AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #1 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har benyttet samme sort p-piller siden jeg var 20 år (er nå 32). Aldri vært gravid. De siste par årene har jeg merket meg at jeg med jevne mellomrom har nattesvette i ca en uke. Samtidig så har jeg merket en økt tendens til irritasjon når p-pille brettet begynner å bli tomt samt enormt søtsug. Slike pms plager skal vel ikke forekomme når man går på p-piller? Kan legge til at jeg har mensen kanskje 4 ganger i året da jeg så og si alltid hopper over mensen. Benytter microgynon om det har noe å si.Anonymous poster hash: 995e5...fda
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #2 Skrevet 30. oktober 2014 Kan legge til at det nå er ca 4 uker siden jeg hadde nattesvette og nå har jeg det igjen. Det kommer tydligvis når p-pillebrettet begynner å bli tomt. Og jeg har ingen slike sukkertabletter eller hva man kaller det..Anonymous poster hash: 995e5...fda
Minya Skrevet 30. oktober 2014 #3 Skrevet 30. oktober 2014 Det er fullt mulig å ha pms på p-piller. Jeg bruker selv Microgynon på tiende året og menstruerer kun en gang årlig. Den uken jeg tar pillefri begynner murringer i både hode og mage, og jeg blir eksepsjonelt emosjonell og kan bli irritabel over den minste ting. Det roer seg som regel etter første mensdag, men pms'en starter dagen etter at jeg har tatt siste pille (en onsdag, så pms'en starter torsdagen) og jeg blør ikke før mandag morgen, så hele helga er jeg et lite hormon-monster Forrige gang jeg menstruerte begynte jeg å gråte midt i pizzabakingen fordi jeg helt ut av det blå begynte å tenke at livet mitt var så kjipt, ingen venner, ingen bra jobb, ingen utdannelse og alt var sååååå fælt. (jeg har både venner, en ålreit jobb og generelt et veldig godt liv, så det var bare hormonene som føkka til alt) Og når man først tenker sånn, så begynner man å tenke på de sultne barna i Afrika, og da er helvete løs. HrMinya kom ut på kjøkkenet og så meg stå og sippe, så han bare holdt rundt meg mens jeg stortutet i ti minutter før alt var greit igjen. XD
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #4 Skrevet 30. oktober 2014 Hehe, ja det er ofte mye følelser og hormoner i sving Hos meg så er det slik at symptomene på pms kommer selv om jeg går på p-piller. Altså, jeg nærmer meg siste pille på brettet, jeg får symptomer på pms og disse vedvarer i en liten uke til tross for at jeg starter på ett nytt p-pille brett. Trudde ikke slikt skjedde jeg.Anonymous poster hash: 995e5...fda
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #5 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg er alltid i PMS-humør på de samme dagene, og om jeg ikke går over til pillefri uke og får blødning blir humøret bare værende. Anonymous poster hash: b85ab...7dd
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #6 Skrevet 30. oktober 2014 Jeg har også PMS på p-piller/p-plaster. Det er siste uka og under blødningen at jeg blir helt tullete. Ømme bryster, søtsug/hunger, sint, følsom. Sånn som det var før jeg begynte på hormonprevensjon. Anonymous poster hash: b52d5...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå