AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Har akkurat oppdaget at jeg er gravid (i går). Jeg er akkurat kommet tilbake til jobb etter 10 måneder med sykemelding på grunn av utbrenthet. Spørsmålet mitt er om jeg har krav på svangerskapspenger. Jeg har i begge mine tidligere svangerskap hatt svangerskapsforgiftning (HELP i det første) og fått ett prematurt barn. I begge svangerskapene har jeg hatt Svangerskapshypertensjon - økt blodtrykk. Etter det siste svangerskapet har de ikke fått ned blodtrykket skikkelig så jeg har det høyeste inngangstrykket jeg har hatt i noen av svangerskapene. I og med at jeg har hatt svangerskapsforgiftning to ganger er jo dette ett høyrisikosvangerskap. Jeg kan ikke sykemeldes da jeg bare har 2 måneder igjen av sykepengerettighetene. Hva gjelder tilrettelegging jobber jeg (ironisk nok) i NAV. (Jobber ikke med dette i det hele tatt så har ikke anelse om hva reglene er) Har ikke lyst å spørre noen på jobb heller da jeg vil holde dette hemmelig siden jeg bare er 4 uker på veg. Det er ingen som noensinne har fått tilrettelagt noenting på arbeidsplassen, og arbeidspresset er helt enorm (derav sykemeldingen de siste 10 månedene), de fleste dager kjenner jeg stresset og pulsen raser, og slik er det for de fleste som jobber der. I mine øyne må dette kvalifisere, men er det noen som har hatt en lignende situasjon? Anonymous poster hash: 5a717...930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå