Gå til innhold

Preppystil på jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en tråd her for en stund tilbake, der det var et voldsomt oppstyr om preppystilen på gutter (noe jeg ikke skjønte helt men..)

Bruker selv også gå med slike type klær (skjorte, striper, "dressbukse" osv) og andre merkeklær, samtidig som jeg har klær fra vanlige kjedebutikker.

Var jo mange som syntes gutter i denne stilen var ovenpå, ekle, feminine osvosv. Så da lurer jeg på: er det like ille for jenter å ha denne stilen? Og hva synes dere eventuelt om det?

Anonymous poster hash: 3c5b2...3a2
  • Liker 1
Skrevet

Min mening er at jenter burde kle seg så feminint som mulig.

• Liker 4
Gjest SunflowerPenguin
Skrevet (endret)

Det er litt komiskt fordi med jenter eller kvinner generelt, sá er det greit om de kler seg femenint men de kan ogsá kle seg litt guttete, og fortsatt vil dette bli bra godtatt. Med gutter og menn sá virker det som om de ikke har altfor mange valg angáende dette, og hvis de kler seg pá en máte som andre synes er altfor femenint sá passer det ikke like bra. Unntatt hvis de er transeksuelle eller lignende.

Synes det burde vaere en balanse, jeg synes ikke det er galt med gutter og menn som bryr seg om utseendet sitt, vi er ná alle sammen forskjellige, og noen menn bryr seg om klesstil mer enn andre, samme som det er med kvinner og.

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 2
Skrevet

Synes det er noe drit med menn som på død og liv må ha ultra feminine kvinner. Vet dere hvor stress det er å stashe seg opp hver dag, for å ikke snakke om hvor ukomfortabelt det er å sprade rundt i kjole/skjørt?

Kan dere ikke bare like oss uansett hva vi har på oss? :fred:

Anonymous poster hash: dea1d...d30
  • Liker 13
Skrevet

Preppystilen er ganske androgyn så man blir nødvendigvis ikke seende så veldig feminin ut.

• Liker 3
Skrevet

Synes det er noe drit med menn som på død og liv må ha ultra feminine kvinner. Vet dere hvor stress det er å stashe seg opp hver dag, for å ikke snakke om hvor ukomfortabelt det er å sprade rundt i kjole/skjørt?Kan dere ikke bare like oss uansett hva vi har på oss? :fred:Anonymous poster hash: dea1d...d30

Går jo ann å ha på en fin jeans og topp,litt sminke og smykker? Det er feminint nok.

Skrevet

Min mening er at jenter burde kle seg så feminint som mulig.

Men hva som er feminint er det kulturen som bestemmer.

I noen land er det veldig feminint å gå med burka.

Anonymous poster hash: a72a6...90f

• Liker 4
Skrevet

Preppystilen er ganske androgyn så man blir nødvendigvis ikke seende så veldig feminin ut.

Enig i dette.

Anonymous poster hash: 2f631...e33

Skrevet

Synes det er noe drit med menn som på død og liv må ha ultra feminine kvinner. Vet dere hvor stress det er å stashe seg opp hver dag, for å ikke snakke om hvor ukomfortabelt det er å sprade rundt i kjole/skjørt?

Kan dere ikke bare like oss uansett hva vi har på oss? :fred:

Kjole og skjørt er ofte mer komfortabelt enn bukse.

Anonymous poster hash: f10d6...8c7

• Liker 8
Skrevet

Nja, ikke nødvendigvis. Jeg har preppy-stil og jeg oppfattes vel ikke akkurat som androgyn. Jeg bruker feminene skjorter med pastellfarger, kroppsnære dressbukser, fine kåper, nøytrale og stilrrene kjoler, og har aldri følt meg spesielt androgyn, men det er vel ikke så rart ettersom de fleste går med jeans, topp og korte jakker.

Anonymous poster hash: 08818...ac5

• Liker 3
Skrevet

Akkurat det er vel individuelt? Bukser er mye mer praktiske enn skjørter- og kjoler, så vil vel tørre å påstå at de fleste mener bukser er mer komfortable enn kjoler.

• Liker 1
Skrevet

Men hva som er feminint er det kulturen som bestemmer.

I noen land er det veldig feminint å gå med burka.

Anonymous poster hash: a72a6...90f

Nei, det er det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Vil nå tørre å påstå at preppy-stilen er ganske nøytral, den er verken spesielt androgyn eller spesielt feminin, men den er mer sofistikert enn flere andre stiler.

Skrevet

Nei, joggebukse er mest komfortabelt :fnise: Det er stress å gå rundt i strømpebukse fordi det vanskelig å bøye seg og man må hele tiden passe på at ingen får innsyn. For å ikke snakke om kan det være kaldt på denne tiden av året.

Heia koseklær! :fnise:942040_10152875344500551_1418520825_n.jp

• Liker 1
Skrevet

Nei, joggebukse er mest komfortabelt :fnise: Det er stress å gå rundt i strømpebukse fordi det vanskelig å bøye seg og man må hele tiden passe på at ingen får innsyn. For å ikke snakke om kan det være kaldt på denne tiden av året.

Heia koseklær! :fnise:942040_10152875344500551_1418520825_n.jp

Usext... Du er alt for gammel for å gå kledd slik, du ser ut som en 14 åring som har skrivedag på ungdomsskolen.

Anonymous poster hash: 92879...7b8

• Liker 8
Annonse
Skrevet

Vel, dere vet hva jeg mener om saken ;) Jeg elsker jenter i f.eks hvit bukser, seilsko, cable knit, perleøredobber, osv. Det er the Oslo West way. Nydelig!

• Liker 1
Skrevet

Vil nå tørre å påstå at preppy-stilen er ganske nøytral, den er verken spesielt androgyn eller spesielt feminin, men den er mer sofistikert enn flere andre stiler.

Slik tenker jeg det og, det blir hverken feminint eller sexy på damer. Menn, kan vel delvis oppfattes som ganske feminine i den stilen, men sjelden damer. Dem oppfattes vel mer som maskulinfeminin :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vel, dere vet hva jeg mener om saken ;) Jeg elsker jenter i f.eks hvit bukser, seilsko, cable knit, perleøredobber, osv. Det er the Oslo West way. Nydelig!

Men spiller det veldig stor rolle egentlig?

Skrevet

Men spiller det veldig stor rolle egentlig?

Selvsagt ikke, utover det identitet har å si helt generelt. (Med andre ord en god del?).

Skrevet

Jeg syns at preppy stil på jenter kan være fint hvis det passer til jenta.

Noen forsøker å etterligne denne stilen med lite hell.

Når det er sagt så syns jeg absolutt ikke det er den mest feminine stilen,

da det ofte kan bli litt vel kjedelig og anonymt.

Selv liker jeg å blande stiler, og kler meg etter hva/hvor jeg skal,

så jeg kan gå for alt fra preppy, rocka, klassisk osv.

Det viktigste er uansett ikke hvilken type "stil" man har, men at man

kler seg i det man trives i.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...