AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg er i morgen innkalt til et fellesintervju til en jobb jeg har søkt på. Hva foregår egentlig på et slikt? Hva kan jeg forvente? Anonymous poster hash: 31042...957
Nuttery Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Vel, det er både fordeler og ulemper ved et gruppeintervju. Jeg antar dere blir tatt inn i en gruppe, hvor dere får sjansen til å introdusere dere selv osv. Siden spør intervjuer en del spørsmål (hvorfor vil du ha jobben, hva er dine beste kvaliteter, blabla, jobbintervju spm), og alle svarer for seg. Det som er fint er at du hører hva andre sier, og muligens blir inspirert eller kommer på noe annet. Derimot blir det jo litt slik at den ene prøver å overgå den andre, men jeg anbefaler å bare virke selvsikker, sterk i sin mening, uten å virke som man prøver å kjøre over de andre. Det kan også virke negativt. Ikke la deg bli nervøs av de rundt deg.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Vel, det er både fordeler og ulemper ved et gruppeintervju. Jeg antar dere blir tatt inn i en gruppe, hvor dere får sjansen til å introdusere dere selv osv. Siden spør intervjuer en del spørsmål (hvorfor vil du ha jobben, hva er dine beste kvaliteter, blabla, jobbintervju spm), og alle svarer for seg. Det som er fint er at du hører hva andre sier, og muligens blir inspirert eller kommer på noe annet. Derimot blir det jo litt slik at den ene prøver å overgå den andre, men jeg anbefaler å bare virke selvsikker, sterk i sin mening, uten å virke som man prøver å kjøre over de andre. Det kan også virke negativt. Ikke la deg bli nervøs av de rundt deg. Det var det jeg fryktet. Jeg er sjenert og ikke den som snakker høyest akkurat i slike settinger. Anonymous poster hash: 31042...957
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 synes fellesintervjuer en en uting Anonymous poster hash: ce329...48b 3
Nuttery Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 synes fellesintervjuer en en uting Anonymous poster hash: ce329...48b Enig.. Men man kan dessverre svært sjeldent bestemme om man skal ha fellesintervju eller ikke 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Fellesintervjuer virker tåpelig, så lenge det ikke er et gruppeintervju som består av en case som gruppen løser sammen (hvor intervjuer går rundt og hører på). Å ha et gruppeintervju virker mot sin hensikt... Dersom du er sjenert, men riktig for jobben..? Det virker hemmende. Anonymous poster hash: ead9b...e38 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 lettvint måte for arbeidsgiver, ingen fordeler for arbeidstaker med denne typen intervju. Vært på det en gang, bestemte meg for aldri å gå på noe slikt igjen Anonymous poster hash: ce329...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå