Gå til innhold

Tar ikke folk trusler seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender av og til at noen er duste, og jeg gir dem en sjanse til å rette det opp. Var for eksempel en brite på et engelskspråklig forum som begynte å slenge dritt om meg. Det er et forum hvor ryktet ditt er viktig, siden det er et spillforum og du helst vil finne noen å spille med.

Jeg ga personen klar beskjed om å endre innlegget, både på PM og Skype'en som jeg har tilgang til. Jeg vet at personen har vært pålogget på Skype etter dette, men ikke fått svar verken på Skype eller på PM på forumet. Innlegget er ikke endret/slettet.

Tror folk at bare fordi de sitter et land og at dette bare er et forum/spill, så er dette bare tomme trusler? Jeg ga personen klar beskjed om at meg vil du ikke bli uvenn med, og jeg ga vedkommende en (overkommelig) dealline for når dette skal være rettet opp i. Vedkommende skulle endre til å beklage og si at det var en misforståelse.

Jeg er nå igang med en liten hevnaksjon, samme hvor barnslig det er, for å vise personen at jeg mener alvor og at du ikke kødder med meg. Det vil ikke få veldig store konsekvenser, jeg skal bare snike meg inn og spille sammen med personens lag, og ødelegge alt for dem (får dessverre konsekvenser for hele laget og ikke bare den ene personen). Og så skal jeg gi beskjed om at jeg har en haug med andre kontoer også (som jeg forsåvidt har) som jeg kommer til å joine med senere, for å ødelegge enda mer. Så personen vil til slutt aldri vite om en ny spiller som vil spille med dem er meg eller om det er en helt random person. Mitt første skritt er å ødelegge med en annen norsk konto jeg har, for deretter å ta i bruk en tysk konto som jeg har opprettet bare til dette formålet. Personen vil jo aldri gjette at dette er meg, når nasjonaliteten er en annen. Har allerede klart å snike meg inn med den norske kontoen, men skal ikke spille før i morgen. Da aner fred og ingen fare.

Dette har jeg gjort ved ett tidligere tilfelle også. Gøy når drittsekker får smake på mine utspekulerte triks.

Anonymous poster hash: c5737...0a7
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit: skal stå "sitter i et annet land". Gikk litt fort i svingene. Jeg kan jo forsøke å søke opp personens bostedsadresse og finne på mye bøll også, om dette begynner å eskalere. Trenger ikke å være så vanskelig i 2014.

• Liker 1
Skrevet

Bare for å være litt morsom er navnet på den tyske brukeren en oversettelse av brukernavnet som personen først begynte å slenge dritt om. Tviler på at vedkommende har språkkunnskap nok til å se det. Kommer bare til å be personen om å skrive inn det tyske brukernavnet på google translate og nyte reaksjonen.

• Liker 2
Skrevet

Real life? Never heard of that server.

• Liker 4
Skrevet

Real life? Never heard of that server.

:)

Skrevet

Nei man tar ikke anonyme truster fra andre land seriøst. Det at du har bestemt deg for å ta såpass detaljert og utspekulert hevn får du stå for selv, men for folk over 12 år så er ikke det vanlig her i den virkelige verden.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det handler like mye om at man ikke tar trusler fra små barn seriøst. De sier så mye rart uansett at man bare flirer litt og lar det passere. Når folk i tillegg opptrer som om de har en eller annen ære du har krenket er det bare ekstra morsomt for mottaker. Jeg hadde ledd meg fillete.

Ordvalg som "meg vil du ikke bli uvenn med" på et gamingforum er ikke tøffe eller noe sånt, det er bare noe å le av. Synes også det er ganske sprøtt, som i gal person på internett-sprøtt, å skulle sette en deadline for unnskyldning. Enda tristere er det at du skal sabotere hobbyen deres fordi du har en eller annen barnslig feide med en av dem. Ikke er det et "utspekulert triks" heller, enhver knøl klarer jo å tenke seg til idéer som dette.

Heng gjerne på gamingforum og vær dedikert, men ikke ta det jævlig alvorlig. Ta innover deg at du sitter og føler at din ære er krenket, slik man mente i middelalderen, fordi en eller annen på internett skrev noe om deg. Det er ganske sprøtt.

Anonymous poster hash: 0144a...6fc
  • Liker 5
Skrevet

Er du såra fordi noen ikke tar "truslene" dine seriøst? :fnise:

Anonymous poster hash: d1afb...be9
Skrevet

Det er jo ikke rart folk begynner å slenge dritt om deg, du er jo fullstendig basket case.

Er du knapt over 12 beklager jeg, da er du vel som de fleste andre smågutter.

Anonymous poster hash: 609f6...a91
Skrevet

Så mye energi som brukes på folk man aldri kommer til å treffe i RL.. bortkastet energi. Bruk heller den energien og tiden på noe fornuftig.

Skrevet

Sheldon? Hva gjør du på KåGe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...