Gå til innhold

Kjøttkakemiddag fra bunnen av - er det vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er glad i kjøtt, jeg er ikke. Han ønsker seg så veldig husmannskost ala kjøttkaker med tilbehør til middag en dag... Er det vanskelig å kokkelere sammen? :-)

Takker for tips!

Anonymous poster hash: 7d47d...3cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min er glad i kjøtt, jeg er ikke. Han ønsker seg så veldig husmannskost ala kjøttkaker med tilbehør til middag en dag... Er det vanskelig å kokkelere sammen? :-)

Takker for tips!

Nei.

Du lager kjøttkakene, steker de og satidig så koker gulrøttene, potetene, sausen og kålstuingen.

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Neida, det er ikke så vanskelig, bare husk å ikke kna kjøttdeigen for lenge ellers får samboeren din sprettballer til middag. :)

Skrevet

Neida, det er ikke så vanskelig, bare husk å ikke kna kjøttdeigen for lenge ellers får samboeren din sprettballer til middag. :)

Skulle akkurat til å spørre.

Blander jeg med hendene?

Ikke få hakeslepp av alle de dumme spørsmålene her, jeg har bare aldri laget dette før :fnise:

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Skulle akkurat til å spørre. Blander jeg med hendene? Ikke få hakeslepp av alle de dumme spørsmålene her, jeg har bare aldri laget dette før :fnise:Anonymous poster hash: 7d47d...3cf

Det kan du velge, men er jo greit å bruke en kjøkkenmaskin av ett eller annet slag om du har det. Ellers er det bare til å bruke hendene. :)
Skrevet

Jeg bruker hendene. :) blander sammen kjøtt, egg, potetmel, løk og krydder. Kan også bruke en slikkepott. deretter former jeg kjøttkakene i hendene med en skje som jeg har dyppet i et vannglass. Stek på middels varme, så de blir gjennomstekt, uten å bli svidd. :) Det var egentlig her jeg bommet de første gangene. Jeg stekte de på bånn gass. Resultat; svidde kjøttkaker som var rå inni. :P

Anonymous poster hash: 8a8a8...3d7

Skrevet

Letteste er og brune de av i panna, legge de oppi brunsausen og la de bli ferdig der. Man trenger ikke og steike de ferdig i panna.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...