AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Har vært forstoppet så og si i 2-3 uker (prøvd alt mulig av midler og råd), ikke hatt ordentlig avføring siden da, bare litt og aldri blitt "ferdig". De siste dagene har jeg hatt mye luft i magen og den har romlet mye, nå idag så startet plutselig rennbæsjen Det er veldig vannete, pga forstoppelse så har jeg ikke vært helt i form, så har ikke fått drukket nok, nå er det jo nesten krise! Spørsmålet mitt er, er det normalt å få diaré etter langtids forstoppelse? Eller har jeg fått i meg noe? Fin i formen ellers.. Kan nesten ikke ta immodium heller, siden det burde tømme seg Anonymous poster hash: ab513...8a7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Vet ikke om det er vanlig, men pass på å få i deg nok drikke så du ikke blir dehydrert. Men om du ofte er plaget med forstoppelse og/eller diare, ville jeg tatt kontakt med legen. Anonymous poster hash: 407d4...9c2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Vet ikke om det er vanlig, men pass på å få i deg nok drikke så du ikke blir dehydrert. Men om du ofte er plaget med forstoppelse og/eller diare, ville jeg tatt kontakt med legen.Anonymous poster hash: 407d4...9c2 Ja, skal prøve så godt jeg kan å drikke mer enn jeg har gjort i det siste. Har irritabel tarm, så er litt plaget med det ja, men perioder som dette er det heldihvis sjeldent av.. Anonymous poster hash: ab513...8a7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Man kan få obstipasjonsdiare. Da er man ennå obstipert/forstoppet, men avføringen som kommer bak de harde klumpene, presser seg forbi. Har du virdert lege?Anonymous poster hash: 50b74...3c8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Ja, det er faktisk normalt. Men tarmene dine er nok ganske i ulage etter forstoppelsen og alt som fulgte med, så du får behandle dem pent. Anonymous poster hash: 20398...04d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg synes synd på deg. Grusomt med disse to tingene, og du som har de rett etter hverandre. Anonymous poster hash: 41f0a...8d5
skruf Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Det høres ut som nevnt over at du har fått obstipasjonsdiare. Hvis du ikke har fått tømt deg ordentlig på 2-3 uker og nå har fått diare så er du fortsatt forstoppet. Har du prøvd avføringstabletter samtidig som du setter et klyx? Når du er så forstoppet som du er nå så må du løsne det fra begge veier på en måte. Klyx alene vil ikke hjelpe pga det sitter fast lengre opp, og avføringsmedikamenter vil heller ikke funke alene pga det sitter lengre ned. Begge deler samtidig vil nok løsne avføringen endel. Tar du regelmessig dulphalac? Hvis ikke bør du begynne med det. Følg doseringen som står på flasken. Er en høy dose morgen og kveld til avføringen er som normal, deretter bør du ta en mindre vedlikeholdsdose over et lengre tidspunkt. Dulphalac er ufarlig og ikke noe tarmene blir avhengig av pga det smører bare tarmene og gjør at avføringen blir mykere. Avføringstabletter skal du derimot være forsiktig med pga du kan bli avhengig av de for at tarmene skal funke. Men når du har gått så lenge som 2-3 uker så er avføringstabletter helt innafor. Alt dette som jeg har nevnt får du kjøpt reseptfritt på apotek. Funker ikke noe av dette ila helgen så bør du kontakte lege på mandag. Og, drikk masse vann!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Det høres ut som nevnt over at du har fått obstipasjonsdiare. Hvis du ikke har fått tømt deg ordentlig på 2-3 uker og nå har fått diare så er du fortsatt forstoppet. Har du prøvd avføringstabletter samtidig som du setter et klyx? Når du er så forstoppet som du er nå så må du løsne det fra begge veier på en måte. Klyx alene vil ikke hjelpe pga det sitter fast lengre opp, og avføringsmedikamenter vil heller ikke funke alene pga det sitter lengre ned. Begge deler samtidig vil nok løsne avføringen endel. Tar du regelmessig dulphalac? Hvis ikke bør du begynne med det. Følg doseringen som står på flasken. Er en høy dose morgen og kveld til avføringen er som normal, deretter bør du ta en mindre vedlikeholdsdose over et lengre tidspunkt. Dulphalac er ufarlig og ikke noe tarmene blir avhengig av pga det smører bare tarmene og gjør at avføringen blir mykere. Avføringstabletter skal du derimot være forsiktig med pga du kan bli avhengig av de for at tarmene skal funke. Men når du har gått så lenge som 2-3 uker så er avføringstabletter helt innafor. Alt dette som jeg har nevnt får du kjøpt reseptfritt på apotek. Funker ikke noe av dette ila helgen så bør du kontakte lege på mandag. Og, drikk masse vann! Duphalak smører ikke tarmene. Den får avføringen til å øke i volum hvis man drikker rikelig, slik at den kommer lettere ut. Men den "smører" ikke tarmene.Anonymous poster hash: caa90...630
skruf Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Duphalak smører ikke tarmene. Den får avføringen til å øke i volum hvis man drikker rikelig, slik at den kommer lettere ut. Men den "smører" ikke tarmene.Anonymous poster hash: caa90...630 Ikke helt korrekt det du skriver. "mykere og lettere å passere" http://nd.estalos.com/duphalac-lactulose
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Tusen takk for svar og noe medfølelse, uff Opstibasjonsdiare har jeg aldri hørt om, men det høres logisk ut.. Det var bra dere nevnte ellers hadde jeg bare tenkt at alt var fint nå når dette gir seg, men er vel ikke så enkelt. Duphalac har jeg ikke prøvd eller hørt om, er det noe av det samme som lactulose? Kjøper det imorgen på apoteket! Takk for gode råd og fint svar, Skruf, setter stoor pris på det! Har laxoberal dråper liggende her hjemme, men jeg tørr ikke å ta så mye av det siden det er direkte avdøringsmiddel.. Anonymous poster hash: ab513...8a7
skruf Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 (endret) Tusen takk for svar og noe medfølelse, uff Opstibasjonsdiare har jeg aldri hørt om, men det høres logisk ut.. Det var bra dere nevnte ellers hadde jeg bare tenkt at alt var fint nå når dette gir seg, men er vel ikke så enkelt. Duphalac har jeg ikke prøvd eller hørt om, er det noe av det samme som lactulose? Kjøper det imorgen på apoteket! Takk for gode råd og fint svar, Skruf, setter stoor pris på det! Har laxoberal dråper liggende her hjemme, men jeg tørr ikke å ta så mye av det siden det er direkte avdøringsmiddel.. Anonymous poster hash: ab513...8a7 Hvis du har laxoberal liggende så ville jeg absolutt ha tatt de nå som du har gått så lenge med forstoppelse! De er jo ment for å brukes i en sånn situasjon som du er i nå Det er ved misbruk/hyppig bruk av de som ikke er så bra. Synes du klyx blir litt voldsomt så kan du kjøpe miniklyx http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Microlax®-5ml-x-4/PID-405313.aspx Det viktigste nå er at du får tømt deg, og deretter begynne med forebygging av ny forstoppelse Her kan du lese litt om dulphalac: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Duphalac-667-mg-ml--200-ml/PID-182592.aspx Forstoppelse er virkelig helt pyton, føler med deg! Har et barn som sliter med dette i perioder, og hun har virkelig sterke smerter og ligger rett ut før vi får bukt med det og det løsner. Har du prøvd frukt&fiber? Det er et helsekostprodukt som er super for å hindre forstoppelse. Har selv prøvd det, og det funker bra (men du må drikke myyyye vann når du bruker de, hvis ikke virker det mot sin hensikt!) http://sunkost.no/produkter/mage-mage-2/frukt-fiber-tabletter/ Endret 1. november 2014 av skruf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå