Gå til innhold

Vår dag 12.juni! (skrekkelig langt...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar litt tid å få satt seg ned å skrevet referat, når en reiser avgårde på bryllupsreise og etter det jobber som aldri før.. men nå har jeg nattevakt, og god tid! Har jo allerede passert 1 mnd som gift!

Så nå er vel alle brudene jeg fulgte forsvunnet fra siden?

Begynte ganske rolig med å spise frokost sammen med mannen min og mamma. Litt surrealistisk at det var bryllupsdagen vår, men vi fikk ned en skive allikevel. Huset var fullt av slekt, og jeg var glad for å kunne dra til sminkøren 10.45. Der ventet en times dulling og flott sminking, kjempedeilig! Ble naturlig, og med fremheving av mine flotte, brune øyne.

så tuslet jeg over gata til frisøren, og fortsatte dulling og dolling i 2 timer. Forloveren min kom siste timen, og jeg stakk ut og kjøpte rosinboller med oppsatt hår og sminke! Kom godt med, var lenge til middag!

De hjalp meg med kjolen, og frisøren (!) måtte tørke en tåre, for det var den fineste hun hadde sett.

Buketten hadde forlover med seg, kjempenydelig og annerledes! (må gjøre et forsøk på å legge inn bilde)

Så ble vi fraktet til kirka, og jeg var uhyre spent. Pappa er kreftsyk, og ble innlagt fra torsdag til fredag rett før bryllupet, og vi visste ikke om han hadde kommet seg såpass at han kunne følge meg opp gulvet. Hadde bestemt meg for at om han ikke sto der, gikk jeg alene.

Men han var der!!! Og i god form. Så da slo dørene opp, og vi gikk opp gulvet, pyntet med lupiner, til tonene av Toccata av Bach. Som en liten intern spøk hadde organisten lagt inn en liten snutt fra "Imperial march" fra Star Wars. (Det er vår sang) Kun vi og noen få venner som tok den, resten syntes det var en fin Toccata.

Gift ble vi! Da jeg sto ved alteret kom jeg plutselig på at ALT annet var forberedt, men jeg hadde glemt å øve på å si JA! Men fikk det til :sjarmor:

Det var FANTASTISK å stå på trappa og ta imot hilsningene til venner og familie! Det står som et av høydepunktene fra dagen! Overraskende mange utenom kom for å se på oss også!

En venninne tok bildene av oss, og så dro vi for å joine gjestene våre igjen. Sånn i ettertid skulle jeg hatt en liten plan om variasjon i bilder, men pyttsann! Masse bra! Og vi rakk å ta familiebildene FØR middagen, hurra! Så slapp vi "sauesankinga" etterpå.

Middagen gjennomførte vi på tre timer med 50 gjester. Vi hadde avtalt med toastmaster, min bror, at kun de "offisielle" talene og tre hjemmesnekra sanger var under middagen, og resten kunne melde seg til kaffen.

Pappa holdt tale, og jeg måtte borti øyekroken med servietten mot slutten. For det han sa, og at han var der og hadde en strålende dag. Jeg holdt en humoristisk tale, mannen min også, og flotte fra forloverne våre. Brudgommens far takket for maten, og vi kunne strekke på beina etter kun tre timer.

Flere kommenterte bordpynten, den var av akkurat samme bloster som brudebuketten min, revebjeller og stormhatt mm!

(Forsåvidt intern spøk den også, jeg er farmasøyt, og synes det er gøy med giftplanter)

Litt bildetaking etter middagen og sulle rundt og snakke med gjester, og etterhvert ble kaffe og 1000 kaker satt frem. Det vanket gode ord fra flere talere, selv lillebror holdt en liten snutt, og vennene våre hadde scannet inn bilder på data og holdt et lite slide-show om THE TRUE STORY om oss. :hoho: Så tvang de oss til å synge solo for forsamlingen på sanger vi har hatt som solostykker før, (vi traff hverandre på folkehøyskoleaktig ting, reiste rundt sammen med 46 andre og hadde konserter og ungdomsarbeid i Europa) men nå med nydiktet tekst. Slo virkelig an!

Så raske hadde vi vært med middagen, at litt etter midnatt, så var vi ferdige! Så noen av gjestene som hadde langt å kjøre grep sjansen til å reise, og da ble det oppbruddsstemning. Men da dro vi og den yngre generasjonen ut på byen! Jeg skifta på hotellet, orket ikke ha på den flotte kjolen ute. Resepsjonen på hotellet gjorde store øyne da brudeparet gikk UT igjen!

De andre syntes det var kjempegøy at vi ble med, men vi var kjempevåkne etter en flott dag, så vi ble med! Han som spilte i kirka for oss spilte nemlig på jazzfestivalen som var i byen, så han hadde satt oss på gjestelista. Han måtte gå etter middagen og mistet kaffen, og var kjempeglad for å se oss etterpå!

Etter en times tid dro vi tilbake til hotellet, og feiret bryllupsnatt, etter å ha fått de "¤!%!#%!#% hårnålene ut av håret.

Morgenen etter var det brunsj hos foreldrene mine, så da fikk vi pratet mer med de vi ikke fikk sett så mye dagen før. Anbefales!

Konklusjon: EN FANTASTISK DAG!

Fru M

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en vellykket dag det der, kjempefint innlegg forresten :-)

Skrevet

Så flott, høres ut som en vidunderlig dag. Og litt deilig å lese hva som skjer for oss som ikke har vært i ilden ennå. Da kan jeg litt lettere tenke hvordan ting skal foregå osv... Smart, takk takk for fint referat. Dere var sikkert nydelige :)

Skrevet

Gratulerer! Og så godt at faren din var i form til å følge deg opp!

Skrevet

Gratulerer!Høres jo helt herlig ut!

Skrevet

Gratulerer med en fantastisk dag :tommelsmil:

Fint at faren din var i form til å dele dagen med dere. Håper han blir bedre.

Lykke til videre!

Skrevet

Noen av de brudene som planla sammen med deg er da her ennå :wink:

Gratulerer med en fantastisk dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...