AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Del Skrevet 31. oktober 2014 Altså når man har hatt på et plaster/kompress over tid? Jeg fjernet en føflekk på ryggen i forrige uke og ble sydd et par sting. Brukte kompress i en uke før stingene ble fjernet. Jeg og samboer så at jeg ble litt rød der teipen hadde vært men tenkte at det er vel en naturlig reaksjon. Samboer byttet kompress siden jeg ikke nådde på ryggen. Men dama som fjernet stinget på legekontoret mente at jeg var såpass rød at jeg måtte være allergisk mot teipen. Hun satte derfor på en strips og jeg fikk strips med meg som skal være på frem til søndag. Men jeg blir jo rød av stripsen og, etter to dager, er ikke vondt. Så da må jeg være allergisk? Har aldri reagert sånn på et vanlig palster på f.eks hånden. Noen som ikke blir rød i det hele tatt etter bruk av plaster, kompress ol?Anonymous poster hash: 880b0...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg reagerer på plaster, men tåler plastertape. Regner med det varierer fra person til person. Om du aldri har reagert før kan det jo hende det er selve "såret" som er litt rødt. Jeg fjernet en føflekk i sommer, og fikk litt verk, men det gikk helt fint. Anonymous poster hash: 9ae50...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Del Skrevet 31. oktober 2014 Huden på rygg, mage, lår, bryst og ansikt er tynnere enn arm, hender og ben. Så det er normalt å reagere mer på de stedene. Men man kan plutselig bli allergisk mot plasterlim ja. Anonymous poster hash: da7f7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det er ikke unormalt å reagere allergisk på plaster. Reagerer du på plasterlimet så reqgerer du og på strips. Rart at de ikke forstod dette på legekontoret. Du kan prøve hvitt plastermerke Micropore fra 3M, ligger i en hvit boks der det blanke lokket løftes opp. Apotekvare. Tåler du heller ikke dette, må du kjøpe silketape. Tåler noen timer med overnevnte plaster, ellers må jeg bruke silketape. Og ha med selv når jeg tar blodprøver. Vør obs på at du kan begynne å reagere på Kivi, gummistøvler og andre gummiprodukter. Du bør heller ikke ha møbler av gummitre hjemme når du først har begynt å reagere kan du bli verre eller bedre det er umulig å forutsi.Anonymous poster hash: d3101...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheltay Retrac Skrevet 31. oktober 2014 #5 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg er allergisk mot limet på compeed gnagsårplaster. Hadde plutselig en centimeter tykk skorpe på foten akkurat der plasteret satt. Den var der i to måneder før den forsvant helt, og det var kjempevondt. Jeg blir smårød av mange andre plastere også, men ikke sånne vanlige "fingerplaster". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #6 Del Skrevet 1. november 2014 Takk for alle svar! Jeg reagerer på plaster, men tåler plastertape. Regner med det varierer fra person til person. Om du aldri har reagert før kan det jo hende det er selve "såret" som er litt rødt. Jeg fjernet en føflekk i sommer, og fikk litt verk, men det gikk helt fint.Anonymous poster hash: 9ae50...eb7 Er ikke selve såret, såret har vært helt fint hele tiden. Lompresset har vært ganske stort i forhold til såret (fant ikke mindre), og det er en "ramme" rundt såret som har vært (og ennå er litt) rødt, dvs akkurat under teipen og ikke under bandasjen eller hva resten på kompresset kalles. Så er ikke såret som er greia her Anonymous poster hash: 880b0...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #7 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg har samme problem, og jeg er allergisk mot limet i enkelte plaster. Fikk vite det av lege. Det er ikke så lye å gjøre enn å unngå det, eventuelt prøve andre typer. Jeg mistenker at jeg er allergisk mot limet under truseinnlegg og bind også.Anonymous poster hash: 0dc57...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #8 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg har samme problem, og jeg er allergisk mot limet i enkelte plaster. Fikk vite det av lege. Det er ikke så lye å gjøre enn å unngå det, eventuelt prøve andre typer. Jeg mistenker at jeg er allergisk mot limet under truseinnlegg og bind også.Anonymous poster hash: 0dc57...64c Har aldri hatt en slik reaksjon før, men sist jeg brukte plaster husker jeg ikke når var. Har ikke merket at jeg reagerer på limet under bind, reagerer du igjennom trusa?Anonymous poster hash: 880b0...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #9 Del Skrevet 1. november 2014 Mannen skulle bytte strips på meg nå men den som var der var borte. Fant den ikke inni genseren og sist jeg så på ryggen var i går så vet ikke hvor lenge jeg har gått uten. Men ser tydelig en reaksjon på stripsen og. Er en rosa strek på tvers av såret, så dropper å bruke strips. Såret ser så fint ut og er nesten helt grodd, er så overfladisk sår nå tror jeg så da vil det vel gå bra? Skulle bare bruke strips til og med i morgen. TSAnonymous poster hash: 880b0...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2. november 2014 #10 Del Skrevet 2. november 2014 Det er vel på en måte naturlig, da veldig mange har atopisk eksem i en eller annen grad. Så at den tørre huden blir rød eller irritert av plaster er vel normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #11 Del Skrevet 2. november 2014 Det er normalt å ikke tåle plasterlim. Anonymous poster hash: 0fbe3...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #12 Del Skrevet 2. november 2014 Det er vel på en måte naturlig, da veldig mange har atopisk eksem i en eller annen grad. Så at den tørre huden blir rød eller irritert av plaster er vel normalt. Jeg har ikke atopisk eksem, hadde ikke som barn heller. Bortsett fra vannkopper som barn så tror jeg at jeg aldri har hatt noen utslett før. Anonymous poster hash: 880b0...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #13 Del Skrevet 2. november 2014 Det er normalt å ikke tåle plasterlim.Anonymous poster hash: 0fbe3...e4c Det jeg og tenker siden det ikke er en naturlig ting å ha på kroppen, og i hvertfall ikke over tid. Anonymous poster hash: 880b0...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #14 Del Skrevet 2. november 2014 Det er ikke unormalt å reagere allergisk på plaster. Reagerer du på plasterlimet så reqgerer du og på strips. Rart at de ikke forstod dette på legekontoret. Du kan prøve hvitt plastermerke Micropore fra 3M, ligger i en hvit boks der det blanke lokket løftes opp. Apotekvare. Tåler du heller ikke dette, må du kjøpe silketape. Tåler noen timer med overnevnte plaster, ellers må jeg bruke silketape. Og ha med selv når jeg tar blodprøver. Vør obs på at du kan begynne å reagere på Kivi, gummistøvler og andre gummiprodukter. Du bør heller ikke ha møbler av gummitre hjemme når du først har begynt å reagere kan du bli verre eller bedre det er umulig å forutsi.Anonymous poster hash: d3101...182 Jeg får store blemmer av silketape - tror nesten den er verre enn vanlig bandasje-tape. Silikontape derimot funker fint. Jeg har kun forsøkt Mepitak, men tipper at 3M sin også er grei. Anonymous poster hash: 20770...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå