AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Samboeren min er glad i kjøtt, jeg er ikke. Han ønsker seg så veldig husmannskost ala kjøttkaker med tilbehør til middag en dag... Er det vanskelig å kokkelere sammen? :-) Takker for tips! Anonymous poster hash: 7d47d...3cf
Lou Salome Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Nei, det er veldig lett. Hvorfor lager han det ikke selv? http://www.klikk.no/mat/spise/article499968.ece
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Nei, det er veldig lett. Hvorfor lager han det ikke selv? http://www.klikk.no/mat/spise/article499968.ece Han kan sikkert lage det selv, men jeg har lyst til å lage til ham.. Takk for tips :-) Anonymous poster hash: 7d47d...3cf
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Samboeren min er glad i kjøtt, jeg er ikke. Han ønsker seg så veldig husmannskost ala kjøttkaker med tilbehør til middag en dag... Er det vanskelig å kokkelere sammen? :-) Takker for tips! Anonymous poster hash: 7d47d...3cf Nei. Du lager kjøttkakene, steker de og satidig så koker gulrøttene, potetene, sausen og kålstuingen.
Gjest Sitrondrops Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Neida, det er ikke så vanskelig, bare husk å ikke kna kjøttdeigen for lenge ellers får samboeren din sprettballer til middag.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 Neida, det er ikke så vanskelig, bare husk å ikke kna kjøttdeigen for lenge ellers får samboeren din sprettballer til middag. Skulle akkurat til å spørre. Blander jeg med hendene? Ikke få hakeslepp av alle de dumme spørsmålene her, jeg har bare aldri laget dette før Anonymous poster hash: 7d47d...3cf
Gjest Sitrondrops Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 Skulle akkurat til å spørre. Blander jeg med hendene? Ikke få hakeslepp av alle de dumme spørsmålene her, jeg har bare aldri laget dette før Anonymous poster hash: 7d47d...3cf Det kan du velge, men er jo greit å bruke en kjøkkenmaskin av ett eller annet slag om du har det. Ellers er det bare til å bruke hendene.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg bruker hendene. blander sammen kjøtt, egg, potetmel, løk og krydder. Kan også bruke en slikkepott. deretter former jeg kjøttkakene i hendene med en skje som jeg har dyppet i et vannglass. Stek på middels varme, så de blir gjennomstekt, uten å bli svidd. Det var egentlig her jeg bommet de første gangene. Jeg stekte de på bånn gass. Resultat; svidde kjøttkaker som var rå inni. Anonymous poster hash: 8a8a8...3d7
RavN Skrevet 1. november 2014 #9 Skrevet 1. november 2014 Letteste er og brune de av i panna, legge de oppi brunsausen og la de bli ferdig der. Man trenger ikke og steike de ferdig i panna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå