AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #1 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har lenge vurdert å forstørre brystene mine. Jeg har fått de barna jeg vil ha, to jenter på 3 og 6 år. Jeg vil ta operasjonen for å føle meg mer symmetrisk. Målet er et natimurlig utseende, og å fylle ut det jeg har mistet. Noen mødre her som har gjort det samme? Hvordan tenker du at barna dine evt skal få vite det, og hvordan vil du forsvare valget ditt? Hva om barnet ditt selv kommer hjem og ønsker silikon, og tenker det er nødvendig, når selv mamma (som hun har arva 50 prosent av arvematerialet fra) måtte gjøre det? Jeg vil jo at barna mine skal være fornøyd med seg selv som de er, men samtidig ønsker jeg meg så inderlig de brystene jeg hadde før! Hypocrisy, I know... Noen synspunkt?Anonymous poster hash: ff4fc...816
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #2 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har lenge vurdert å forstørre brystene mine. Jeg har fått de barna jeg vil ha, to jenter på 3 og 6 år. Jeg vil ta operasjonen for å føle meg mer symmetrisk. Målet er et natimurlig utseende, og å fylle ut det jeg har mistet. Noen mødre her som har gjort det samme? Hvordan tenker du at barna dine evt skal få vite det, og hvordan vil du forsvare valget ditt? Hva om barnet ditt selv kommer hjem og ønsker silikon, og tenker det er nødvendig, når selv mamma (som hun har arva 50 prosent av arvematerialet fra) måtte gjøre det? Jeg vil jo at barna mine skal være fornøyd med seg selv som de er, men samtidig ønsker jeg meg så inderlig de brystene jeg hadde før! Hypocrisy, I know... Noen synspunkt?Anonymous poster hash: ff4fc...816 Målet er selvsagt et NATURLIG utseende, ikke natimurlig...Anonymous poster hash: ff4fc...816
Timza Skrevet 31. oktober 2014 #3 Skrevet 31. oktober 2014 Hvis barna spør og bruker argumentet om at du gjorde det så kan de, så tar du bare opp at de skal få lov til å gjøre det etter å ha født 2 barn selv. Jeg er ingen alenemor, så jeg kan ikke komme med noe mer om akkurat det ^^ 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #4 Skrevet 31. oktober 2014 Ts her. Jeg er heller ikke alenemor, uten at jeg vet hva det har med saken å gjøre? Jeg er forøvrig 28 år, og er ei lykkelig og selvsikker dame. Jeg ønsker operasjonen for å se mer symmetrisk ut, da jeg trener mye styrke. Anonymous poster hash: ff4fc...816 1
Gjest AllisHagtorn Skrevet 31. oktober 2014 #5 Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Ts her. Jeg er heller ikke alenemor, uten at jeg vet hva det har med saken å gjøre? Jeg er forøvrig 28 år, og er ei lykkelig og selvsikker dame. Jeg ønsker operasjonen for å se mer symmetrisk ut, da jeg trener mye styrke. Anonymous poster hash: ff4fc...816 Jeg tenker at du nok allerede har ganske mye kroppsfokus, kanskje du kan droppe å fortelle at du opererer kroppen for å se finere ut? Begrunnelsen din er jo utelukkende estetikk og ingenting funksjon- hvordan skal du forklare dette uten å sende ekstremt dårlige signaler? Jeg har ikke noe mot at voksne folk tar egne valg, og graviditet kan i noen tilfeller endre så mye at jeg forstår noen velger korrigere noe. Men du trenger jo ikke fortelle det til dem, det gir uansett tilfelle veldig uheldige signaler. Skulle jeg gjort noe selv hadde jeg ikke fortalt dette til mine barn, mye fordi jeg ønsker dem bedre selvbilde enn jeg i det tilfellet hadde hatt selv. Forteller du at "mamma vil se mer symmetrisk/finere ut" så er det fort gjort at de begynner å se i speilet etter feil. Brystoperasjon etter brystkreft blir jo annerledes. Endret 31. oktober 2014 av AllisHagtorn 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #6 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg tenker at du nok allerede har ganske mye kroppsfokus, kanskje du kan droppe å fortelle at du opererer kroppen for å se finere ut? Begrunnelsen din er jo utelukkende estetikk og ingenting funksjon- hvordan skal du forklare dette uten å sende ekstremt dårlige signaler? Jeg har ikke noe mot at voksne folk tar egne valg, og graviditet kan i noen tilfeller endre