Gå til innhold

Regningene baller på seg - begynner å bli desperat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at mannen de siste mnd ikke har vært i stand til å jobbe og går derfor på dagpenger, noe som har gjort at vi har fått mye mindre penger de siste mnd og nå har det gått over ett halvt år og økonomien går såvidt!

Regningene bare baller seg på i tillegg til at vi har tre forskjellige gjeld vi må betale ned på. Og akkurat nå sitter jeg her og prøver å finne ut en smart plan å skaffe penger på uten å få enda mer gjeld. Men finner ingen løsning..

Åssen skal jeg kunne more meg med å handle julegaver når jeg vet at disse pengene egentlig bare burde gå til ubetalte regninger??

Noen som er villig til å låne meg 5000 kr?? Kunne virkelig trengt dem akkurat nå!! Da er ihvertfall denne månedens regninger unnagjort og da har jeg litt ekstra å rutte med neste mnd til gjelda.

Hvor kan jeg låne 5000 kr uten å måtte betale tilbake med en gang? Har lånt fra trustbuddy allerede og der må man betale tilbake innen 14 dager for å slippe gebyr osv så det har jeg ikke råd til.

Noen som vet om en rask løsning?? Det er ikke slik at vi går rundt og sulter og ikke har råd til en dritt, men vi går i minus hver mnd! Og nå kjenner jeg det virkelig baller på seg her...

Trenger ingen medlidenhet, bare noen smarte forslag til å overleve dette!

Anonymous poster hash: 4b79c...5ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også unngå å spørre familie/venner om å få låne. Svigermor har allerede lånt oss MASSE og hun krever engang ikke å få noe tilbake. For en dame! Men ellers er det ingen jeg vet om som er villig/har råd til å låne bort penger.

Skrevet

kan dere selge noe? kan du evt jobbe mer?

Anonymous poster hash: 437d1...af4
  • Liker 1
Skrevet

Slutt å låne penger, slutt å kjøpe ting du ikke absolutt trenger. Spar inn på ALT. Si opp abonnementer osv osv osv. Og betal gjelda di!

• Liker 21
Skrevet

Du må bare prøve å kutte der du kan. Bytt til billigere telefonabonement, spar strøm, ikke kjøp flere klær, kutte matbudskjettet, droppe alt av luksus som alkohol, nikotin, godteri og ferdigmat.

Han må prøve å få noen småjobber for å bidra.

Anonymous poster hash: 54ec8...fb3
  • Liker 4
Skrevet

kan dere selge noe? kan du evt jobbe mer?

Anonymous poster hash: 437d1...af4

Hadde to biler for noen mnd siden, solgte den ene. Hjalp på den ene gjelda vår, som vi nå er kvitt.

Har solgt litt interiør og andre småting, men har ikke flere ting jeg får solgt her.. da må det bli tven og sånt og det kan vi ikke.. da får vi aaaldri i verden råd til ny tv igjen på flere mnd! Har ikke ipad og annet dill dall, bare en mobil hver.

Har ikke mulighet til å jobbe mer nei. Og med studiene ved siden av er det ihvertfall umulig.

Skrevet

Og slutt å tenke "hvor kan vi få mer penger". Siden dere nå har mindre inntekt må dere kutte utgiftene, så dere må tenke "hvordan kan vi bruke mindre penger".

Du har ikke råd til å more deg med å kjøpe julegaver, du må tenke over hvem du faktisk trenger å gi gave til og hvordan du skal få til det billigst mulig.

• Liker 18
Skrevet

Det har seg slik at mannen de siste mnd ikke har vært i stand til å jobbe og går derfor på dagpenger, noe som har gjort at vi har fått mye mindre penger de siste mnd og nå har det gått over ett halvt år og økonomien går såvidt!

Regningene bare baller seg på i tillegg til at vi har tre forskjellige gjeld vi må betale ned på. Og akkurat nå sitter jeg her og prøver å finne ut en smart plan å skaffe penger på uten å få enda mer gjeld. Men finner ingen løsning..

Åssen skal jeg kunne more meg med å handle julegaver når jeg vet at disse pengene egentlig bare burde gå til ubetalte regninger??

Noen som er villig til å låne meg 5000 kr?? Kunne virkelig trengt dem akkurat nå!! Da er ihvertfall denne månedens regninger unnagjort og da har jeg litt ekstra å rutte med neste mnd til gjelda.

Hvor kan jeg låne 5000 kr uten å måtte betale tilbake med en gang? Har lånt fra trustbuddy allerede og der må man betale tilbake innen 14 dager for å slippe gebyr osv så det har jeg ikke råd til.

Noen som vet om en rask løsning?? Det er ikke slik at vi går rundt og sulter og ikke har råd til en dritt, men vi går i minus hver mnd! Og nå kjenner jeg det virkelig baller på seg her...

Trenger ingen medlidenhet, bare noen smarte forslag til å overleve dette!

skal ikke kuppe tråden din, men vil si at du er ikke alene! har jobb, men samboeren min har slitt med å få jobb pga. mangel på kompetanse,sykdom og beinhardt arbeidsmarked å inkossoen på min del er vel 80 000 kanskje. jeg har dårlig lønn (assistent i barnehage) og sliter med å se lyset i enden av tunnelen. :hug: du er ikke alene!

Anonymous poster hash: e4ab7...c65

Skrevet

Du må bare prøve å kutte der du kan. Bytt til billigere telefonabonement, spar strøm, ikke kjøp flere klær, kutte matbudskjettet, droppe alt av luksus som alkohol, nikotin, godteri og ferdigmat.

Han må prøve å få noen småjobber for å bidra.

Skal avslutte tlfabonnement nå. Shopper sjeldent, handler billig men kan sikkert handle enda billigere.. ingen av oss røyker eller drikker og kun han snuser (men ingen vits å ta opp det å slutte å snuse, har prøvd.)

Hvor er det man kan få småjobber m lønn?

Skrevet

skal ikke kuppe tråden din, men vil si at du er ikke alene! har jobb, men samboeren min har slitt med å få jobb pga. mangel på kompetanse,sykdom og beinhardt arbeidsmarked å inkossoen på min del er vel 80 000 kanskje. jeg har dårlig lønn (assistent i barnehage) og sliter med å se lyset i enden av tunnelen. :hug: du er ikke alene!

Anonymous poster hash: e4ab7...c65

Det er ikke moro å høre at andre har det på samme måten, men samt "godt" å vite at man ikke er alene om det. En dag ordner det jo seg for oss! Men NÅR er spørsmålet da.. mannen er på bedringens vei og jeg håper og ser for meg at han er tilbake på jobbmarkedet om noen mnd.

Klem til deg også!

Skrevet

Hadde to biler for noen mnd siden, solgte den ene. Hjalp på den ene gjelda vår, som vi nå er kvitt.

Har solgt litt interiør og andre småting, men har ikke flere ting jeg får solgt her.. da må det bli tven og sånt og det kan vi ikke.. da får vi aaaldri i verden råd til ny tv igjen på flere mnd! Har ikke ipad og annet dill dall, bare en mobil hver.

Har ikke mulighet til å jobbe mer nei. Og med studiene ved siden av er det ihvertfall umulig.

Har dere en datamaskin? Da trenger dere ikke TV. Selg TV-en, si opp abonementet og varsle lisenskontoret, da sparer dere litt. Si opp avisa og blader hvis dere har det, og ikke kjøp. Dere kan lese nyheter på nettet, og det er ikke så vanskelig å finne tv-serier og filmer på nettet. Dere kan også låne filmer på biblioteket, som også har store mengder med bøker.

• Liker 3
Skrevet

Avdragsfrihet på boliglån en periode?

• Liker 2
Skrevet

Ser han ikke alvoret i dette? Han har ikke noe valg på å slutte å snuse i denne situasjonen! Snuste selv, sluttet tvert når vi ikke hadde råd til det mer og jeg innså at vi måtte skranke inn på ALT.

Vi er tre personer: 1530 kroner på mat for en måned. TRO meg, en kan alltid spare penger. Lykke til!

Anonymous poster hash: 42c8b...f00
  • Liker 6
Skrevet

Åssen avsluttet jeg abonnementet? Eneste alternativet jeg ser her (Telenor) er at jeg kan sperre abonnementet midlertidlig, men da vil jeg fortsatt få abonnementavgift.

Skrevet

Ser han ikke alvoret i dette? Han har ikke noe valg på å slutte å snuse i denne situasjonen! Snuste selv, sluttet tvert når vi ikke hadde råd til det mer og jeg innså at vi måtte skranke inn på ALT.

Vi er tre personer: 1530 kroner på mat for en måned. TRO meg, en kan alltid spare penger. Lykke til!

Anonymous poster hash: 42c8b...f00

Ja, jeg mener det samme, men det blir bare krangel ut av det. Så ingen vits å ta det opp igjen. Men han har gått med på å avslutte tlfabonnementet sitt i det minste. Og han bruker nesten ikke penger ellers, bare på mat og regninger, så det får gå.

Skrevet

Vil noen forklare meg abonnementsavgift? Hva er det forno? Åssen finner jeg ut hvor mye jeg har i abonnementsavgift?

Skrevet

Ingen som vet? Ett raskt svar på hva abonnementavgift er, så jeg vet hva jeg gjør..

Skrevet

Sjekk 'min side' hos din operatør. Det står der.

Anonymous poster hash: 5df64...0cc
Skrevet

Sjekk 'min side' hos din operatør. Det står der.

Anonymous poster hash: 5df64...0cc

Står lite der... blæ får bare ringe i morra og høre.

Skrevet

Nei, i himmelens navn, det er ikke rart det går galt om du fokuserer på å låne penger for å kjøpe julegaver! :) I år blir det ikke julegaver annet enn kanskje noen hjemmelagde brente mandler og den slags. Betal regninger og slutt å bruke penger! Naturligvis må dere få økt inntekten også, men å låne penger til noe annet enn det som er virkelig kritisk er fullstendig idiotisk.

Anonymous poster hash: fedf9...e1a

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...