AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Fy fader for et bedritent sosialt nettverk!!!!!! Sladder, uthenging, mobbing, rangeringer og likes! Her bør foreldre virkelig våkne opp og følge bedre med!!!! Anonymous poster hash: 309b4...3b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Fy fader for et bedritent sosialt nettverk!!!!!! Sladder, uthenging, mobbing, rangeringer og likes! Her bør foreldre virkelig våkne opp og følge bedre med!!!!Anonymous poster hash: 309b4...3b5 hva er dette for noe? Anonymous poster hash: f0b6f...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 hva er dette for noe?Anonymous poster hash: f0b6f...1cc Det er en app/sosialt nettverk der de kan skrive spørsmål/kommentarer til hverandre anonymt eller med navn. Den er også kjent under navnet mobbeappen.Anonymous poster hash: 309b4...3b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Det er en app/sosialt nettverk der de kan skrive spørsmål/kommentarer til hverandre anonymt eller med navn. Den er også kjent under navnet mobbeappen.Anonymous poster hash: 309b4...3b5 du får melde det inn der det skal meldes inn, forbukerrådet, tilsynsnemda eller hva det heter. Tror ikke KG får gjort noe med det dessvere. Anonymous poster hash: f0b6f...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 du får melde det inn der det skal meldes inn, forbukerrådet, tilsynsnemda eller hva det heter. Tror ikke KG får gjort noe med det dessvere.Anonymous poster hash: f0b6f...1cc ?? Er ikke dette et forum for å diskutere ting man kommer borti ifbm det å ha barn? Muligens overskriften ikke var god nok, men men... Nå var vel dette mer et "varsku" til foreldre med barn i rette alder, om at dette finnes, og at de bør følge med hva barna skriver der inne i all offentlighet under fullt navn med bilde. Jeg har forstått det slik at nettverket er under "oppsyn" uansett. Anonymous poster hash: 309b4...3b5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 ?? Er ikke dette et forum for å diskutere ting man kommer borti ifbm det å ha barn? Muligens overskriften ikke var god nok, men men... Nå var vel dette mer et "varsku" til foreldre med barn i rette alder, om at dette finnes, og at de bør følge med hva barna skriver der inne i all offentlighet under fullt navn med bilde. Jeg har forstått det slik at nettverket er under "oppsyn" uansett.Anonymous poster hash: 309b4...3b5 derfor bør man melde det inn og få det stoppet om det er det du vil. Anonymous poster hash: f0b6f...1cc
minister-mio Skrevet 30. oktober 2014 #7 Skrevet 30. oktober 2014 ?? Er ikke dette et forum for å diskutere ting man kommer borti ifbm det å ha barn? Anonymous poster hash: 309b4...3b5 Har ikke hørt om dette, er det et sosialt nettverk for barn?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 derfor bør man melde det inn og få det stoppet om det er det du vil. Anonymous poster hash: f0b6f...1cc det er jo ikke så enkelt, det har vært flere oppslag i media om denne siden, TS ønsket vel bare å vekke oppsyn og sette lys på hvor mye mobbing som skjer der Anonymous poster hash: caa36...3f7 1
Gjest Ciegus Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 du får melde det inn der det skal meldes inn, forbukerrådet, tilsynsnemda eller hva det heter. Tror ikke KG får gjort noe med det dessvere.Anonymous poster hash: f0b6f...1cc Øøøh, det er ikke en norsk app, så det er lite forbrukerrådet får gjort med det. Til og med Time Magazine har skrevet om problemet, så det er en ganske kjent sak, som krever litt mer enn forbrukerrådet. For eksempel kan det kreve at foreldre FØLGER MED. Da er det vel ikke så dumt med en diskusjon på KG, for å få folk som tydeligvis ikke vet hva det er snakk om en gang obs på problemet? Eller skal kg bare brukes til å spørre om man er tjukk og om jakka man kjøpte var fin? 1
Gjest Ciegus Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 http://time.com/2926428/ask-fm-the-antisocial-network/ Her er forøvrig Time sin artikkel, "The Antisocial Network". 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #11 Skrevet 30. oktober 2014 Øøøh, det er ikke en norsk app, så det er lite forbrukerrådet får gjort med det. Til og med Time Magazine har skrevet om problemet, så det er en ganske kjent sak, som krever litt mer enn forbrukerrådet. For eksempel kan det kreve at foreldre FØLGER MED. Da er det vel ikke så dumt med en diskusjon på KG, for å få folk som tydeligvis ikke vet hva det er snakk om en gang obs på problemet? Eller skal kg bare brukes til å spørre om man er tjukk og om jakka man kjøpte var fin? Takk! Det var en diskusjon rundt temaet som var hensikten. Mulig overskriften var litt misvisende, men men.. Jeg følger med på min 13-årings profil der inne, noe hun vet og syns er greit etter et par litt mindre trivelige episoder. Vi snakker ofte om hva som er greit og ikke greit. Det kan selvsagt hende at hun skriver ting som ikke er bra anonymt uten at jeg vet det, men jeg føler vi har en god dialog. Jeg ser også hva min datters venner og ukjente tenåringer skriver, og det er tydelig at de fleste ikke blir oppfulgt av foreldre. 13-14-åringer skriver åpent om eget sexliv under fullt navn og bilde. De gir hverandre karakterer på utseende og andre ting, og de som blir rangert høyest brisker seg i glansen. 13-14-åringer får frekke, slibrige og ekle spørsmål og kommentarer fra kjente og ukjente, anonyme og ikke anonyme, og de har ikke vett til å slette det som ikke bør legges ut i all offentlighet. Mange skulle ha vært beskyttet både mot seg selv og andre. HIAnonymous poster hash: 309b4...3b5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Kanskje det er nesten bare småbarnsproblematikk som skal diskuteres her?Anonymous poster hash: 309b4...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå