvordan jeg gjør det siden den 13. er en lørdag).

- Den 22 pakker jeg inn en ny juletrepynt, for vi pynter alltid juletreet den dagen. Nå er det ekstra gøy fordi hun finner "sine" fra tidligere år.

Dette hørtes veldig koselig ut da :) Utrolig smart det med pepperkakeformene og julepynten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...