Gå til innhold

Tinder er blitt ubrukelig for normale menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive en liten rapport om hvordan Tinder fungerer fra den andre siden av bordet. Dette kan kanskje forklare hvorfor det er så mange jenter som klager over at dere bare treffer "useriøse" gutter som dumper dere etter sex. Ikke at jeg forventer at det vil endre seg på noe vis.

Jeg er en helt normalt utseende fyr i begynnelsen av 30-årene. I virkeligheten så har jeg truffet, sjarmert og vært sammen med flere helt normalt utseende jenter, både på min egen alder og noen år yngre. På byen så havner jeg rett som det er i snakk med søte jenter. Av og til så blir det noe mer, og av til ikke.

Fikk meg meg oppstarten av Tinder, og i begynnelsen så var det skikkelig kult. Fikk mange matcher, og selv om det for det meste ikke ble noe av så ble det da noen dater ut av det. Merket fort at de kompisene mine som tok seg skikkelig bra ut på bilder hadde mye større suksess på Tinder, men det var likevel "nok til alle".

Så etter en liten Tinderpause av naturlige årsaker så tenkte jeg at nå skal jeg prøve igjen. Og nå er det blitt helt annerledes. Jeg bruker samme profil, men nå er det nesten komplett umulig å få noen matcher som helst. Kanskje 1 av 50, om det er så mange. Samtidig så oversvømmes de "billedskjønne" kompisene mine av matcher. De kan bokstavelig talt velge og vrake, og treffer gjerne flere jenter i uka uten at de har noen planer om noe seriøst med noen av dem.

Når jeg en sjelden gang får en match så har jeg merket meg at det omtrent utelukkende er alenemødre som er et par år eldre enn meg, og vi er omtrent ikke forbi de første par meldingene før spørsmålene hagler om jeg er seriøs og om jeg er ute etter et seriøst forhold, for hun er lei av useriøse menn osv. Det er meget tydelig at her har man brent seg kraftig og nå skal man justere siktet litt lavere. Og da føler man seg ikke særlig spesiell og utvalgt akkurat. Dette har skjedd flere ganger i en eller annen form.

Så slik er min opplevelse ihvertfall. Håper ikke det oppfattes altfor sytete. Jeg skal ihvertfall ta et par mye bedre bilder etter å ha trent et par uker nå, så kanskje jeg også får noen matcher igjen!

Anonymous poster hash: b77a3...d49
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres kjedelig ut. Får håpe det blir bedre etter hvert. :) Interessant å høre om de negative erfaringene dine for øvrig. Er det generelt mange som skriver om eller tar opp negative erfaringer?

Anonymous poster hash: 69769...bb6
Skrevet

Jeg har selv reagert på at det har endret seg der inne. Får fortsatt matcher, men de tar ikke kontakt. Det er vel hele den tafatte gjengen fra sukker som har havnet der inne tenker jeg.

Og før dere slakter meg - jeg tar vanligvis kontakt selv, men er ikke helt på hugget for tiden.

• Liker 4
Skrevet

Har ikke Tinder gått litt over..? Kanskje alle de alrighte folka er borte derfra…?

Anonymous poster hash: 2c264...69e
  • Liker 3
Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive en liten rapport om hvordan Tinder fungerer fra den andre siden av bordet. Dette kan kanskje forklare hvorfor det er så mange jenter som klager over at dere bare treffer "useriøse" gutter som dumper dere etter sex. Ikke at jeg forventer at det vil endre seg på noe vis.

Jeg er en helt normalt utseende fyr i begynnelsen av 30-årene. I virkeligheten så har jeg truffet, sjarmert og vært sammen med flere helt normalt utseende jenter, både på min egen alder og noen år yngre. På byen så havner jeg rett som det er i snakk med søte jenter. Av og til så blir det noe mer, og av til ikke.

Fikk meg meg oppstarten av Tinder, og i begynnelsen så var det skikkelig kult. Fikk mange matcher, og selv om det for det meste ikke ble noe av så ble det da noen dater ut av det. Merket fort at de kompisene mine som tok seg skikkelig bra ut på bilder hadde mye større suksess på Tinder, men det var likevel "nok til alle".

Så etter en liten Tinderpause av naturlige årsaker så tenkte jeg at nå skal jeg prøve igjen. Og nå er det blitt helt annerledes. Jeg bruker samme profil, men nå er det nesten komplett umulig å få noen matcher som helst. Kanskje 1 av 50, om det er så mange. Samtidig så oversvømmes de "billedskjønne" kompisene mine av matcher. De kan bokstavelig talt velge og vrake, og treffer gjerne flere jenter i uka uten at de har noen planer om noe seriøst med noen av dem.

Når jeg en sjelden gang får en match så har jeg merket meg at det omtrent utelukkende er alenemødre som er et par år eldre enn meg, og vi er omtrent ikke forbi de første par meldingene før spørsmålene hagler om jeg er seriøs og om jeg er ute etter et seriøst forhold, for hun er lei av useriøse menn osv. Det er meget tydelig at her har man brent seg kraftig og nå skal man justere siktet litt lavere. Og da føler man seg ikke særlig spesiell og utvalgt akkurat. Dette har skjedd flere ganger i en eller annen form.

Så slik er min opplevelse ihvertfall. Håper ikke det oppfattes altfor sytete. Jeg skal ihvertfall ta et par mye bedre bilder etter å ha trent et par uker nå, så kanskje jeg også får noen matcher igjen!

Jeg har likt mange normalt utseende gutter på tinder jeg. Jeg styrer faktisk unna de som er for pene

• Liker 6
Skrevet

Har ikke Tinder gått litt over..? Kanskje alle de alrighte folka er borte derfra…? Anonymous poster hash: 2c264...69e

Jeg tror de bra er "oppbrukt". De har funnet seg en fin fyr/søt jente, og er ferdige med Tinder. Det er vel ikke så mange som får Tinder nå lengre, fordi det var så In en stund. Selv har jeg slettet kontoen min nå, ingen ville prate, ikke som før hvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Man får flest matcher på tinder når man er "ny". Etter hvert dabber det av, det er helt normalt

Anonymous poster hash: ba738...bbd
Skrevet

Tinder er ubrukelig for helt normale jenter og..

Anonymous poster hash: d264c...24b
  • Liker 14
Skrevet

Jeg sletta min tinderprifil i går. Har jo ikke vært der inne på et par mnd.

Anonymous poster hash: 2c264...69e

• Liker 1
Skrevet

Tinder er ubrukelig for helt normale jenter og..

Ubrukelig til hva? Helt normale jenter og under må da få haugevis av likes. Ettersom det kun er 10% av mennene som får likes fra 90% av damene, slåss de andre 90% om "rubbel og bit".

Anonymous poster hash: 88562...981

Skrevet

Ubrukelig til hva? Helt normale jenter og under må da få haugevis av likes. Ettersom det kun er 10% av mennene som får likes fra 90% av damene, slåss de andre 90% om "rubbel og bit".

Hva skal man med haugevis av likes, når de uansett ikke er villig til å prate og bli kjent?

• Liker 5
Skrevet

Det behøver ikke være slik. Selv om 10% av mennene får likes av 90% av damene, så betyr ikke det at de 90% øvrige mennene ikke også går kun for de peneste damene.

Tendensen kan altså være lik for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 7c567...90d

Skrevet

Det behøver ikke være slik. Selv om 10% av mennene får likes av 90% av damene, så betyr ikke det at de 90% øvrige mennene ikke også går kun for de peneste damene.

Skrevet

De jenter jeg har snakket med sier de får match med omtrent alle menn de trykker like på.

Skrevet

Nummer en - de fleste datingsteder gir deg best resultater når du er ny. Jeg var på en nettside en periode og det var tydelig at mange klikket på dem som stod blant nye medlemmer. Det er ganske naturlig - folk vil "kapre" deg og ny og uerfaren ift. nettdating er alltid bedre enn en som har hatt medlemskap en stund, kanskje hatt noen negative erfaringer osv.

I tillegg er det jo godt mulig at veldig mange rett og slett er opptatt. Enten fordi de har truffet noen på Tinder ganske raskt, eller rett og slett fordi de (mest sannsynlig) har truffet noen i det virkelige liv.

Det andre er at nettdating, Tinder osv. alltid har en viss asymmetri. Jenter får flere henvendelser en gutter, fordi mange gutter sjekker opp flere på en gang. Gutter ligger som regel nedover og er villig til å treffe langt flere jenter bare for sexens skyld, om det skulle skje. Mange jenter vet ikke dette, og går på date med de fleste de får henvendelser fra. Deretter brenner de seg, og når de kommer tilbake på siden vil de filtrere ut de som ikke vil ha et forhold, slik du opplever nå.

Du har rett i at det oppfattes litt sytete. Du får jo faktisk oppmerksomhet, og du fikk mye i starten. Det er bare det at de kvinnene som er interessert, er ikke du interessert i.

Nettdating (og Tinder) burde uansett fungere som et tillegg til vanlig dating, ikke en erstatning. Du skal jo helst treffe kvinner ellers - via jobb, venners venner, på byen osv. - og ikke basere deg på Tinder dater. Ja, det er mange som har truffet hverandre der, men det er og blir for mange et mindre attraktivt alternativ til å treffe noen i det virkelige liv.

Mange attraktive kvinner holder seg rett og slett unna fordi det har et sex-rykte, og de treffer uansett attraktive menn i det virkelige liv.

Anonymous poster hash: b14a0...c99
  • Liker 1
Skrevet

Ja har merket dette. Er jo ingen som gidder å svare en gang. Man har rett og slett alt for mye å velge mellom og da faller de normale uten for men de er vell bare slik det er.

Anonymous poster hash: 0c36b...c46
Skrevet

Tinder har vel hatt sin storhetstid, i likhet med de fleste andre sosiale medier. Etterhvert går nybegynnerinteressen over og man kommer på en måte i "ordinær drift" der få ser på mediet som noe nytt lenger og da daler også interessen.

Anonymous poster hash: 26897...362
  • Liker 1
Skrevet

De 90% som aldri får treff på noen som ser middels eller bedre ut, vil enten gi opp og slette kontoen eller "like nedover". Mange gjør det siste. Jeg har en helt herlig venninne som ikke akkurat er billedskjønn, som får langt flere matcher enn menn jeg kjenner som er langt penere enn henne. Og la oss være ærlige her: Dette er Tinder, så det er utseendet det går på. Det er ikke sukker, der profiltekst m.m. egentlig spiller noen rolle. De virkelig kjekke fyrene jeg kjenner til derimot, får omtrent match på alle de selv liker.

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Jeg er ei jente, og da jeg først fikk tinder, var det supermorsomt. Jeg føler også at det har blitt mer og mer useriøst, og at folk rett og slett ikke gidder å prate. Jeg tror de har tinder rett og slett pga tidsfordrivet, noe det selvfølgelig er for mange.

Jeg, som jente, har fått endel matcher. Jeg ser helt normal ut, men som med mange andre nettdating-sider og apper, så skal jeg innrømme at jenter forsåvidt har det en smule lettere (uten at jeg blir helt grillet på dette her). Det er svært få jeg har pratet med og møtt på tinder. Jeg har over 200 matcher der, men har snakket med kun en god håndfull! Dette gjelder nok ikke bare deg, TS.

For en måneds tid siden, så møtte jeg faktisk en fyr på byen. Ja, tenke seg det! Og vi dater enda! Så det er ikke alltid at nettdating(apper) funker for alle. Det eneste jeg har fått ut av sånt, er et raskt ligg, og det er jeg faktisk lei av.

Skrevet

De 90% som aldri får treff på noen som ser middels eller bedre ut, vil enten gi opp og slette kontoen eller "like nedover". Mange gjør det siste. Jeg har en helt herlig venninne som ikke akkurat er billedskjønn, som får langt flere matcher enn menn jeg kjenner som er langt penere enn henne. Og la oss være ærlige her: Dette er Tinder, så det er utseendet det går på. Det er ikke sukker, der profiltekst m.m. egentlig spiller noen rolle. De virkelig kjekke fyrene jeg kjenner til derimot, får omtrent match på alle de selv liker.

'Like nedover' sier du. Nedover fra hva da, spør jeg? Om disse gutta selv ikke er blant de mest attraktive (ditt premiss) så er det vel ikke slik at de nødvendigvis 'liker nedover' om de selv ikke får napp hos de mest attraktive kvinnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...