AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Noen som har hørt om det eller prøvd det? Jeg fikk to flasker i posten i går som jeg har bestilt fra utlandet. Har lest mye positivt om det. Jeg sliter veldig med liten energi, liten sex lyst , angst , PMS, depresjon, hormon problemer osv.. Jeg trener 2- 3 ganger i uken. Spiser mat for det meste uten melk , gluten og for det meste sunt ( fisk, kylling, kjøtt, salat og masse grønnsaker ) Tar også høy D3 vitamin, B-vitaminer, Magnesium, Sink og tran Anonymous poster hash: 14e53...a66
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Fant litt info om maca 7 Top helsemessige fordeler av Maca Maca, en rot som tilhører reddik familien, er mest tilgjengelige i pulverform. Vokst i fjellene i Peru, har det blitt kalt "peruansk ginseng." Maca fordeler har vært lenge verdsatt, og har nylig blitt popularisert som et supplement og ingrediens i mat. Det er ingen alvorlige kjente bivirkninger av maca, men som alle andre supplement det ikke bør tas i store mengder. Når du først begynner å bruke maca, er det best å begynne med å ta mindre mengder og bygge opp; selv 1/2 ts er et bra sted å starte. Og i den andre enden, er en spiseskjeer (av pulveret) en gjennomsnittlig daglig dose. Rotere et par dager på og noen dager fri blir ofte anbefalt. Tar for mye kan føre til bivirkninger og kaste dine hormoner ut av klask. Hvis du opplever dette, bør du ta mindre eller avvenne deg av helt. Ikke legg det til noe som er veldig varmt, fordi det vil miste alle sine fordeler. Smaken kan være litt rart i begynnelsen, men det blir mer utholdelig, og det kommer an på hva du blander det med. Den smaken har blitt beskrevet som "malted" eller som ristet havre. Smoothies, puddinger, rå søtsaker og juice synes å være de beste måtene å bruke maca pulver. Vær oppmerksom på at andre enn de ernæringsmessige fordelene som tilbys av vitaminer og mineraler, de andre fordelene er anekdotisk, som maca har ikke blitt formelt studert. 1. Vitaminer Maca er rik på vitamin B-vitaminer, C og E. Det gir rikelig med kalsium, sink, jern, magnesium, fosfor og aminosyrer. 2. Seksuell funksjon Maca er mye brukt for å fremme seksuell funksjon av både menn og kvinner. Det fungerer som et løft til din libido og øker utholdenheten. Samtidig balanserer dine hormoner og øker fruktbarheten. 3. Kvinner helse og humør Maca lindrer menstruasjonsproblemer og overgangsalder. Det lindrer kramper, smerter i kroppen, hetetokter, angst, humørsvingninger og depresjon. Hvis du er gravid eller ammende bør du unngå å ta maca. 4. Energi Innen dager for å bruke maca energinivået kan øke. Det er også kjent for å øke utholdenheten. Mange idrettsutøvere tar maca for topp ytelse. Hvis du befinner deg trøtt mesteparten av tiden, å eksperimentere med maca se om det hjelper. Bare en liten mengde kan være akkurat det du trenger for et løft! 5. Generell helse Maca hjelper din generelle helse på en rekke måter. Det leverer jern og bidrar til å gjenopprette røde blodlegemer, som hjelpemidler anemi og hjerte- og karsykdommer. Maca holder bein og tennene friske og lar deg helbrede fra sår raskere. Når det brukes sammen med en god treningsøkt regime vil du merke en økning i muskelmasse. Men vær veldig forsiktig hvis du har en kreft relatert til hormoner som testikkelkreft og eggstokkreft, blant andre. Hvis du har leverproblemer eller høyt blodtrykk bør du spørre legen din før du tar maca. 6. Skin Mange tar maca for hudproblemer, som for noen mennesker hjelper det å fjerne kviser og urenheter. En annen fordel for huden din er som reduserer følsomheten. I varmt eller kaldt vær, kan maca hjelpe huden din tåler ekstreme temperaturer. 7. Mood balanse Hvis du finner deg selv overveldet av angst, stress, depresjon eller humørsvingninger, kan maca bidra til å lindre disse symptomene, men av bevisene er anekdotiske. Noen har rapportert en økning i mental energi og fokus. Anonymous poster hash: 14e53...a66
Gjest Badabing Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Tja.. Det finnes i alle fall ikke vitenskapelig dokumentasjon på at det har noen spesiell effekt. Har du vært hos legen og tatt blodprøver? Du tar jo mye vitaminer, er du sikker på at du trenger alt dette?
PrinsesseNila Skrevet 1. november 2014 #4 Skrevet 1. november 2014 Jeg prøvde det i noen mnd og merket ingenting utenom at det smakte helt forj*vlig. Kan selvsagt funke for andre, bla deg Jeg for min del måtte slutte med p-piller for å få tilbake sexlysten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå