AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg fant en damesykkel på finn.no til 700kr. Jeg ha ikke så mye penger, og skal bruke den sykkelen som hoved transport en stund. Skal jeg kjøpe eller vente på en billige ? hva er vanlig å betale ? Anonymous poster hash: 095bc...2c4
Gjest HappyWaffle Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 er den i god stand så er det nesten latterlig billig kjør på om du har pengene nå!
Gjest FuturePrimitive Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Hva mener du? Er 100.000 kroner mye for en bil? Det kommer da vel an på merket og tilstanden dens. Min sykkel kostet 9000. Er det mye? Tja..alt ettersom. Finnes sykler som koster 80.000.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 så lenge den er i grei stand er dette billig. Må som regel oppi et par lakner for en sykkel ny pris. Anonymous poster hash: 08294...10c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 Hva mener du? Er 100.000 kroner mye for en bil? Det kommer da vel an på merket og tilstanden dens. Min sykkel kostet 9000. Er det mye? Tja..alt ettersom. Finnes sykler som koster 80.000. Jeg er ikke interessert i noe dyre greier, Så lenge den funker er den grei. Poenget er å jo å spare penger. Busskort koste nå 650 kr i måneden. Ved å kjøpe har jeg brukt opp denne måneden busspenger, men neste måned sparer jeg 650 kr. TS Anonymous poster hash: 095bc...2c4
Gjest FuturePrimitive Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg er ikke interessert i noe dyre greier, Så lenge den funker er den grei. Poenget er å jo å spare penger. Busskort koste nå 650 kr i måneden. Ved å kjøpe har jeg brukt opp denne måneden busspenger, men neste måned sparer jeg 650 kr. TS Anonymous poster hash: 095bc...2c4 Du finner sikkert en fullt funksjonell sykkel til 300 kroner også.. Men er den bra? Det vet jeg ikke. Du får lese og sette deg litt inn i ting, istedenfor å stille meningsløse spørsmål på kvinneguiden. Det sier jeg i beste mening.
Sølvrosen Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Dersom sykkelen er i god stand er 700 billig. Du må regne med at det kan bli noen ekstrakostnader. Du MÅ kjøpe sykkelolje, slik at du kan smøre kjedet. Det er ikke usannsynlig at du også må kjøpe en olje for smøring av gir, du kan bruke lampeolje som du får på rema. Se over bremseklossene, de må kanskje skiftes. Det er også mulig at girvaierene må skiftes ut, men det ser du ikke før etter at girene er smurt. Det er mørkt, så du trenger lykter. Du trenger også en lås, for det er den billigste forsikringen som finns. Spander et par hundrelapper på låsen, så får du noe som holder. Hvis du har tenkt å sykle i vinter må du ha piggdekk. Du bør også ha tjukke hansker, men votter fungerer det også. Jeg anbefaler hjelm, men hvis du har dårlig råd bør du prioritere bremser, lykter og piggdekk. Totalt kommer nok prisen opp i to måneder med buss, men det er det verdt. Hvis du kjenner noen som er god på sykkelmekking bør du få dem til å gå over sykkelen for deg. Husk også at det er mye lettere å fikse feil med en gang enn å vente til noe går istykker. Sykkeldeler er dyrt i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå