Gå til innhold

Handle i Sverige

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal til Sverige i morra på handletur :-)

Hva lønner det seg å handle av mat der?

Har ikke så veldig mye penger, så jeg har lyst til å handle så jeg får litt valuta for pengene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Det meste av kjøtt. Vi tjener inn igjen våre handleturer til Sverige på kjøttdeigen alene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORBASKEDE SVENSKE-HANDLERE....!:evil:

Takket være alle nordmenn som hele tiden skal kjøre til Sverige for å kjøpe flesk og smågodt ender jeg stadig opp med å stå i laaaaange køer ved Svinesund!

Jeg kjører ganske ofte til Sverige av helt andre grunner enn shopping, og jeg blir gal av å stå i kø fordi nordmenn absolutt skal spare inn noen kroner på bacon!!!!

Det var ikke akkurat svar på spørsmålet, men jeg måtte bare få det ut...ARGH!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg er da ikke så dum at jeg kjører når jeg må stå i kø, hverken i butikkene eller med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal ta båten fra Sandefjord til Strømstad, så jeg tror ikke jeg vil stå i veien for deg :)

Dessuten skal jeg ikke bare på handletur, tenkte jeg skulle på ferie et par dager, og da er det jo greit å kunne handle mens en er i Sverige.......eller?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: .. - enig med du...

Så dere hadde glemt vin på listene.. :sjarmor:

Ellers er Parmaskinke og frossne "pommes noisette" mye billigere ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kyllingfilet mye billigere i sverige? ca pris? ... finner liksom ingenting billig noe sted her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ikke så dum at jeg kjører når jeg må stå i kø' date=' hverken i butikkene eller med bil.[/quote']

Fint du er så lur Poirot, da er det vel ikke akkurat du som har laget kø for meg. Jeg har faktisk ofte ikke noe valg på tidspunkt ettersom jeg ikke reiser for å handle, men i forbindelse med jobb og også for å besøke familie til ulike anledninger. I forrige uke opplevde jeg feks. kø over Svinesund en torsdag rundt 13:00. Skulle tro folk flest var på ferie eller jobb, men nei da...

Takk for at du ikke lager kork for meg :-) ;-)

Og selvsagt er det greit å handle når man likevel er i Sverige. Jeg gjør jo det av og til selv også.

Det er de som hver eneste dag om sommeren og hver helg hele året lager kø over grensen for å kjøpe flesk jeg blir forbannet på ;-)

Når det er sagt (Gud det var deilig å få blåst ut litt), så kjøper jeg stort sett kylling, bacon, skivet pålegg og ost hvis jeg handler i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
I forrige uke opplevde jeg feks. kø over Svinesund en torsdag rundt 13:00. Skulle tro folk flest var på ferie eller jobb, men nei da...

Hallo?

Fordi om mange har ferie betyr det ikke at alle er borte. Mange bruker jo nettopp feriedager på slike turer.....

Selv har jeg bra helle med å dra i 17-18tiden (bare man kommer seg ut av Oslo-rushen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt til Sverige på dagstur KUN for å handle, så jeg er vel litt harry. Koselig med en tur og det er mye penger å spare. Sist gang kjøpte jeg kyllingfileter, kjempestore. Smakte godt, men lurer på hvorfor de er så digre?

Jeg har forresten ikke stått i kø, har vel vært heldig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du - har du prøvd å kjøre gjennom Halden, da??

Jeg kjører også over Svinesund av andre grunner enn å handle til stadighet og har funnet ut at dersom man skal et stykke inn i Sverige lønner det seg - iallefall tidsmessig (og hjelper på irritasjonene..) og velge Halden...(sist brukte vi bare 20 min ekstra i forhold til E6...)

Hva kjøper jeg, da...i tillegg til det som er nevnt...

*Te

*Kaffe

*Jaka skinkeboks

*Hakkebøf

*Svinekjøtt (og det meste annet kjøtt inkl karbonadedeig)

*Marinert "grillmat" nå på sommeren

*Ostepopp/potetgull(mest fordi de ikke har dillsmak i Norge)

*Brusbokser

*Grønnsaker

*Drikkeyoughurter

...tja....stort sett iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg pleier å kjøpe hårfarge, sparer en femtilapp på L'Oreals nye dobbelpakke med fage og striper.

Pleier å kjøpe mel og espressokaffe også samt alt det andre dere har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll
Er kyllingfilet mye billigere i sverige? ca pris? ... finner liksom ingenting billig noe sted her..

Ja, det er MYE billigere!!!!! Koster vel...ca 60 kr kg.....vi pleier kjøpe det. Men det er ikke alt som er like bra av de kylling filetene, da....

Vi pleier kjøpe frossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tjener inn igjen våre handleturer til Sverige på kjøttdeigen alene!!

Hm. Hvor mye kjøttdeig kjøper du for å tjene inn bensinpenger til/fra Telemark + bompenger etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...