Gå til innhold

Plutselig vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ei jente på 27 som plutselig har gått opp i vekt, så sier hvertfall badevekta.

Jeg veide for 1,5 mndr siden 62,5 kg mens nå veier jeg 67. Jeg er gluten-og laktoseintolerant, og trener 2-3(4) ganger i uken og spiser lite Trash for å si det sånn. Kan det være det ensformige kostholdet mitt som gjør dt? Jeg bruker medisinen resolor mot kronisk forstoppelse i tillegg. Håret og huden min er helt forjævelig, og jeg svetter mer enn vanlig. Jeg har en veldig stressende jobb for tiden

Skrevet

Stress kan utløse enten vektnedgang, eller i noen tilfeller økning. Mest sannsynlig har kroppen din samlet vann og vekten har økt.

Anonymous poster hash: 55d1d...674
Skrevet

Bruker du prevensjon?

Anonymous poster hash: ec85a...b6a
Skrevet

Jeg tenker - er du gravid?

Skrevet

Du skriver at du spiser lite variert. Hvorfor? Har du endret kostholdet i det siste?

Anonymous poster hash: d576a...600

Skrevet

Jeg tenker - er du gravid?

Nei er ikke det, har sjekket.

Skrevet

Du skriver at du spiser lite variert. Hvorfor? Har du endret kostholdet i det siste?

Anonymous poster hash: d576a...600

En normal dag kan se omtrent sånn ut:

Frokost: 4 glutenfrie knekkebrød med laktosefri smøreost og en liten yoghurt

Mellommåltid: 3knekkebrød og litt frukt

Lunsj: 2 skiver grovt brød med speltmel og div pålegg som kan friste

Middag: varierer men mye kyllingfilet eller noe med karbonadedeig og da blir det gjerne 1,5 normale porsjoner

Masse vann Ila dagen, mye grønnsaker siden jeg reagerer på en del frukt

Kveldsmat: kanskje brød eller en bolle cornflakes. Også gjennom dagen, 3-4 kommer kaffe/te.

Skrevet

Mye mulig det er stress/lite søvn, men ta en tur til legen dersom du er bekymret. For min del rant kiloene av igjen når stresset forsvant og jeg passet på å sove greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...