så mye at jeg forstår noen velger korrigere noe. Men du trenger jo ikke fortelle det til dem, det gir uansett tilfelle veldig uheldige signaler. Skulle jeg gjort noe selv hadde jeg ikke fortalt dette til mine barn, mye fordi jeg ønsker dem bedre selvbilde enn jeg i det tilfellet hadde hatt selv. Forteller du at "mamma vil se mer symmetrisk/finere ut" så er det fort gjort at de begynner å se i speilet etter feil. Brystoperasjon etter brystkreft blir jo annerledes. Ærlig talt, det er da vitterlig ikke sikkert barna tenker over dette i det hele tatt. Jeg har da en mor som gjorde det da jeg var nære tenårene, og jeg har da aldri tenkt noe over det. Men mulig det er fordi hun ikke tok noe særlig mye, sånn at det faktisk ser bare ut som hun har pupper, for før så hadde hun ikke noe.. Jeg har full forståelse for at hun ønsket det. Selv har jeg aldri vært borti tanken. Helt til jeg gikk ned mye i vekt etter en tids sykdom og jeg gikk fra å ha hengepupper med fyll, til å ha hengepupper bestående av utelukkende skinn. Noe som har ført til at det selv om jeg vasker meg forening har på meg bh så blir det lukt og rødt under puppene. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe, men tanken har så absolutt slått meg..Anonymous poster hash: 47461...7ef
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #7 Skrevet 31. oktober 2014 Det blir opp til hver enkelt, jeg dømmer ingen. Men for min del er jeg glad jeg ikke gjorde det. Tenkte på det for noen år siden. Nå er min eldste datter 14 år, og tenåringer i dag har det ikke lett med tanke på kroppsfokus! Hvordan man skal kunne si til sin datter at hun er fin som hun er, hvis man selv har lagt seg under kniven... jeg vet ikke. Det blir hyklersk, synes jeg. Men på den annen side, hvor går grensen? Jeg farger jo håret og bruker sminke, så jeg er ikke akkurat 100 % naturlig selv heller. Anonymous poster hash: e2a3c...c89
veraa94 Skrevet 31. oktober 2014 #8 Skrevet 31. oktober 2014 Sett deg inn i barnas situasjon: hvordan skal de tro på det du sier om å være fornøyd med seg selv hvis du har gjennomført noe så drastisk som en operasjon for å se bedre ut? Selv er jeg generelt i mot oprasjoner for å pynte på utseende, men det gjelder for meg og hvis det er riktig for andre så må de få gjøre det. Eneste er at jeg tenker at ditt valg om oprasjon kan få konsekvenser for dine to jenter 2
Gjest MrsSmith Skrevet 31. oktober 2014 #9 Skrevet 31. oktober 2014 Sett deg inn i barnas situasjon: hvordan skal de tro på det du sier om å være fornøyd med seg selv hvis du har gjennomført noe så drastisk som en operasjon for å se bedre ut? Selv er jeg generelt i mot oprasjoner for å pynte på utseende, men det gjelder for meg og hvis det er riktig for andre så må de få gjøre det. Eneste er at jeg tenker at ditt valg om oprasjon kan få konsekvenser for dine to jenter Min mor har gjort det og to tanter, ikke en av deres barn har gjort det eller tenkt på det.. Eller hatt problemer med det.. Så jeg vet ikke helt hvor all ståheien kommer fra..
Gjest AllisHagtorn Skrevet 31. oktober 2014 #10 Skrevet 31. oktober 2014 Ærlig talt, det er da vitterlig ikke sikkert barna tenker over dette i det hele tatt. Jeg har da en mor som gjorde det da jeg var nære tenårene, og jeg har da aldri tenkt noe over det. Men mulig det er fordi hun ikke tok noe særlig mye, sånn at det faktisk ser bare ut som hun har pupper, for før så hadde hun ikke noe.. Jeg har full forståelse for at hun ønsket det. Selv har jeg aldri vært borti tanken. Helt til jeg gikk ned mye i vekt etter en tids sykdom og jeg gikk fra å ha hengepupper med fyll, til å ha hengepupper bestående av utelukkende skinn. Noe som har ført til at det selv om jeg vasker meg forening har på meg bh så blir det lukt og rødt under puppene. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe, men tanken har så absolutt slått meg..Anonymous poster hash: 47461...7ef Men må du si til barna at du har tatt plastisk operasjon? Kan du ikke bare gjøre det uten å si noe om nøyaktig hva det er? Det er mye man kan finne på av plausible ufarlige årsaker som ikke er "mamma skal ta silikon".
