Sir Winston Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 "Bård Tufte Johansen fikk et uventa svar da han involverte publikum." En mann på første rekke hadde en pin på seg og ble spurt hva det sto på den. Svaret var: "Bevar Norge norsk" Bård ble totalt satt ut, spurte om manne het mer enn Vidkun, og er nøye med i sin tweet å påpeke at mannen hadde brun dress på seg. "Takk til alle som har møtt opp i Troms! På kveldens Narvik show lærte jeg at man aldri skal spørre en med brun dress hva det står på pinsen han har på kraven. For han svarte med høy stemme . - de e ein "Norge for nordmenn" pins." Så, man er altså 'brun' når man mener det selvfølgelige?
Gjest Violetta Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Fromt ønske? Hva legger du i det? 1
Plengionika Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Hæ? Dette skjønte jeg ikke noe av. 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Fromt ønske? Hva legger du i det? Ønsket om å bevare Norge norsk. At noen hadde dette som ønske satte Tufte ute av fatning. Anonymous poster hash: c858e...ed5 1
Sir Winston Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2014 Fromt ønske? Hva legger du i det? Det er et fast uttrykk, ofte brukt lettere ironisk (altså at det fremsatte ønske kanskje ikke er oppriktig, eller at man har egen vinning som motiv for ønsket, og da er det jo ikke så 'fromt') men i dette tilfelle 'snur' jeg ironien, jeg mener det er prisværdig å ønske at bevare Norge, og bevare det norsk. Da må andre legge det i dette som de vil. "Komikeren" mener åpenbart at et sådant ønske kvalifiserer til å få satt på seg betegnelsen 'Brun' og 'Quisling'. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Ønsket om å bevare Norge norsk. At noen hadde dette som ønske satte Tufte ute av fatning. Anonymous poster hash: c858e...ed5 Edit: Skjønte dere virkelig ikke hva TS skrev? Anonymous poster hash: c858e...ed5 1
Druid Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg må vel innrømme at jeg hadde blitt litt overasket om jeg møtte noen som flagget en slik pin. Og selv om selve ordlyden ikke er ekstrem, er meningsinnholdet i hovedsak ekstremt. Ingen som ikke er grunnleggende rassist velger å flagge en slik pins. Og det bekymrer meg alltid med mennesker som er såpass ute av kontekst med samfunnet rundt. Da er det pussig at ikke Bård er bedre komiker til å utnytte en slik mulighet. Han kunne jo skapt ett helt nytt show der oppe. 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg må vel innrømme at jeg hadde blitt litt overasket om jeg møtte noen som flagget en slik pin. Og selv om selve ordlyden ikke er ekstrem, er meningsinnholdet i hovedsak ekstremt. Ingen som ikke er grunnleggende rassist velger å flagge en slik pins. Og det bekymrer meg alltid med mennesker som er såpass ute av kontekst med samfunnet rundt. Da er det pussig at ikke Bård er bedre komiker til å utnytte en slik mulighet. Han kunne jo skapt ett helt nytt show der oppe. Hvis han skulle laget show ut av å henge ut folk med ekstreme meninger (er det ekstremt å ønske at Norge holdes norsk?), så kunne han heller brukt noen av de navngitte tullingene som fronter å gjøre Norge til en sharia-stat, men de foretrekker å reise til Syria fremfor å komme på showene hans. Anonymous poster hash: 1d19b...c7c 2
Druid Skrevet 29. oktober 2014 #9 Skrevet 29. oktober 2014 Hvis han skulle laget show ut av å henge ut folk med ekstreme meninger (er det ekstremt å ønske at Norge holdes norsk?), så kunne han heller brukt noen av de navngitte tullingene som fronter å gjøre Norge til en sharia-stat, men de foretrekker å reise til Syria fremfor å komme på showene hans. Anonymous poster hash: 1d19b...c7c Hadde han vært dyktig kunne han trekt parallelen; han behøver ikke henge ut noen, bare vise hvor koblingen mellom pinsen og de grupperingene vi er redd for er koblet sammen. Det er nemlig akkurat samme konfliktinnhold som ligger bak å gjøre Norge til en sharia stat, og det å "holde Norge Norskt" Og for å gjenta det jeg skrev første gang; det er ikke noe direkte galt med pins'ens budskap, det er meninginnholdet med å gå med den. For å dra en paralell; det var ikke noe feil å gå med binders i jakkekraven og rød topplue heller; det ga likevel ett meningsinnhold som var kraftig nok til at man kunne bli arrestert i sin tid. 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #10 Skrevet 29. oktober 2014 http://www.dagbladet.no/2014/10/29/kultur/bard_tufte_johansen/mann_44/humor/stand_up/35971064/ Det sto "bevar Norge norsk" på merket, men Tufte gjentok det som "Norge for nordmenn". En liten forskjell der altså. Lurer på om han har laget seg retningslinjer for ikke å spørre om hva som står på eventuelle merker hos personer som ikler seg f.eks palestinaskjerf eller hijab også, eller langskjeggete menn som er i følge med kvinner med hijab, eller om han har ferdige vitser liggende på lur for disse. Kjipt at bare de med brun dress skal få ta del i moroa. Anonymous poster hash: 1d19b...c7c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #11 Skrevet 29. oktober 2014 Hadde han vært dyktig kunne han trekt parallelen; han behøver ikke henge ut noen, bare vise hvor koblingen mellom pinsen og de grupperingene vi er redd for er koblet sammen. Det er nemlig akkurat samme konfliktinnhold som ligger bak å gjøre Norge til en sharia stat, og det å "holde Norge Norskt" Og for å gjenta det jeg skrev første gang; det er ikke noe direkte galt med pins'ens budskap, det er meninginnholdet med å gå med den. For å dra en paralell; det var ikke noe feil å gå med binders i jakkekraven og rød topplue heller; det ga likevel ett meningsinnhold som var kraftig nok til at man kunne bli arrestert i sin tid. Nja.. jeg ville ikke sagt at det er det samme, eller sagt på en klønete måte: Det er det samme, men også helt ulikt. En sharia-stat og Norge er to vidt forskjellige ting, det er jo bare å se hvilken vei folk flytter for å se hva som er det beste alternativet. Anonymous poster hash: 1d19b...