Gå til innhold

Mange som har avtalt å ikke gi dyre gaver /ingenting i år?

18 stemmer

1. 1. Hvor legger du lista?

• Gave til venninner er utelukket hvis det koster mer enn hundre kroner.
      3
    • Gave til venninner gir jeg ikke.
      10
    • Gir bare nyttegaver til en verdi under 200 kroner til familiemedlemmer.
      5
    • Gir ingenting. Kjøper gaver ellers i året.
      1
    • Lager det meste av gavene selv.
      3
    • Føler jeg må gi gaver siden det er tradisjon.
      2
    • Har ikke tenkt å gi stort i år pga. økonomien.
      5
  2. 2. Hva er grunnen til dine valg?

• Økonomi.
      11
    • Andre grunner av personlig art.
      7
    • Har sluttet med å gi annet enn symbolske gaver for lenge siden.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en evig avtale med venninner. Vi gir ikke gaver. Hvis en har lyst, er det greit, men ingen plikt å gi tilbake neste år.

I år har jeg også blitt enig med familien om at det blir bare en liten oppmerksomhet, god kaffe, te, en flaske vin eller hjemmelaget.

Hvor mange er vi som legger lista lavt (ikke nødvendigvis pga. økonomi, men fordi kjøpehysteriet og stresset ikke tilhører jula) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg og samboer er enige om å ikke gi pga vi skal gifte oss og sparer heller pengene til det. Til resten av familien kommer vi til å gi billige gaver i år, for det gir de til oss (tidligere har vi gitt mye dyrere til de enn omvendt). Venninner gir jeg ikke til.

Anonymous poster hash: 65a9b...d03
Skrevet

Vi er en stor søskenflokk med en del barn etterhvert. Så vi har blitt enige om at de som har barn får gave til barna, men ikke de voksne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og samboeren ( 22 og 24 år ) har bestemt oss for å kjøpe billige gaver rundt 1000 lappen til hverandre, og heller kjøpe mer til hverandre når vi drar til London i januar :)

Skrevet

Jeg kjøper til familie, samboer og et par venninner. Familie blir derfor mor, far og 2 søsken. Bestemor og famor da resten av familien er døde. Jeg har ikke råd til å gi til noen flere i år, eller økonomien min tilsier at jeg må spare litt mer som student.

Skrevet

Jeg synes venninnegaver er SÅ koselig. Vi gir rundt 200, og får alltid noe vi ønsker oss og hadde kjøpt selv uansett.

Skrevet

Jeg og samboeren ( 22 og 24 år ) har bestemt oss for å kjøpe billige gaver rundt 1000 lappen til hverandre, og heller kjøpe mer til hverandre når vi drar til London i januar :)

Det er vårt budsjett til hverandre de årene vi har nogenlunde god økonomi. Når det er litt trangere blir vi enige om 500 kr eller å spleise på noe vi trenger/ønsker oss til leiligheten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper ikke gaver til venner, jeg lager gjerne noe (enten ei lue, votter eller noe spisende, som f.eks karameller, fudge o.l.) til noen få, nære venner. Men det er bare familie jeg kjøper til. Familie vil i mitt tilfelle være foreldre, søsken, samboer og hennes mor og bror. Jeg har ganske stor søskenflokk, så det holder med å gi til kun dem.

Øvrig familie, som f.eks mormor får selvlagd julekort. Ofte kombinert med en liten boks sjokolade (som after eight eller toffife).

Jeg og samboer gir gave til hverandre, men vi har et max budsjett på 500-600 kr i år mtp at vi sparer til bryllup og oppussing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...