Tonos Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Hva gir dere tenåringene deres i mnd.lønn og hva må de gjøre for å få penger?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Har ikke tenåringer ennå, men kan svare fra jeg var i tenårene for noen år siden. Fikk ikke lommepenger da jeg jobbet fast fra jeg var 15. Fikk hjelp til telefonregning nå og da, klær av og til, samt at mamma og pappa betalte forsikring på lettsykkelen.Anonymous poster hash: 69beb...2c9
minister-mio Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 De får ikke lønn. De får lommepenger når de skal noe.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 De får ikke lønn. De får lommepenger når de skal noe. Sånn hadde vi det, også, i oppveksten. Jeg hadde en liten jobb fra jeg var 15, større da jeg hadde fylt 18, så da betalte jeg det meste selv. Når det gjaldt klær fikk jeg det jeg trengte. Men dersom jeg ønsket meg merkeklær, fikk jeg det tilsvarende plagg kostet på feks. HM, også måtte jeg spare til mellomlegget. Selv om jeg ikke måtte styre min egen økonomi i særlig grad før jeg flyttet hjemmefra, så hadde jeg med meg sunne økonomiske vaner hjemmefra, så har aldri havnet i noe som kunne likne Luksusfelle. Vokst opp i et hjem med trang økonomi, og ble involvert i økonomien hjemme fra tidlig av, var nok bla for at jeg skulle se hvorfor jeg ikke kunne få alt jeg ønsket meg, og hvorfor jeg arvetmye klær. Anonymous poster hash: 89c57...b0e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Men hadde/ har de ingen faste plikter de må gjøre hjemme?Anonymous poster hash: 780f5...b9f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Men hadde/ har de ingen faste plikter de må gjøre hjemme?Anonymous poster hash: 780f5...b9f
dillyduzit Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Siden jeg (dessverre) har flyttet hjem igjen så tar jeg oppvasken, går tur med hunden før jobb, holder det ryddig på badet, hele øverste etasje og støvsuger for en boks med snus når jeg har glemt lommeboka eller begynner å nærme meg en slunken konto.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2014 #8 Skrevet 30. oktober 2014 Men hadde/ har de ingen faste plikter de må gjøre hjemme?Anonymous poster hash: 780f5...b9f Nei, ikke mye. Vaske eget treningstøy, gå ut med søpla, hente ved på vinteren, holde rommet mitt og kjellerstua i orden. Ellers så var vi jo en familie, og dro i lag. Med mamma som eneveldig kaptein. Jeg hadde mye utenom skolen - på ungdomsskolen hadde jeg minst en fritidsaktivitet hver kveld, og helgene gikk også stort med til kamper, seminar etc. På videregående roet det seg noe, men da hadde jeg jobb ved siden av skolen. Så når jeg var hjemme gjorde jeg lekser og var med familien. Anonymous poster hash: 89c57...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå