AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Holder på å få dette hvis ikke jeg betaler innen to dager. Men vet ikke hvordan jeg betaler regning, hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke nettbank og det vet jeg at jeg må ha, men er egentlig inkasso å farlig, hva skjer? Anonymous poster hash: e4cbd...d85
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Inkasso er som regel et selskap som jobber med å kreve inn penger. Det blir fort DYRT. Har du ikke nettbank går du til en bank/bank i butikk med giroen din og sier du skal betale Inkasso-saker som går langt kan fort bli veldig dyrt, du får anmerkning (får ikke lån, får ikke kredittkort osv) så inkasso er ikke noe du vil ha på deg Anonymous poster hash: 225ea...bc3 1
FruRaeder Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Regningen din kommer muligens til å bli fordoblet, kanskje verre, og du får en betalingsanmerkning. Ring selskapet du har fått varsel fra og spør om utsettelse. Eller gå på en butikk med bank/post i butikk og betal regningen din.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Regningen din kommer muligens til å bli fordoblet, kanskje verre, og du får en betalingsanmerkning. Ring selskapet du har fått varsel fra og spør om utsettelse. Eller gå på en butikk med bank/post i butikk og betal regningen din. Hei! Hva mener du med bank/post i butikk, at hvis det er postkontor i butikk kan jeg betale regning der? Anonymous poster hash: b0593...415
FruRaeder Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Hei! Hva mener du med bank/post i butikk, at hvis det er postkontor i butikk kan jeg betale regning der? Anonymous poster hash: b0593...415 Ja, det kan du, men du må muligens betale et gebyr for det.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Holder på å få dette hvis ikke jeg betaler innen to dager. Men vet ikke hvordan jeg betaler regning, hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke nettbank og det vet jeg at jeg må ha, men er egentlig inkasso å farlig, hva skjer? Anonymous poster hash: e4cbd...d85 trolletråd!!!! Anonymous poster hash: 959e5...d09
The Kitten Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Hvorfor starter du to tråder om dette?
lissi2 Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 trolletråd!!!! Anonymous poster hash: 959e5...d09 trolletåd? hvem e du ? dette er en forum side hvo folk kan få lov til å spørre om slike ting uten at noen sier noe sånt som dette. Jeg er ganske ung enda, og vet ikke alt. Ikke kall dette for tolletråd.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #9 Skrevet 30. oktober 2014 Hvorfor starter du to tråder om dette? fordi jeg mista den andre tråden min, ser jeg ha to nå Anonymous poster hash: b0593...415
ToveM Skrevet 30. oktober 2014 #10 Skrevet 30. oktober 2014 Høres ut som om du er så ung at burde få foreldrene dine til å betale den regningen 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #11 Skrevet 30. oktober 2014 Ettersom det ser ut som det haster kan du betale regningen i en post i butikk. Der kan du betale med kort eller kontanter. Anonymous poster hash: cb83d...f1c
Jade Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Har du flyttet hjemifra? Pleier du å betale alle regningene selv, eller er dette en spesiell regning foreldrene dine ikke skal vite om? Hvis du skal (eller har) flytte hjemifra må du be om hjelp til å få opplæring i økonomi, hushold osv.
Devilheart Skrevet 30. oktober 2014 #13 Skrevet 30. oktober 2014 Ikke for å virke krass, men hvor gammel er du egentlig? Er det ingen som har lært deg hvordan du skal leve? Har du aldri blitt med eller sett hvordan foreldrene dine tar seg av slike ting? Noen ganger syns jeg synd på denne nye generasjonen. Men for å hjelpe deg videre nå: jeg regner med du sitter med en purring nå som varsler om inkasso ved utelatt betaling? Da tar du med den og stikker til nærmeste bank eller post i butikk (fleste Rimi og KIWI har det nå) og sier du skal betale regning. Anbefaler egentlig du drar til banken der du har kontoen, så får dere fikset deg nettbank samtidig. Egentlig har du vel betalt mange regninger før, er ikke noe forskjell når det kommer til purringer og inkassovarsel, alle regninger betales på samme måte.
