ferdig Skrevet 30. oktober 2014 #1 Del Skrevet 30. oktober 2014 fikk plutselig veldig vondt i brystet på jobb i dag,rett over venstre brystvorte ca, føles som jeg er støl eller har strekt en sene, går ut til venstre arm, liksom under armen, har ikke vondt i armen om jeg ikke beveger den. målt blodtrykk og det er helt ok, ikke svetting eller noe slikt, bare vondt i bryst og under venstre arm. er jeg bare litt unødig bekymret nå eller? sliten med senebetenelser osv, mye vondt i skulldre/nakke fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Del Skrevet 30. oktober 2014 Det er mulig det bare er en muskelstrekk men dra til legevakten å få dette sjekket opp. Anonymous poster hash: e0b4e...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #3 Del Skrevet 30. oktober 2014 Høres ikke sånn ut, men ring legevakta og hør hva de tenker. Du vil ikke finne svaret her inne.Anonymous poster hash: a6248...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hadde du hatt hjerteinfarkt hadde du merket det. Trolig hadde du ikke vært i live nå heller. Anonymous poster hash: c1bd0...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hadde du hatt hjerteinfarkt hadde du merket det. Trolig hadde du ikke vært i live nå heller.Anonymous poster hash: c1bd0...0ed Det er både små og store hjerteinfarkt. Små hjerteinfarkt kan man ha uten å bli kjempedårlig. Min 95 år gamle mormor dro til legevakten med litt vondt i brystet og armen, ventet tålmodig i flere timer og fikk sjokk da de omsider fant ut at muskelstrekken hun trodde hun hadde egentlig var et hjerteinfarkt. Det er derfor svært viktig å oppsøke snarlig hjelp om man får brystsmerter man ikke har kjent før. Anonymous poster hash: e0b4e...caa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #6 Del Skrevet 30. oktober 2014 Det er både små og store hjerteinfarkt. Små hjerteinfarkt kan man ha uten å bli kjempedårlig. Min 95 år gamle mormor dro til legevakten med litt vondt i brystet og armen, ventet tålmodig i flere timer og fikk sjokk da de omsider fant ut at muskelstrekken hun trodde hun hadde egentlig var et hjerteinfarkt. Det er derfor svært viktig å oppsøke snarlig hjelp om man får brystsmerter man ikke har kjent før.Anonymous poster hash: e0b4e...caa Beklager, da tok jeg feil. Godt du informerer.Anonymous poster hash: c1bd0...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #7 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvor gammel er du, TS? Anonymous poster hash: 23208...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hei ja, er 45. En varm dursj og litt varmepute så ga det seg delevis, menn takk for svar. blei litt skremt siden jeg satt stille da dette inntraff, hatt mye vondt i området før men aldri på en slik måte før. Vel, takk igjen for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 30. oktober 2014 #9 Del Skrevet 30. oktober 2014 En måte å undersøke om det er hjerteinfarkt er å sjekke om man blir verre ved hard fysisk aktivitet, som feks løpe opp en bakke eller liknende. Som oftest er det heldigvis muskelrelatert og har ikke noe å gjøre med hjertet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #10 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hahahah tror det er litt verre enn det å ha hjerteinfarkt Anonymous poster hash: cfba7...b2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hahahah tror det er litt verre enn det å ha hjerteinfarkt Anonymous poster hash: cfba7...b2f jepp, men det veit man vel ikke før mann har opplevd det vel..... som jeg sier så har jeg mye smerter og har lært meg å leve med de, men nå var det slik at jeg hadde problemer med og kjøre bil, armen bare hang der liksom. vel, mann lærer ikke av å lure, mann lærer av å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherry blossomed. gone. Skrevet 30. oktober 2014 #12 Del Skrevet 30. oktober 2014 Ja seriøst jeg spiste masse toast med bare bremykt på en laaang stund og jeg fikk gjerteinfarkt midt på gata men jeg bare gikk gjem igjen etterpå. var ganske ille så nå spiser jeg hele tiden for å unngå flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 31. oktober 2014 #13 Del Skrevet 31. oktober 2014 jepp, men det veit man vel ikke før mann har opplevd det vel..... som jeg sier så har jeg mye smerter og har lært meg å leve med de, men nå var det slik at jeg hadde problemer med og kjøre bil, armen bare hang der liksom. vel, mann lærer ikke av å lure, mann lærer av å spørre. Etter å ha opplevd noe relativt alvorlig som jeg ikke tok på alvor (fordi jeg ikke hadde de typiske symptomene), vil jeg i etterkant anbefale alle å ta en tur til legen om de føler seg usikre. De kan lett se om det er noe slikt ved å ta en prøve som heter D-dimer. Spesielt siden du skriver at det kom plutselig, og ikke etter en bestemt aktivitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #14 Del Skrevet 31. oktober 2014 Her var det mye feilinformasjon. Hjerteinfarkt hos kvinner har ofte helt andre symptomer enn hos menn, og man behøver ikke være i aktivitet når det skjer. Jeg har litt erfaring med dette fordi jeg selv fikk infarkt i fjor vinter. Da var jeg 43 år gammel. Er kvinne. Jeg ble ikke tatt p åalvor av legene og sendt hjem fra legevakten 2 ganger i løpet av en uke, før de tredje gangen innså at jeg hadde hjerteinfarkt. Jeg hadde altså flere små infarkter fø rjeg fikk et større et, og ble sendt på Ullevål for operasjon. Siden det er så mange ulike symptomer er det egentlig ikke nødvendig å beskrive mine, men de var ihvertfall noe som begynte med intense smerter i brystet som liknet på halsbrann. Dette skjedde da jeg la meg ned i sengen om natten, og økte i intensitet over flere døgn. Anfallene kom kun om kvelden/natten når jeg var i ro. TS kan jo ringe legevakten å høre. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Husk ihvertfall at dessverre er mange leger enda veldig uvitende om at symptomene virkelig er så ulike for menn og kvinner. Selvfølgelig helt umulig for noen å svare på hva som kan være i veien hos TS. Kanskje musklulært, kanskje hjertet, kanskje noe helt annet. Det eneste som er sikkert, er at det ikke nødvendigvis stemmer at et infarkt er umiddelbart grusomt smertefullt og at man nærmest faller om. Ihvertfall ikke hos kvinner. det kan også komme litt "snikende". Jeg ville bare skrive dette for å oppklare litt, for jeg blir litt matt av å se bastante uttalelser om noe så alvorlig uten tydelig å ha noen kunnskap om emnet. Det er litt farlig... Anonymous poster hash: 9fb37...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2014 #15 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hadde du hatt hjerteinfarkt hadde du merket det. Trolig hadde du ikke vært i live nå heller.Anonymous poster hash: c1bd0...0ed Feil. Anonymous poster hash: 9fb37...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 31. oktober 2014 #16 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg ville sjekket med helsepersonell. Smerte i venstre bryst og ubehag i venstre arm er tegn på hjerteinfarkt. Det må ikke være kjempevondt og alvorlig for at det skal være et hjerteinfarkt. Neste gang kan det være farligere, så kanskje dette er en slags forvarsel? Jeg hadde ringt til et legekontor i morgen og spurt om de anbefaler meg å komme innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #17 Del Skrevet 1. november 2014 Ja seriøst jeg spiste masse toast med bare bremykt på en laaang stund og jeg fikk gjerteinfarkt midt på gata men jeg bare gikk gjem igjen etterpå. var ganske ille så nå spiser jeg hele tiden for å unngå flere. Oppsøkte du lege og ble henvist videre?Anonymous poster hash: 3fa56...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå