Gå til innhold

Sjefen tar æren for et prosjekt han ikke var ansvarlig for.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp levert et produkt som har blitt svært godt mottatt av kundene våre.

Under utviklingen av produktet har min forrige leder vært ansvarlig for prosjektet. Hun, jeg, og tre av mine kolleger har gjort ALT arbeidet fra A til Å.

Så slutter min forrige leder, og vi får en ny. Han tar nå all æren for prosjektet. Han presenterer det som sitt eget, og høster mange komplimenter fra ledelsen for "godt utført arbeid". Ikke EN gang har vi hørt ham påpeke at skryten burde tilfalle oss som faktisk har jobbet med prosjektet, han bare soler seg i glansen.

Hvordan bør jeg gripe dette an? Hva burde jeg si til denne sjefen om hva jeg syns om slik oppførsel? Hvordan forholder man seg til en slik person? Jeg ønsker jo anerkjennelsen for de tingene jeg har jobbet med, ikke at den skal tilfalle sjefen dersom sjefen ikke har hatt med produktet å gjøre i det hele tatt. Er det smålig av meg å tenke slik?

Hvordan kan jeg synliggjøre for de i ledelsen over sjefen at det er mitt og mine kollegers arbeid, uten å være illojal mot vår nye sjef?

Anonymous poster hash: b1e00...32b

Skrevet

Huff, vanskelig situasjon og nok et bevis for at folk som ikke bør være sjefer av en eller annen grunn allikevel havner i sjefsposisjon

hva sier kollegaene som jobbet med deg på dette?

Anonymous poster hash: 94338...6cb
Skrevet

Huff, vanskelig situasjon og nok et bevis for at folk som ikke bør være sjefer av en eller annen grunn allikevel havner i sjefsposisjon

hva sier kollegaene som jobbet med deg på dette?

De er like irriterte som meg, men er usikre på hvordan vi skal gripe det an.

På mandag skal sjefen intervjues ang produktet. I dag måtte han derfor gå tidlig, for å rekke frisør i tilfelle det ville bli tatt bilde av ham... Kjenner jeg blir helt dårlig av den mannen!

Anonymous poster hash: b1e00...32b

Skrevet

dere må gå sammen og gi beskjed til sjefene over han. Men vær forberedt på masse trøbbel, kan hende sjefene over han igjen er vennene hans, siden det tydeligvis har blitt ansatt en inkompetent narsissist i sjefsstilling

• Liker 1
Skrevet

Dere må gå sammen og si fra ja.

Hvis ikke kan dette fortsette.

Anonymous poster hash: 49cb4...d60
Skrevet

Dere kan ikke si fra for sent heller, fordi da er det på en måte ikke så aktuelt lenger. Så prøv å få det til så raskt som mulig og legg frem hvilke ting dere har utført i prosjektet. Og at han ikke har gjort noe.

Anonymous poster hash: 49cb4...d60
  • Liker 1
Skrevet

Hva for noe? Vet ikke ledelsen at denne nye sjefen er helt ny og ikke kan ha hatt så mye med dette prosjektet å gjøre?

Og hvorfor bryr du deg så mye om sjefens sjef(er) ?

Anonymous poster hash: dc939...fe7
  • Liker 1
Skrevet

I mye av næringslivet i dag er det i praksis den sterkestes rett som gjelder så dere må gå sammen og begynne arbeidet med å bryte ned deres nye sjef. Rott dere sammen og ta - ja, rotta på han/henne og sky ingen midler.

Anonymous poster hash: e5ee0...c98
Gjest gurimalla
Skrevet

Dere må jo si fra til sjefen, det er skikkelig usympatisk å ikke si fra til den det gjelder før dere går til sjefen over sjefen. Selv om han har oppført seg dårlig trenger ikke dere gjøre det samme.

Når det er sagt synes jeg det er skikkelig dårlig å ta æren for andres arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...