Gå til innhold

Svigermor fra helvete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg gjorde det tidligere slutt pga hans dopmisbruk. Jeg fortalte foreldrene hans hva slags liv han levde, moren hans og jeg hadde en veldig åpen dialog og hun sa jo at hun forstod at dette tærte på meg og at han valgte rus fremfor meg. En dag fortalte jeg foreldrene at nok en gang ruset han seg (vi var fortsatt sammen på dette tidspunktet, jeg var fortvilet og visste ikke hva jeg skulle gjøre)denne gangen på amefatmin. De dro til leiligheten for å ta han på fersken, men han nektet for å ha tatt noe, ringte i sinne til meg og påstod han kun hadde tatt en sovepille. At foreldrene skulle tro på det han sa trodde jeg ikke. Men tydeligvis..

Nå har det seg sånn at vi har funnet tilbake til hverandre, han ruser seg ikke( og jeg har ikke sett tegn til det), men foreldrene hans kan ikke fordra meg pga de tror alt jeg sa om rus var diktet opp. Kjæresten min vil ikke innrømme for dem at jeg faktisk snakket sant, for da får jo han bråk, så istedenfor tror foreldrene jeg er en lystløgner. Hvorfor er du sammen med han?! Tenker dere sikkert. Fordi jeg elsker han! Men ja, det er utrolig surt at jeg blir fremstilt slik.

Nylig møtte jeg tilfeldig på moren hans på et kjøpesenter, hun smilte og jeg smilte tilbake, men til kjæresten min hadde hun sagt at jeg skulte?! Forrige helg hadde hun sagt til kjæresten min at jeg må jo ha en diagnose?! Og som prikken over i'en så har hun igår sagt at på søndag er det ett kristent møte og dit kommer det mange søte jenter! Selv om hun vet han er sammen med meg!

Greia er at vi to snakket så fortrolig med hverandre, kjæresten min har slitt med rus tidligere også, noe hun altså vet, men allikevel velger hun å tro det han sier og snakke så stygt om meg! Uansett om hun tror jeg er en lystløgner så snakker vel ikke en kristen dame slik?!

Anonymous poster hash: e420f...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt står og hviler på kjæresten din her, så lenge han ikke innrømmer noe kommer du alltid til å ha et råttent forhold til svigers. I bunn og grunn, hvis dere skal ha en fremtid sammen, og han vil at dere skal ha kontakt med hans foreldre så er det innrømmelse eller brudd!!

Anonymous poster hash: 11ea7...def

• Liker 7
Skrevet

Vet du; det hadde jeg ikke orket rett og slett. Og hva slags fremtid blir det når forholdet mellom dere, og svigers, allerede har blitt som det har blitt?

Anonymous poster hash: 41dbf...b90
  • Liker 3
Skrevet

Dette må kjæresten din ordne opp i. Hvorfor er du ikke sur på han i steden?

• Liker 6
Skrevet

Dette må kjæresten din ordne opp i. Hvorfor er du ikke sur på han i steden?

Jeg er sur på begge to, men litt ekstra på hu fordi hu er så naiv, vi snakket så fortrolig sammen og nå dette. Og dama er liksom kristen attpåtil. TS.

• Liker 2
Skrevet

Men hallo, overskriften burde jo heller vært "kjæresten fra helvete"!

Svigermor gjør det som mødre gjør, hun vil så gjerne tro det beste om sin sønn og øsnker nok ikke å drive sønnen unna med å konfrontere han. Derfor blir du et lett bytte. Sønnen derimot skulle hatt baller nok til å stå fram for sine foreldre og fortelle om sitt narkotikamisbruk. Hvis han ønsker å ta fatt i det da... I stedet lar han foreldra sine tro det verste om deg. Litt av en kjæreste. Hvordan ser du for deg framtida med en som når som helst kan velga dop over deg og i tillegg er villig til å la deg fremstå som om du er sinnsyk?

Anonymous poster hash: 756c6...b80
  • Liker 5
Skrevet

At kjæresten din lar deg bli behandlet som dritt pga hans feil, er et rimelig stort nei nei nei.

Det virker ikke som han la egoismen på hylla da han la rusen på hylla.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gladelig satt meg selv i et dårligere lys for å få foreldrene mine til å få et godt forhold med kjæresten min. Vi er tross alt familie, og de elsker og tilgir meg ubetinget!

Her må kjæresten din trå til! De vil tilgi han, mye lettere enn de vil tilgi "løgnen" din ;)

• Liker 1
Gjest Klaveret
Skrevet

Lat som om dama ikke finnes, det gjør jeg periodisk med min svigermor :fnise:

For meg er det dessverre eneste måten å ikke konstant irritere meg over hvordan hun oppfører seg.