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #11 Skrevet 31. oktober 2014 Min mor har gjort det og to tanter, ikke en av deres barn har gjort det eller tenkt på det.. Eller hatt problemer med det.. Så jeg vet ikke helt hvor all ståheien kommer fra.. Nei hvis din mor og to tanter har gjort det så.... Hva har det med saken å gjøre? Er så lei av " høy mann i Kina" argumentasjon her inne....Anonymous poster hash: c71e9...57e 2
Puny Skrevet 31. oktober 2014 #12 Skrevet 31. oktober 2014 Jeg ville tenkt nøye igjennom hvilke signaler du sender til dine døtre. + at dette er en stor operasjon med muligheter for komplikasjoner, jeg ville aldri latt noen operere meg om det ikke var helt helt nødvendig. På den andre side er du jo et voksent menneske og har sikkert tenkt godt igjennom dette selv... 1
veraa94 Skrevet 31. oktober 2014 #13 Skrevet 31. oktober 2014 Min mor har gjort det og to tanter, ikke en av deres barn har gjort det eller tenkt på det.. Eller hatt problemer med det.. Så jeg vet ikke helt hvor all ståheien kommer fra.. Jeg selv hadde i vertfall fått veldig problemer hvis min mor hadde gjort det. Kommer nok veldig an på ungen, men de fleste jenter er svært usikker på seg selv i ung alder.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #14 Skrevet 31. oktober 2014 Min mor gjorde det å jeg har aldri hatt noen problemer med det. Moren til en god venninne gjorde det også og hun har heller ikke hatt noen problemer med det. Unger er virkelig ikke så skjøre. Anonymous poster hash: 64890...7f4 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Skrevet 31. oktober 2014 Vurderer å få gjort dette selv når jeg er ferdig med barnefødsler :-) Tror ikke jeg kommer til å si det til barna i det hele tatt. Og de kommer vel heller ikke til å legge merke til det. Eneste jeg vil, er å fylle ut den huden som liksom blir 'ekstra' etter fødsler/amming. Ingen planer om å se ut som noen glamourbimbo. Viktigste grunnen er at jeg vil bedre proporsjonene mine. Er slank, men har pærefigur. Litt større pupper hadde gjort seg -- og nårAnonymous poster hash: 679a8...ea3
Gjest Magdalene Skrevet 31. oktober 2014 #16 Skrevet 31. oktober 2014 Har planer om brystløft selv, og har ingen planer om å si det til barna mine, på 2 og 5 år.
Gjest MrsSmith Skrevet 31. oktober 2014 #17 Skrevet 31. oktober 2014 Nei hvis din mor og to tanter har gjort det så.... Hva har det med saken å gjøre? Er så lei av " høy mann i Kina" argumentasjon her inne....Anonymous poster hash: c71e9...57e Poenget her er at her er det jo til sammen snakk om om 12 barn som aldri har hatt problemer med det. Og bare to av de er gutter, og ingen av jentene har tatt silikon. Det er ikke sånn at alle føler det samme og at alt er sånn og sånn når man er tenåring. Så derfor er det vel helt i orden at folk kommer med forskjellige synspunkt i en tråd? Eller skal det kun være forskingsbasert fakta som kommer mener du? For da tror jeg du er på feil sted gitt..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #18 Skrevet 31. oktober 2014 Poenget her er at her er det jo til sammen snakk om om 12 barn som aldri har hatt problemer med det. Og bare to av de er gutter, og ingen av jentene har tatt silikon. Det er ikke sånn at alle føler det samme og at alt er sånn og sånn når man er tenåring. Så derfor er det vel helt i orden at folk kommer med forskjellige synspunkt i en tråd? Eller skal det kun være forskingsbasert fakta som kommer mener du? For da tror jeg du er på feil sted gitt.. personen sier at hun " ser ikke hvor ståheien kommer fra" basert på de tre menneskene hun kjenner så er ikke dette et problem. De få menneskene hun personlig kjenner er jo ikke spesielt relevant i den store sammenhengen. Da kan jo jeg kontre med at jeg er vokst opp med en mor med et stort utseende fokus, og det har på virket meg i negativ retning. Men ingen av delene er relevant, da det ikke sier noe om det generelle.Anonymous poster hash: c71e9...57e
Gjest MrsSmith Skrevet 31. oktober 2014 #19 Skrevet 31. oktober 2014 personen sier at hun " ser ikke hvor ståheien kommer fra" basert på de tre menneskene hun kjenner så er ikke dette et problem. De få menneskene hun personlig kjenner er jo ikke spesielt relevant i den store sammenhengen. Da kan jo jeg kontre med at jeg er vokst opp med en mor med et stort utseende fokus, og det har på virket meg i negativ retning. Men ingen av delene er relevant, da det ikke sier noe om det generelle.Anonymous poster hash: c71e9...57e Poenget var at dette gjelder 3 mødre og de har til sammen 12 barn. Ingen av disse barna (altså mesteparten jenter) har ikke silikon eller på andre måter et trøblete forhold til utseendet. Og det generelle kommer man ikke frem til hvis man ikke får vite hva hver enkelt følte og tenkte om det. Og jeg betviler sterkt at det at en mor har silikon vil påvirke alle tenåringer. Og når jeg nevner 12 personer fra nærmeste familie, så vil jeg vel påstå at det har litt å si. Jeg nevnte jo ikke kun meg, ikke sier jeg at det IKKE påvirker noen heller, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor det blir så stor ståhei nei, for det er vel hvordan mødrene oppfører seg ellers som har noe å si og ikke hva de har gjort med kroppen. Man behøver faktisk ikke å være utseendefiksert fordi man ønsker å fikse på noe. Det er heller sjeldent jeg har møtt noen med silikon som er utseendefiksert, de fleste tok normale mengder og gjerne fordi de ikke hadde noe pupper fra før av. Og jeg forstår den godt jeg. Tror det er verre for evt tenåringsbarn at mødrene er helt opphengt i trening og kosthold, og livredd for at magen ikke skal være flat eller cellulitter, og ikke kan gå ut døra uten å være strigla fra topp til tå.
Katniss Skrevet 31. oktober 2014 #20 Skrevet 31. oktober 2014 hva ungene dine gjør som voksne mennesker er ikke din sak. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå