Gå til innhold

Kaker, kaker og atter kaker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på dette med bryllupskaken, og jeg ser at bla den Nobel Konditori er et kjempegodt forslag...

Men, jeg har så lyst på to- tre forskjellige kaker... Hva synes dere om og kombinere?

F.eks ei tiramisu, ei bringebær og pasjonsfrukt og ei sjokolademoussekake? Evt noen fler smaker?

Tenkte på og kjøpe/leie et slikt buet etasje stativ for og ha de sammen på... Der kan man vel ha fra 3 opptil 7 etg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg rett når du sier at du vil ha flere etasjer med forskjellige smaker på som bryllupskake?

Er vel ikke noe i veien for det?

Skrevet

Det er det jeg mener ja... Vi er egentlig ikke noen kake familie, (Vel, jeg er...) så om man har tre-fire forskjellige er det vel lettere og få spist de opp, sant?

Skrevet

Skal du ha bare en bryllupskake eller skal du ha flere kaker?

Tror det kan bli gøy med litt forskjellige smaker, men som den "matchefreaken" jeg er ville jeg passet på at de forskjellige etasjene matchet hverandre i utseende.

Skrevet

Vi skal ha verdens beste,kransekake etc...

Skrevet

Vi skal gjøre akkurat det du tenker på. Vi leier et treetasjes fat (hvor kakene "henger" over hverandre). Så blir det tre forskjellige smaker (tenker foreløpig sjokolade, frukt og krem/vanilje). Alle tre får lokk laget av sjokoladefondandt (hvit sjokolade + sirup uten farge)- ligner litt på marsipan i konsistensen. Også får alle tre samme pynt (ikke bestemt hva enda).

I tillegg kommer vi til å ha 5-6 kaker (kransekake, verdens beste, gulrotkake med ostelokk m.m)

Tenkte jeg skulle lage en kakeoversikt i bordheftet med oversikt over hvilke kaker/ og smaker). I tillegg kanskje lage "kakekort" i samme look som bordkortene :D

Skrevet

Jeg har fått min kusine til å bake bryllupskaken vår. Den skal være i fire etasjer. Hun kommer til å bake forskjellige kaker, men de skal være lik utenpå! Tror det blir en spennende overraskelse for gjestene... :ler:

Skrevet

Vi skal ha tre ulike etasjer, både av smak og utseende. Tror det blir bra.

Gjest Tabby
Skrevet

De av dere som skal ha forskjellige kaker men lager dem like utenpå, har dere tenkt å opplyse gjestene om at det er forskjellige smaker? Jeg tenker bare at det kanskje ikke blir åpnet mer enn den etasjen som brudeparet åpner om dere ikke sier i fra. Og har noen av dere tenkt å spare den øverste etasjen til 1. bryllupsdag? I såfall er det kanskje greit å opplyse om det også, så ingen tar av den delen?

Skrevet
De av dere som skal ha forskjellige kaker men lager dem like utenpå, har dere tenkt å opplyse gjestene om at det er forskjellige smaker? Jeg tenker bare at det kanskje ikke blir åpnet mer enn den etasjen som brudeparet åpner om dere ikke sier i fra. Og har noen av dere tenkt å spare den øverste etasjen til 1. bryllupsdag? I såfall er det kanskje greit å opplyse om det også, så ingen tar av den delen?

Regner med at vi opplyser med "bordkort" til kakene + en side i bordheftet om hvilke kaker (med en takk til de som har bakt).

Vi har ingen planer om å beholde et kakestykke til året etterpå, så det probelemet slipper vi :D

Skrevet

Vi skal ha 7 etasjer i bryllupskaka derav 3 skal være marsipan, 2 sjokolade og 2 fruktkaker.

Stativet er det lottemannen som har lagd selv.

Blir litt spesielt med fontene og trapp i mellom kakene.

:-)

Skrevet

det går jo ann og bestille for eksempel tre lags marispankake med forskjellige fyll i hver etasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...