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #12 Skrevet 29. oktober 2014 Lurer på om han har laget seg retningslinjer for ikke å spørre om hva som står på eventuelle merker hos personer som ikler seg f.eks palestinaskjerf eller hijab også, eller langskjeggete menn som er i følge med kvinner med hijab, eller om han har ferdige vitser liggende på lur for disse. Kjipt at bare de med brun dress skal få ta del i moroa. Anonymous poster hash: 1d19b...c7c For kvinner i hijab har han en vits som er omtrent slik: "Vet mannen din at du er her og har du lov til det eller er det broren din som sitter ved siden av deg?". For skjeggete muslimske menn: "Hva heter du mer enn Osama?". Anonymous poster hash: c858e...ed5 2
Druid Skrevet 29. oktober 2014 #13 Skrevet 29. oktober 2014 For kvinner i hijab har han en vits som er omtrent slik: "Vet mannen din at du er her og har du lov til det eller er det broren din som sitter ved siden av deg?". For skjeggete muslimske menn: "Hva heter du mer enn Osama?". Anonymous poster hash: c858e...ed5 Å, jeg kan komme på en del bedre. Problemet er nok helst at Bård først og fremst er en komiker som jobber ut av manus, jeg tror ikke han er å regne som noe direkte standup kapasitet (der improvisasjon og det å kunne speile publikum over tema er en målestokk ) Så jeg tror nok han hadde taklet en forestilling med stor populasjon av muslimer like dårlig. Fordelen hans ville mere være at han i større grad kunne unngått å tråkke ut i det. Det var nok det at han hadde en innøvd regle som han skulle henge på at en middelaldrene mann kom med pins (siden showet handler om det å være middelaldrende mann) som slo tilbake når han begynte å tenke på hvorfor denne publikummeren kom for å se hans show. Hvis han faktisk hadde tenkt igjennom dette komiske temaet mere, hadde nok kvelden blitt mindre hyggelige for vår stakkars uskyldige i brunt ...
Sir Winston Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #14 Skrevet 29. oktober 2014 Hadde han vært dyktig kunne han trekt parallelen; han behøver ikke henge ut noen, bare vise hvor koblingen mellom pinsen og de grupperingene vi er redd for er koblet sammen. Det er nemlig akkurat samme konfliktinnhold som ligger bak å gjøre Norge til en sharia stat, og det å "holde Norge Norskt" Og for å gjenta det jeg skrev første gang; det er ikke noe direkte galt med pins'ens budskap, det er meninginnholdet med å gå med den. For å dra en paralell; det var ikke noe feil å gå med binders i jakkekraven og rød topplue heller; det ga likevel ett meningsinnhold som var kraftig nok til at man kunne bli arrestert i sin tid. Interessant, men absolutt ikke overraskende, at du mener dette. Hvilke "grupperinger" er det "vi" er redd for? Er alle i Norge / Verden inkludert i ditt "vi"?
Sir Winston Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #15 Skrevet 29. oktober 2014 Nja.. jeg ville ikke sagt at det er det samme, eller sagt på en klønete måte: Det er det samme, men også helt ulikt. En sharia-stat og Norge er to vidt forskjellige ting, det er jo bare å se hvilken vei folk flytter for å se hva som er det beste alternativet. Anonymous poster hash: 1d19b...c7c Noen av de som flytter ønsker seg sharia-stat i de land de flytter til!
Sir Winston Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #16 Skrevet 29. oktober 2014 Å, jeg kan komme på en del bedre. Problemet er nok helst at Bård først og fremst er en komiker som jobber ut av manus, jeg tror ikke han er å regne som noe direkte standup kapasitet (der improvisasjon og det å kunne speile publikum over tema er en målestokk ) Så jeg tror nok han hadde taklet en forestilling med stor populasjon av muslimer like dårlig. Fordelen hans ville mere være at han i større grad kunne unngått å tråkke ut i det. Det var nok det at han hadde en innøvd regle som han skulle henge på at en middelaldrene mann kom med pins (siden showet handler om det å være middelaldrende mann) som slo tilbake når han begynte å tenke på hvorfor denne publikummeren kom for å se hans show. Hvis han faktisk hadde tenkt igjennom dette komiske temaet mere, hadde nok kvelden blitt mindre hyggelige for vår stakkars uskyldige i brunt ... Ble du litt lei deg nå?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2014 #17 Skrevet 29. oktober 2014 Noen av de som flytter ønsker seg sharia-stat i de land de flytter til! De flytter fra land som er ødelagt av politisk Islam og ønsker å opprette det i det landet de flytter til. Anonymous poster hash: c858e...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå