Gå til innhold

Hvor mye ekstra kalorier gjør at du legger på deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spist mye snop i dag. Hvor mye er "for mye" slik at du legger på deg. Et overskudd på 2000 kcal, vil man legge på seg 250 gram da, eller vil dette gå fint siden det er den eneste dagen i uken jeg skeier ut?

Anonymous poster hash: 5fd00...a6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du spiser 2000 kalorier i overskudd, så vil du legge på deg 250 gram ja.

Anonymous poster hash: de1ec...125
Skrevet

ja men tenkte på hvis det bare er en gang i uken så skjer ikke det?

• Liker 1
Skrevet

Om du spiser 2000 kalorier i overskudd, så vil du legge på deg 250 gram ja.

250g?? Om jeg spiser 2000kalorier mer enn hva jeg trenger så legger jeg på meg mye mer enn det, selv om noe sikkert er vann.

Anonymous poster hash: ede73...d39

Skrevet

ja men tenkte på hvis det bare er en gang i uken så skjer ikke det?

Jo så klart skjer det. Hvor skal de 2000 kaloriene bli av da? Forsvinne i løse luften? :P

Om du legger på deg mer enn 250 gram, så er nok det vann.

Skrevet

Det er 7000 kcal i 1 kg :)

Skrevet

Jo så klart skjer det. Hvor skal de 2000 kaloriene bli av da? Forsvinne i løse luften? :P

Om du legger på deg mer enn 250 gram, så er nok det vann.

Drøyt å legge på seg 1kg vann da, særlig når det ikke forsvinner igjen når man går i null dagene etter. Jeg har alltid vært slank, spiser når jeg er sulten, men dette med kalorier har jeg aldri fattet en døyt av :fnise:

Skrevet

Drøyt å legge på seg 1kg vann da, særlig når det ikke forsvinner igjen når man går i null dagene etter. Jeg har alltid vært slank, spiser når jeg er sulten, men dette med kalorier har jeg aldri fattet en døyt av :fnise:

Hehe. Ja det er mange som samler flere kg vann når de får i seg karbohydrater, salt og sukker. Kroppen min samler også vann dagene før mensen, eller de gangene jeg har drukket for lite. Lite vann binder mer vann. Så om du spiser en del karbs/salt/sukker til vanlig, så er nok det grunnen til at du veier litt mer. (Noe som altså ikke er fett, så lenge du går i 0) :P:)

Skrevet

Hvis du legger på deg 250g av 2000kcal én dag, så vil du legge på deg 7*250g i uken om du gjør dette hver dag. Teoretisk ihvertfall, og hvis du ser bort i fra at du får høyere forbrenning av å gå opp i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...