Gå til innhold

Hvorfor står jeg som 0 i inntekt og 0 i formue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden jeg begynte å jobbe som hvit dagmamma, selvstendig næringsdrivende står det alltid på skattelisten at jeg har inntekt 0 og formue 0-

Betaler skatt av forventer inntekt, forskuddskatt, men får alltid alt igjen .

Men hvorfor står jeg alltid som o i inntekt?

Må hvert år endre på selvangivelsen selv og skrive inn inntekt, likevel kommer skattelistene på 0?

Er det for at jeg alltid får tilbake all skatt, og er det fordi jeg jobber som dagmamma med ulik inntekt fra år til år?

Skjønner ingenting .

Har jo også formue på sparekonto og i huset mitt, men enda står det 0 i formue også.

Noen som vet hvorfor?

Anonymous poster hash: b8b48...0d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt siden jeg begynte å jobbe som hvit dagmamma, selvstendig næringsdrivende står det alltid på skattelisten at jeg har inntekt 0 og formue 0-

Betaler skatt av forventer inntekt, forskuddskatt, men får alltid alt igjen .

Men hvorfor står jeg alltid som o i inntekt?

Må hvert år endre på selvangivelsen selv og skrive inn inntekt, likevel kommer skattelistene på 0?

Er det for at jeg alltid får tilbake all skatt, og er det fordi jeg jobber som dagmamma med ulik inntekt fra år til år?

Skjønner ingenting .

Har jo også formue på sparekonto og i huset mitt, men enda står det 0 i formue også.

Noen som vet hvorfor?

Har du gjeldsfritt hus i tillegg til penger i banken, ingen annen gjeld heller og får likevel 0 i formue?

Anonymous poster hash: 744d0...35e

Skrevet

Nei har ikke gjeldsfritt hus, men det forklarer jo ikke at jeg alltid får 0 i inntekt? Har jo 200 tusen på konto , har gjeld ja men ikke i overkant så mye som huset er verdt

Skrevet

Hver år skriver jeg jo inn inntekt, folk må jo tro jeg ikke jobber når de sjekker meg opp!

Skrevet

At du får 0 inntekt forhåndsutfylt er vel bare fordi du er din egen arbeidsgiver og ikke rapporterer inn lønn.

Rapporterer du det som næringsinntekt og du påstår du har diverse utgifter til f.eks bolig så blir det fort 0 til slutt.

Anonymous poster hash: 587d3...6b1
Skrevet

At du får 0 inntekt forhåndsutfylt er vel bare fordi du er din egen arbeidsgiver og ikke rapporterer inn lønn.

Rapporterer du det som næringsinntekt og du påstår du har diverse utgifter til f.eks bolig så blir det fort 0 til slutt.

Anonymous poster hash: 587d3...6b1

Ikke rapoterer inn lønn? Hva mener du ? Skriver jo inn inntekt hvert år i selvangivelsen? Så om jeg har høy gjeld i forhold til inntekten min, så vil det stå 0? Sorry for at jeg er litt forvirret, ikke min sterke side dette

Skrevet

Skattelistene viser alltid lavere inntekt enn du faktisk har.

Mange med lån på hus står med 0 i formue siden det er ligningsverdien på huset som teller og ikke hvor mye huset er verdt.

Anonymous poster hash: c852b...3a1
Skrevet

Skattelistene viser alltid lavere inntekt enn du faktisk har.

Mange med lån på hus står med 0 i formue siden det er ligningsverdien på huset som teller og ikke hvor mye huset er verdt.

Anonymous poster hash: c852b...3a1

Okey får satse å at det er rett da. Takk for svar :)

Skrevet

Sjekk likningsutskriften på skatteoppgjøret. Der står det hvor mye inntekter du har, samt hvor mye du har i fradrag (f.eks minstefradrag og gjeldsrenter). Dersom du har mer i fradrag enn i inntekter, vil inntekten din stå som null.

Anonymous poster hash: 6ea39...bd0

Skrevet

Jeg har vanlig jobb og inntekt og står også oppført som 0 i inntekt og 0 i formue...

Anonymous poster hash: 40db4...1e9
Skrevet

Jeg har også det, selv om det ikke stemmer.

Men jeg syns det er deilig å ha "0" i inntekt og formue. Da slipper jeg tiggerbrev fra familie og venner. Jeg føler at folk sammenligner seg med hva andre tjener, og det stresser meg at folk gjør det. Evig mas om hvor mye folk tjener. Blæh!

Anonymous poster hash: 8e65a...1f8

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om det heheh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...