MarianneE Skrevet 30. oktober 2014 #14 Skrevet 30. oktober 2014 Det her er så dumt at jeg mistenker tråden for å være troll fra ende til annen. Er dette derimot seriøst ment har jeg for evig og alltid mistet troen på "dagens ungdom" 1
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2014 #15 Skrevet 30. oktober 2014 Holder på å få dette hvis ikke jeg betaler innen to dager. Men vet ikke hvordan jeg betaler regning, hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke nettbank og det vet jeg at jeg må ha, men er egentlig inkasso å farlig, hva skjer? Anonymous poster hash: e4cbd...d85 Du blir kastet ut, f.eks.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #16 Skrevet 30. oktober 2014 Ettersom det ser ut som det haster kan du betale regningen i en post i butikk. Der kan du betale med kort eller kontanter.Anonymous poster hash: cb83d...f1c kan jeg selv gjøre det hvis jeg har regning før inkasso? Må ikke denne regning betales til banken? Anonymous poster hash: b0593...415
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #17 Skrevet 30. oktober 2014 Ikke for å virke krass, men hvor gammel er du egentlig? Er det ingen som har lært deg hvordan du skal leve? Har du aldri blitt med eller sett hvordan foreldrene dine tar seg av slike ting? Noen ganger syns jeg synd på denne nye generasjonen. Men for å hjelpe deg videre nå: jeg regner med du sitter med en purring nå som varsler om inkasso ved utelatt betaling? Da tar du med den og stikker til nærmeste bank eller post i butikk (fleste Rimi og KIWI har det nå) og sier du skal betale regning. Anbefaler egentlig du drar til banken der du har kontoen, så får dere fikset deg nettbank samtidig. Egentlig har du vel betalt mange regninger før, er ikke noe forskjell når det kommer til purringer og inkassovarsel, alle regninger betales på samme måte. Har ikke betalt reninger før, har aldri fått noen i og med at jeg først er 18 nå. Før har de gått til mamma. Anonymous poster hash: b0593...415
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #18 Skrevet 30. oktober 2014 kan jeg selv gjøre det hvis jeg har regning før inkasso? Må ikke denne regning betales til banken? Anonymous poster hash: b0593...415 Er du totalt dum?Anonymous poster hash: 5c67e...2c1
Devilheart Skrevet 30. oktober 2014 #19 Skrevet 30. oktober 2014 Har ikke betalt reninger før, har aldri fått noen i og med at jeg først er 18 nå. Før har de gått til mamma. Anonymous poster hash: b0593...415 Ok, og du har aldri lurt på hvordan hun betalte dem? Men ok, er ikke helt din skyld, hun burde ha lært deg opp, er ikke bare skolen som skal forberede de unge til voksenlivet. Men hvorfor spør du oss da egentlig? Gå heller ta tak i moren din og be henne lære deg skikkelig opp!
Gjest Evans Skrevet 30. oktober 2014 #20 Skrevet 30. oktober 2014 kan jeg selv gjøre det hvis jeg har regning før inkasso? Må ikke denne regning betales til banken? Anonymous poster hash: b0593...415 Du betaler ikke regningen til banken, men til de du skylder penger for kjøp/andre tjenester. Du betaler kun til banken når det er boliglån/andre type lån. Du bruker banken for å betale regninger. Hvilken bank har du? Hvis de har en filial kan du gå innom der og betale regningen din. Da kan du i samme slengen spørre om de kan hjelpe deg med å åpne nettbanken for deg, så du kan betale regningen dine fra internett. Det lønner seg alltid å betale regningen før de går til inkasso. Betalt regningen når de forfaller (datoen for dette ser du på regningen). Når det er purringer og inkassovarsler, så betaler du de så fort du kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå