Gå til innhold

Brun til dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Lompa
Skrevet

Hva gjør dere for å få litt farge til bryllupet? Med tanke på den elendige sommeren (?) vi har hatt til nå. Dere som skal til/har vært i Syden, pliiiiiis spar oss!:-)

(Jeg døøøøør etter en uke under stekende sol!)

Tae dere spray/krembruning hjemme, eller går dere til en salong og får det gjort? Er det i så fall noe sted som er anbefalelsesverdig? Og hvor mye må man ut med for noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å begynne en 2-3 mnd før å ta forsiktig solarium :wink:

Til de som skal ta spraybrun. Test det en gang en stund før og dra til en hudpleiesalong der de vet hva de driver med. Har venner som har prøvd spraybrun for første gang nå i sommer og det har ikke alltid vært like vellykket. :(

Pass på å si at de skal være forsiktig i ansiktet :wink:

Skrevet

Jeg har også begynt å ta solarium, men forsøker å ta det sakte men sikkert slik at jeg får mest mulig jevn farge uten at det blir for mørkt.

Opprinnelig hadde jeg tenkt til å ta spray, men jeg fryktet at det skulle bli ujevnt i tillegg til at jeg trenger underlaget som solariumet gir til vi skal på bryllupsreise.

Skrevet

Jeg tar solarium en gang i uken, og så tar jeg litt mer de siste to ukene. Får en jevn farge.

Hadde tenkt å ta sånn spray greie, men jeg så en artikkel om hun LekLinda som hadde gjort det, og hun så så grusom ut at jeg ikke tok sjangsen på det!

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve spray-bruning - er det noen her som har erfaring med Bentes salong i Trondheim?

Skrevet

Jeg giftet meg ijuni uten særlig soling først, men på alle bildene ser jeg rimelig brun ut alikavel.

Pass bare på at brudgommen også er brun på bryllupsdagen.

Når det gjelder Bentes er det eneste jeg kan si at de yter topp service. Har brukt dem ett par ganger, men aldri til "bruning"

Skrevet

Satser på sol til neste år jeg, siden jeg ikke trenger brunfargen i år liksom, hehe, sånn spray/krembruning hjemme, tror jeg at jeg ikke hadde våget å satse på, men jeg har heller ikke prøvd det da...... :wink:

Gjest Bertine
Skrevet

tenkte jeg skulle ta spray-brun, har prøvt det en gang før og det var kjempe fint!!! men farger det av på brudekjolen??? går det bra å ta det 2 dager før bryllupet??

Skrevet

Jeg tør ikke å risikere å bli flekkete og fæl og muligens ødelegge kjolen ved å ta lakke meg brun. Jeg tar heller solarium 2-3 ganger i uken i et par uker og satser på at det blir bra.

Skrevet

Hvis ikke været blir mye bedre nå fremover, kommer jeg nok muligens til å ta et par soltimer før dagen. Mannen jobber utendørs, og er rimelig brun allerede (til tross for det dårlige været). Han kommer nok til å være brunere enn meg på dagen ja (blir mye fortere brun enn meg også).

Den skikkelige fargen kommer vel heller på ferien etterpå :ler:

Skrevet

Litt soling ute på verandaen, og litt foundation i ansiktet får holde for min del... kanskje et par soltimer da...

Skrevet

Jeg har prøvd spraybruning på Bente`s i Trondheim og ble kjempefornøyd! Egentlig trodde jeg at jeg skulle bli brunere....men fargen var veldig naturlig og fin. Tror merket de bruker het "sunglow" eller noe sånt, ikke "st. Tropez" som er det mest vanlige (og sterkere, sa de på Bentes).

Jeg merket ikke at fargen smittet av, men brukte ikke hvitt tøy heller da....De sa at fargen kunne smitte av, men dersom du tar det et par dager før tror jeg sjansen er minimal.

Satser på å ta litt solarium innimellom og spraybruning 2-3 dager før.

p.s. Viktig å bruke scrubkrem/peeling før spraybruninga og masse fuktighetskrem i dagene etterpå-da varer fargen lenger. Kosta forresten 400.

Skrevet

Jeg er i full gang med soling i solariumet 8)

Lurte litt på om jeg også skulle gå for sprayinga..., men etterå ha hørt noen ikke så velykkete sprayinger tror jeg nok jeg holder meg unna....

Ei venninne tok det fredag før hun skulle i et bryllup, hun ble helt skjoldetete på hender og i ansikt, tok kjempe lang tid før det tørket på bryst og hals...hun var overhodet ikke fornøyd. Må jo da også legge til at dette ble gjort i en liten by....

Om det utenkelige blir så tror jeg sannelig jeg hadde betalt litt ekstra og bestilt en time i en salong på ...(husker ikke navnet på stedet engang nå....), ja i Oslo :-?

Tenk noe så forferdelig å ha litt bar kjole så ser man helt for jæ... ut...tror ikke jeg er så tøff å ta den sjansen jeg :roll:

Så jeg får holde ut i solariumet jeg tror jeg :kul: he he...

Skrevet

har tatt solarium sikkert 10 gonger allereie, men synast nesten ikkje det hjelper. Kva gjer eg galt? Tar annakvar dag. Byrja med 13 minutt, no oppe i 25-30 minutt. Og eg veit at eg kan bli brun, har jo vore det før :roll:

Skrevet

Ønsker ikke ta slolarium.

Skal ha spray brun behandling tre dager før bryllupet.

Kjenner flere som har brukt dette og de er kjempe fornøyd.

Skal ha hudpleie behandling på torsdag og da skal jeg forhøre meg litt og bestille time.

Blir det fint vær kommer jeg til å sole meg ute :-)

:P

Gjest Lompa
Skrevet

ELINE: HVOR tar du det hen?Hvor mye tar de for det, og vet du om de virkelig er flinke med dette?

Skrevet

To litt solarium for å ikke være ekstremt blek. Jeg er naturlig blek i huden og det var jeg enda på bryllupsdagen, men jeg tok solarium to-tre ganger i uken (bare 15 min hver gang) i en måned eller så før bryllupet.

Tenkte som så at jeg antagelig ikke får hudkreft av det når det bare er en sånn intensiv periode i livet... (Tar aldri solarium ellers).

Skrevet

Jeg tar det hos Alle's Beauty Clinique på Egertorget i Oslo. Er veldig fornøyd med alle behandlinger jeg har tatt der. Her koster det 450,-

Eller vet jeg at det finne flere steder i Oslo du kan ta det,

grorud, Lambertseter, Majortua.

Alfa Omega Hudpleiesenter i Brageveien 4 (har ikke vært der) men de er de billigste jeg har sett, kr. 390,-

Men har hørt at noen tar 350,- men vet ikke hvem.

Hos Dermateket tar 450,- det var en artikkel om dem i Aftenposten for en stund siden.

Det sto også om dette i Se & Hør for en stund siden. At kongefamilien gikk og fikk sprayet seg brun, tror de brukte en klinikk på Majorstua, men mener å huske de var dyre der. :-)

Håper du fikk noen tips, eller kan du søke på hudpleiesalonger - de aller flaste tilbyr dette nå

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta spray bruning skal ikke gifte meg før i september så tar en prøve i august for å se om det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...