Gå til innhold

Kan jeg spise yoghurten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en yoghurt som går ut på dato i dag, er det "trygt " å spise den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI, NEI DET MÅ DU IKKE FINNE PÅ!!! DET KAN VÆRE KJEMPEFARLIG!!!!!

Nei da ;-) Det er overhodet ikke farlig. Folk er generelt er alt for opptatt av holdbarhetsdatoen.

Den er satt for å være veiledende og møte visse lovpålagte krav til merking av mat.

Om en matvare ikke har forandret lukt, smak eller konsistens kan den trygt spises selv om den er "utgått på dato".

Spis yoghurten din du :-)

Skrevet

Hvis maten lukter og ser ok ut bryr jeg meg ikke om den er gått ut på dato. Men melkeprodukter holder seg ikke så lenge har jeg funnet ut. Så jeg ville nok studert yoghurten nøye før jeg spiste den.

Gjest GreenSky
Skrevet
Har en yoghurt som går ut på dato i dag, er det "trygt " å spise den?

Ja. :-)

Skrevet
Men melkeprodukter holder seg ikke så lenge har jeg funnet ut. Så jeg ville nok studert yoghurten nøye før jeg spiste den.

Melk kan jo riktignok bli ganske fort sur etter utgått dato, men det merker man jo da.

Men syrnede melkeprodukter (deriblandt yoghurt) holder seg faktisk veldig godt, så jeg tror ikke du trenger å underlegge en yoghurt som er utgått på dato i dag så veeeldig nøye eksaminsajon før du tør spise den akkurat ;-)

Skrevet

Du kan spise den - men konsistens og smak kan være annerledes. det er i alle fall min erfaring med yoghurt som har gått ut på dato.

Gjest Tulle
Skrevet

... og du kan få en nokså livlig mage av å spise melkeprodukter utgått på dato. Jeg har hatt en tendens til å samle på gamle melkeprodukter til vaffelrøre. Men hvis de er veldig gamle, kan det føre til at man blir sittende på det lille rommet litt lenger enn man ønsker :-)

Skrevet
... og du kan få en nokså livlig mage av å spise melkeprodukter utgått på dato. Jeg har hatt en tendens til å samle på gamle melkeprodukter til vaffelrøre. Men hvis de er veldig gamle' date=' kan det føre til at man blir sittende på det lille rommet litt lenger enn man ønsker :-)[/quote']

Morsomt å servere sånne vafler i selskap :ler:

Gjest Fraggel
Skrevet

Den har ikke gått ut på dato, "fristen" er jo i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...