Gå til innhold

Hva skal jeg skrive??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min tante er nettopp blitt erklært uhelbredelig kreftsyk, og jeg tenkte jeg skulle sende et kort til henne (mamma mente jeg ikke skulle sende blomster). Men hva skal jeg skrive? Synes det er så vanskelig å uttrykke meg i sånne situasjoner...

Noen som vet råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok skrevet at at jeg tenkte mye på henne i denne vanskelige situasjonen hun var i nå! Og at hvis hun trengte noen å snakke med så var jeg der for henne!

Skrevet
Jeg ville nok skrevet at at jeg tenkte mye på henne i denne vanskelige situasjonen hun var i nå! Og at hvis hun trengte noen å snakke med så var jeg der for henne!

:Nikke:

Skrevet

Ja, det tror jeg ville bli fint. :) Hvorfor skulle du ikke sende blomster? Om det er en tante du omgås og kjenner en del synes jeg godt du kan gi henne et eller annet. Trenger ikke være blomster, men hva med en kurv med noe godt og/eller bøker/blader som hun kan kose seg med?

Skrevet

Da pappa var uhelbredelig kreftsyk så satt han og mamma aller mest pris på at en av tantebarna hennes (mitt søskenbarn) kom på besøk, og sa at de skulle ta seg en tur ut, og komme tilbake om noen timer. De gikk seg en laang tur (dvs mamma gikk, og pappa satt i rullestol og sang "jeg er havren" helt til mamma var forholdsvis sprutrød etter å ha møtt endel folk på turen), og når de kom hjem hadde hele første etasjen i huset blitt vasket, hun hadde plukket blomster og bakt boller.

Nå vet ikke jeg hvor langt i sykdomsforløpet hun er, og om hun evt kan leve som før, noen vil jo veldig gjerne klare seg mest mulig selv, og da kan det jo bli litt feil å hjelpe til med huslige ting..

Allikevel, dette er altså det mamma husker aller best av alle som var i kontakt med oss i den perioden.

Skrevet

Skjønner at du synes det kan være vanskelig å uttrykke seg i en slik situasjon.

Et brev eller et kort er jo hyggelig ? Det er jo også lettere å skrive noen støttende ord av og til enn å si dem, spes. om du synes situasjonen er vanskelig ?

Ellers synes jeg blomster er en god idè jeg. Skjønner ikke hvorfor du ikke skulle gi henne det ?

Om hun er allergisk eller ikke liker det, så er jo det en grunn da.

Har du mulighet til å besøke henne på sykehuset da ? Om du takler og vil selvfølgelig ?

Lykke til, jeg kan tenke meg at det ikke er lett

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...