Skrevet

TS her: Greia er at han unnskylder seg med at han ikke vil si noe pga "dette hadde aldri hendt hvis du ikke hadde sladret".

Skrevet

Jeg er sur på begge to, men litt ekstra på hu fordi hu er så naiv, vi snakket så fortrolig sammen og nå dette. Og dama er liksom kristen attpåtil. TS.

Ja, en "kristen" svigermor hadde jeg en gang også. Og så ful som få, men så lenge fasaden var i orden så var alt som det skulle være - for henne.

Men det er forståelig at hun har litt skylapper og at hun velger å tro det beste om ham, og det værste om deg. Men som sagt, dette må kjæresten din ordne opp i. Hvertfall med tiden.

Skrevet

Det som dere ateister ikke forstår er dette:

Man er ikke kristen fordi man tror man er perfekt. Man er kristen fordi man ønsker, og vet at man trenger, frelse fra Gud.

Anonymous poster hash: 1eb45...5f6

• Liker 3
Skrevet

Det som dere ateister ikke forstår er dette:

Man er ikke kristen fordi man tror man er perfekt. Man er kristen fordi man ønsker, og vet at man trenger, frelse fra Gud.

Anonymous poster hash: 1eb45...5f6

Tror TS tenkte på at kristne mennesker ønsker å være fromme og bare ser det beste i mennesker. Dermed skulle en kunne forvente at akkurat denne damen reagerte anderledes.

Skrevet

Hvis du hadde hatt en sønn som var sammen med ei som påstod ting som ikke var sant om sønnen din. Ville du ikke mislikt henne da? Du kan jo ikke vite at sønnen din lyver. Du stoler jo mest på ditt eget kjøtt og blod.

Hvis du vil at folk skal like deg, så er første bud å få kjæresten din til å slutte å spre løgner om deg.

• Liker 1
Skrevet

Tror TS tenkte på at kristne mennesker ønsker å være fromme og bare ser det beste i mennesker. Dermed skulle en kunne forvente at akkurat denne damen reagerte anderledes.

Jeg skjønner hva TS mente, men jeg blir oppgitt over at man mener sånt. Det er grunnen til at jeg ikke liker å si jeg er kristen, jeg hater den båsen.

Anonymous poster hash: 6e310...954

Skrevet

Jeg hadde krevd at han fortalte sannheten til foreldrene sine.

Ikke noe om og men, hvis han ikke fortalte sannheten slik at de

forstod hvorfor du fortalte det du gjorde om rusmisbruket hadde

jeg rett og slett droppet han. Han må forstå at han må stå for det

han har gjort, og at du forsøkte å hjelpe han på det tidspunktet.

Og det beste han kan gjøre, for forholdet deres, for foreldrene

sine og for seg selv er å fortelle sannheten. Stå på ditt, ikke gi deg,

krev at han gjør det i dag. Hvis han ikke klarer det, er han ikke noe

å samle på.

Anonymous poster hash: d532b...953
Skrevet

TS her: Greia er at han unnskylder seg med at han ikke vil si noe pga "dette hadde aldri hendt hvis du ikke hadde sladret".

Det hadde heller aldri hendt om han hadde holdt seg unna dop!

OK, det er en måte å fikse dette på, men det er ikke sikkert du vil like det.

Sett mobilen din på opptak, på en sånn måte at den ikke synes. Test at lydkvaliteten er OK på forhånd.

Så går du til kjæresten din og sier, du jeg må snakke litt med deg om denne situasjonen med at moren din ikke liker meg. Og så prater dere igjennom dette med dop og løgner og alt, på en sånn måte at han grundig spikrer sin egen ræv fast til veggen. Uten at du avslører din egen agenda her.

Du sjekker opptaket ditt i ettertid.

Så kan du kontakte hans mor, si at du virkelig trenger å prate med henne. Legg mobilen på bordet foran henne og la henne høre opptaket. Det bør komme klart fram at han påtar seg skylden.

Enten blir hun rasende, eller så forstår hun at hun blir løyet for.

Etterpå kan du si til kjæresten din at nå er sanheten på bordet der den burde være, og nå kan alle jobbe i samme rettning for å legge fortiden bak seg. Du er ikke villig til å være syndebukken i denne saken.

Om han klikker i vinkel, så vet du at du har det mye bedre uten han!

Enten får alle det bedre, eller du kan se fram mot ditt nye liv som singel, noe jeg personlig ville tro er en forbedring av tilstanden for deg.

Og en ting til. Du vet at han lyver. Hvorfor skulle han ikke lyve til deg? Hva får deg til å tro at han virkelig har slutta med dop, og ikke ganske enkelt tatt en pause, eller skjuler det bedre?

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Rainbow81, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...