AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Bilder her: Dårlige bilder.... men... Anonymous poster hash: 3b53e...b28
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Ekte hva?Anonymous poster hash: c592f...776 1
Grønt blad Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Det ser ut som en ekte ring, ja. Hva lurer du på om er ekte? Om steinene er ekte diamanter, vet jeg ikke. 1
Druid Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg gikk ut i fra om det var ekte forhold til gull. Den er stemplet med 585, som er det som er vanlig gull kvalitet i Norge (14 karat). Det er ett gullmedmerke der også, men jeg kjenner ikke så mye til de ulike, så jeg kan ikke si noe. Typisk tar man den til en gullsmed og ber han se på det; de pleier å kjenne igjen merket rimelig fort. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Det ser ut som en ekte ring, ja. Hva lurer du på om er ekte? Om steinene er ekte diamanter, vet jeg ikke. Takker for svar Lurer på om hele ringen er ekte. Men er det sølv, gull eller hvitt gull? Jeg lurer på hva jeg får for ringen om jeg panter den. ts Anonymous poster hash: 3b53e...b28
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg gikk ut i fra om det var ekte forhold til gull. Den er stemplet med 585, som er det som er vanlig gull kvalitet i Norge (14 karat). Det er ett gullmedmerke der også, men jeg kjenner ikke så mye til de ulike, så jeg kan ikke si noe. Typisk tar man den til en gullsmed og ber han se på det; de pleier å kjenne igjen merket rimelig fort. Gullmedmerke? ts Anonymous poster hash: 3b53e...b28
Druid Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Merket som ser ut som 3XO er antagelig ett gullsmedmerke; ett merke som identifiserer de som har produsert smykket. Det jeg reagerer på, er at de ikke ser ut som de er støpt, men stemplet, og jeg ville forventet at dette var støpt. Men jeg vet veldig lite om dette. Hvis det er ekte, er det en gull kvalitet. Sølvkvalitetene merkes 830. Forskjellen på Gull og Hvit Gull er resten av legeringen. Panteverdien er det kun en pantelåner som kan beregne; det er som regel begrenset til vekten av gullet. Jeg ville tatt det til en Gullsmed som kansje kan fortelle hvem som har laget den, og etterpå til pantelåner når du har noe grunnlag for å vurdere hans vurdering.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 takk for svar ringen er 25 år. har det noe å si med tanke på vurdering? ts Anonymous poster hash: 3b53e...b28
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #10 Skrevet 1. november 2014 Ta ringen med inn til en gullsmed. Da får du både vite om den er helt ekte og en takst, så du vet om du må ha en ekstra forsikring.Anonymous poster hash: 7d439...166 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #11 Skrevet 1. november 2014 Forsikring er ikke i tankene mine engang. Ringen ska selges og pengene gis bort tsAnonymous poster hash: 3b53e...b28
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 Forsikring er ikke i tankene mine engang. Ringen ska selges og pengene gis bort tsAnonymous poster hash: 3b53e...b28 Og jeg spør fordi jeg lurer på om den er ekte, for om den ikke hadde vært det, så kunne jeg kastet den på sjøen direkte. Om den er verdt noe, er det berde at jeg pantsetter den, og gir pengene til et veledig formål ts Anonymous poster hash: 3b53e...b28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå