Gå til innhold

Klarer ikke glemme "drittsekken"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 30-årene som har drevet med nettdating en stund.

Den første mannen jeg møtte der utviklet jeg etterhvert sterke følelser for. Vi datet en stund men det ble mange brutte løfter og fine ord uten handling.Han har en del psykiske og personlige problemer og er veldig ustabil. Jeg har prøvd å være en støtte for ham,men må også se i øynene at han tidvis ikke har behandlet meg spesielt bra.

Nå har jeg startet å date andre igjen,men jeg klarer ikke glemme denne mannen. Jeg er fortsatt forelsket i ham og sammenligner alle menn jeg møter opp mot ham.

Skal jeg ha mulighet til å få min egen familie må jeg finne en kjæreste snart..men skal jeg "ta til takke" med en jeg egentlig ikke har følelser for?

Alle følelser jeg har for andre føles så svake i forhold til følelsene jeg har for ham:( Er det noen som forstår hva jeg mener,og har noen gode råd?

Hvorfor tiltrekkes jeg av en som behandlet meg dårlig?

Anonymous poster hash: d54c1...5f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første mannen jeg møtte der utviklet jeg etterhvert sterke følelser for. Vi datet en stund men det ble mange brutte løfter og fine ord uten handling.Han har en del psykiske og personlige problemer og er veldig ustabil. Jeg har prøvd å være en støtte for ham,men må også se i øynene at han tidvis ikke har behandlet meg spesielt bra.

Nå har jeg startet å date andre igjen,men jeg klarer ikke glemme denne mannen. Jeg er fortsatt forelsket i ham og sammenligner alle menn jeg møter opp mot ham.

Skal jeg ha mulighet til å få min egen familie må jeg finne en kjæreste snart..men skal jeg "ta til takke" med en jeg egentlig ikke har følelser for?

Alle følelser jeg har for andre føles så svake i forhold til følelsene jeg har for ham:( Er det noen som forstår hva jeg mener,og har noen gode råd?

Kanskje du så noe fint i han som han selv den gangen ikke så? Våre indre demoner kan skape store problemer for oss, kanskje han slet med sine? Kan hende at han har jobbet seg gjennom sine problemer - mennesket har store vekstmuligheter.

Gjest paramount
Skrevet

Har du blitt behandlet dårlig i oppveksten eller i tidligere forhold? Pleier å være en sammenheng...Man syns ikke man fortjener bedre....

• Liker 1
Skrevet

Har du blitt behandlet dårlig i oppveksten eller i tidligere forhold? Pleier å være en sammenheng...Man syns ikke man fortjener bedre....

Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep da jeg gikk i 6.klasse.Har ellers hatt en stabil og ganske grei oppvekst men har nok alltid hatt en tendens til å være litt for krenkbar og la folk trakke på meg.

TS

Anonymous poster hash: c3241...d24

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen!

Jeg har datet en i 4 mnd og jeg liker han kjempegodt. Men han er også ustabil. Når vi er sammen er det fantastisk, ellers kan han "forsvinne helt". Han sier også rett ut at han ikke vil ha forhold.

Prøver å gå videre og date andre, men han er den eneste som har tatt meg med storm. De andre kan være greie som bare det, men mangle det lille ekstra som han hadde, og dermed bli kjedelige. Jeg blir svært sjeldent forelsket.

Er bare 26 år, så har ikke så veldig hastverk, men tanken "må jeg ta til takke med en som alltid vil føles som 2.valget?" streifer meg ofte.

Anonymous poster hash: 17241...ce3
Skrevet

Kanskje du så noe fint i han som han selv den gangen ikke så? Våre indre demoner kan skape store problemer for oss, kanskje han slet med sine? Kan hende at han har jobbet seg gjennom sine problemer - mennesket har store vekstmuligheter.

Jeg ser uendelig mye godt i ham, jeg har aldri hatt så sterke følelser for noen.

Han har sagt jeg fortjener bedre enn ham, men etterpå sagt han vil være sammen med meg,savner meg og elsker meg...

Han har slitt med depresjon og angst og følelsene for meg går opp og ned og i alle retninger virker det som..Tror også at jeg med stor sikkerhet kan si han også sliter med tilknytning og forpliktelser. Jeg har problemer med dette selv og kjenner igjen hans væremåte i min egen..

ts

Skrevet

Det er ikke han du ikke glemmer tror jeg, snarere heller er det nok dine egne følelser du er forelsket i, i den grad at du klamrer deg fast til følelser du burde komme deg ut av - jeg tror du er selvdestruktiv med ditt følelsesliv, jeg er slik selv også dessverre.

Skrevet

Dette var nesten som å lese om meg selv i en tilsvarende situasjon jeg var i.

Datet også en fyr i flere måneder. Han slet også med diverse problemer (økonomi, noe narkotika og var i tillegg deprimert.)

Jeg ble svært interessert og engasjerte meg veldig i at han skulle ha det bra. Det hele endte vel opp med at jeg glemte mine egne behov oppi det hele, og ble nesten som en hobbypsykolog. Han kunne også finne på å bryte avtaler o.l. men med tanke på livssituasjonen hans så var jeg svært forståelsesfull (eller egentlig så forståelsesfull at jeg ble naiv.)

Jeg kom til slutt fram til at, til tross for alle hans problemer så er det faktisk ikke min oppgave å hele tiden gi av meg selv, uten å få noe tilbake. Han er tross alt voksen og er fult kapabel til å holde avtaler og prioritere meg om dette er det han ønsker. Jeg droppet han rett og slett helt ut.

Er enda usikker på om jeg faktisk hadde ordentlig følelser for han, eller om jeg bare var forelsket av Ideen om han. Jo lenger tid det går, jo klarere ser jeg at det siste stemmer.

Tror det er fort gjort å bli litt engasjert i å Få han interessert, eller lure på hvorfor han ikke er interessert. I stedet for å fokusere på om han egentlig er Rett for deg.

Jeg ble vel forelsket i inntrykket jeg hadde av han i starten, og hele ideen om han. Han er absolutt ikke noe for meg, og nå som jeg har fått det hele litt på avstand så ser jeg at jeg egentlig mistet meg selv når jeg var med han. (Satt alle egne behov til side..) Dette skal man absolutt ikke gjøre.

Og nå er jeg kjempeglad for at jeg kuttet han ut, og all den tiden jeg heller har brukt på personer som gir deg noe tilbake! Livet mitt er ti ganger så bra nå som da jeg styrte med å leke hobbypsykolog i et enveis "forhold".

Så mitt råd er i alle fall, kom deg videre! Få han på avstand. Du er sannsynligvis ekstra interessert ettersom han er vanskelig å få. Men når det kommer til stykke er han sannsynligvis ikke noe for deg.

Anonymous poster hash: beae9...a9f

Skrevet

Flott innlegg ab over. Kjenner meg igjen. Man glemmer seg selv og sine behov og gir alt til en mann som bare tar og som er egoistisk. Synd man kan bli så blendet, men en dag våkner disse mannfolkene nok og ser hvordan de holdt på.

Jeg var nok forelsket i mannen som jeg møtte, ikke i hvordan han virkelig er. Jeg har sterke følelser for han enda, men ser tydelig at han ikke er mann for meg.

Lykke til TS. Husk vi fortjener å bli elsket og behandlet godt til bake!

Anonymous poster hash: d9c5c...ea0

Skrevet

Synd man kan bli så blendet, men en dag våkner disse mannfolkene nok og ser hvordan de holdt på.

Jeg var nok forelsket i mannen som jeg møtte, ikke i hvordan han virkelig er. Jeg har sterke følelser for han enda, men ser tydelig at han ikke er mann for meg.

Lykke til TS. Husk vi fortjener å bli elsket og behandlet godt til bake!

Hvorfor skal de de? Dette er jo menn som forhekser kvinner som bare det. De trenger da virkelig ikke å forandre seg for å vinne i kjærlighet.

Det jeg lurer på, er om vi menn som er litt mer "normale", sympatiske, rett ut snille, burde hive noen myke egenskaper overbord og begynne å oppføre oss dårligere. Fordi:

Det er flere kvinner her som kjenner seg igjen i TS' situasjon.

Det er flere tråder har på kg som omhandler samme situasjon.

8 av 9 innlegg om drømmemann, nevner badboy- egenskaper.

Sett nå at jeg, ikke for at jeg til enhver tid er alene og ikke "skjønner hvordan jeg skal få none til å like meg", tok med meg noen kompiser, bestemte oss for å bli mindre sympatiske, mer nonchalante og likegyldige i vår framtreden mot kvinner, bryter løfter, kastet det moderne myk mann- idealet på dynga, osv. men uten å bli ordentilge mishandlere og drittsekker - hadde vi da ødelagt markedet for drittsekkene, gjort bedre suksess for oss sjøl og sørget for at kvinner kan få seg en mann det føles meningsfullt å være i lag med, uten å risikere å dele liv med en som er ustabil (og kanskje til og med voldelig).

(Jeg spørger kun, mit kald er ei at svare)

Til TS: Det er da ikke din jobb å rydde opp i livet til et annet menneske! Det er du som skal trenge mannen, ikke han som skal trenge deg.

Skrevet

Hvorfor skal de de? Dette er jo menn som forhekser kvinner som bare det. De trenger da virkelig ikke å forandre seg for å vinne i kjærlighet.

Det jeg lurer på, er om vi menn som er litt mer "normale", sympatiske, rett ut snille, burde hive noen myke egenskaper overbord og begynne å oppføre oss dårligere. Fordi:

Sett nå at jeg, ikke for at jeg til enhver tid er alene og ikke "skjønner hvordan jeg skal få none til å like meg", tok med meg noen kompiser, bestemte oss for å bli mindre sympatiske, mer nonchalante og likegyldige i vår framtreden mot kvinner, bryter løfter, kastet det moderne myk mann- idealet på dynga, osv. men uten å bli ordentilge mishandlere og drittsekker - hadde vi da ødelagt markedet for drittsekkene, gjort bedre suksess for oss sjøl og sørget for at kvinner kan få seg en mann det føles meningsfullt å være i lag med, uten å risikere å dele liv med en som er ustabil (og kanskje til og med voldelig).

Til TS: Det er da ikke din jobb å rydde opp i livet til et annet menneske! Det er du som skal trenge mannen, ikke han som skal trenge deg.

(jeg som skrev om en lignende situasjon over her..)

Du har rett i at de er flinke til å få kvinner interessert, men de er like flinke til å skape destruktive forhold som ikke varer. Og etter min erfaring så ender som regel disse mannfolka opp alene med alle problemene sine til slutt. Eventuelt i svært dårlige forhold. Så jeg vet ikke hvor hensiktsmessig det er at de fortsetter på det viset de holder på når det kommer til stykket.

Når det kommer til dette, så er det selvsagt endel egenskaper hos disse personene som gjør at de trekker kvinner.

1: De er vanskelig å få.

2. de er mestre på å leke "hot n cold" ettersom de er egosentriske og kun tar kontakt når de selv har behov for det. Dette gjør at de holder kvinnene interessert.

3. De har som regel endel problemer, og gjør derfor at de blir "mystiske", kvinner har en tendens til å forsøke å "redde" folk. Og påtar seg dessverre derfor ansvaret for andres ve og vel (Som i dette tilfellet er den egosentriske karen.)

4. De bryr seg ikke nok om dama, og bryr seg som regel for mye om seg selv

Så til spørsmålet ditt, jo dere kan sikkert herme etter disse egenskapene -

Men på et tidspunkt må du vel vise hvordan du er? Og da er det jo også fare for at den type damer du trekker ved å oppføre seg sånn. Er samme typen damer som mister interessen når du slutter å oppføre deg på det viset?

Så med andre ord: det helt klart hjelpe å framstå litt mer likegyldig og nonchalante enn man egentlig er i starten for å få damene interessert, men jeg ville nok aldri dratt det så ekstremt.

Gjest tomasjj
Skrevet

Å redde/endre vedkommende er en drivkraft for noe.

Dette høres ikke ut som noe å satse på, og jeg snakker av dyrekjøpt erfaring.

Skrevet

1: De er vanskelig å få.

2. de er mestre på å leke "hot n cold" ettersom de er egosentriske og kun tar kontakt når de selv har behov for det. Dette gjør at de holder kvinnene interessert.

3. De har som regel endel problemer, og gjør derfor at de blir "mystiske", kvinner har en tendens til å forsøke å "redde" folk. Og påtar seg dessverre derfor ansvaret for andres ve og vel (Som i dette tilfellet er den egosentriske karen.)

4. De bryr seg ikke nok om dama, og bryr seg som regel for mye om seg selv

Så til spørsmålet ditt, jo dere kan sikkert herme etter disse egenskapene -

Men på et tidspunkt må du vel vise hvordan du er? Og da er det jo også fare for at den type damer du trekker ved å oppføre seg sånn. Er samme typen damer som mister interessen når du slutter å oppføre deg på det viset?

Jeg skulle ønske flere anonyme stod fram med nic her, så man vet hvem man har med å gjøre.

Det du belyser i 1-4 går egentlig tvert imot det idealet et veloppdragent og veltipasset menneske av i dag har fått inpodet av sin mor.

Jeg spurte ikke om å herme etter egenskaper. Egenskaper er ikke bare noe man har, men også noen man tillegger seg og noe man utvikler. Det er blitt påstått at noen har skuepillet seg til å få ei dame til sengs og inn i et lite forhold, men ved nærmere inspeksjon, har det vist seg at skuespillinga var avslørt og at kvinna falt for andre ting enn de skuespillte egenskapene.

Så det som egentlig spørres om, er om vi moderne menn (nå slår jeg grovt ihop her) ødelegger for oss sjøl i kjærligheten med å (forsøke å) leve opp til et ideal - en modernisert mann - og for kvinnene, fordi de på sin side finner det de vil ha hos menn de når alt kommer til alt ikke kan leve med?

(Jeg har funnet en ordning som duger for meg - jeg vil bare sette andre på sporet)

Skrevet

ts her.

At "drittsekker" har det enkelt på kjærlighetsfronten tror jeg ikke. Han jeg skriver om her er kjekk å se på, har god humor,flott klesstil og gode sosiale ferdigheter.Han har ingen problemer med å tiltrekke seg dameoppmerksomhet men likevel er han over 40 og langtidssingel.Mange damer forsvinner når de ser hvordan han er. Noen tror han er en player,og blir rasende på ham.Det trodde jeg også i begynnelsen, men nå vet jeg at de brutte avtalene ikke skyldes at han holder på med andre.Det skyldes at han har angst og er deprimert og vil være alene.

En gang han var langt nede og unnskyldt oppførselen sin sa jeg til ham:"Jeg vet du ikke er en slem fyr" Da ble han rar i stemmen og etterhvert begynte han å grine.Han har mange av disse myk-mann og moderne-mann egenskapene du tenker på. Han er huslig av seg,rydder,stryker klær og er kjempeflink å lage mat. Han kan også gråte og snakke om følelser nå som jeg har kjent ham lenge. I starten var han veldig kald men etterhvert brøt jeg igjennom "skallet" hans. Det er nok derfor og jeg føler det er vanskelig å gi slipp på ham...Jeg var jo kommet så langt liksom..

Skrevet

Det var meg du siterte til. Jeg har ikke lyst å stå frem i fare for at eksen min skal lese her inne. Når det er sagt så har jeg tidligere ikke falt for sånne type menn. Min eks var fantastisk i starten. Hans negative sider kom frem litt etter litt. Han er heller ikke en typisk badboy. Jeg bare tror han er sånn og har ikke helt EQ til å skjønne at han er egosentrisk eller til å sette seg inn i andres følelser og ta hensyn til noen andre enn sg selv. Han har for stor bagasje og er nok fortsatt bitter pga ekskonen stakk fra han etter 12 år.. Det er synd han ikke har lært av sine tidligere feil, men han om det. Han må finne det ut selv. Håper at han blir lykkelig med en ny dame, men jeg kan ikke skjønne om noen damer gidder i lengden om han ikke går inn for å forandre seg.

Jeg vil ha en omsorgsfull mann som er like glad i å gi som jeg er. Forventer ikke at han er like raus som jeg er, men iallefall at han får meg til å føle meg spesiell og priotert.

Skrevet

Min eks hadde også et skall utenpå. Skulle være tøff, men jeg fikk sett hans sårbare side og en mann med masse følelser, en som tenkte men som ikke taklet sine egne følelser!

Skrevet

Min eks hadde også et skall utenpå. Skulle være tøff, men jeg fikk sett hans sårbare side og en mann med masse følelser, en som tenkte men som ikke taklet sine egne følelser!

Akkurat slik er han jeg skriver om også. Han klarer å sette ord på følelser men å gjøre noe med dem er vanskelig.Jeg vet han begynte i terapi for ca.1 år siden fordi han sa han ikke orket leve som dette mer.

Jeg hadde stor tro på at han skulle få orden på ting ved hjelp av psykologen,og øynet håp for oss to. Men ingenting ble bedre.

ts

Skrevet

Jeg skulle ønske flere anonyme stod fram med nic her, så man vet hvem man har med å gjøre.

Det du belyser i 1-4 går egentlig tvert imot det idealet et veloppdragent og veltipasset menneske av i dag har fått inpodet av sin mor.

Jeg spurte ikke om å herme etter egenskaper. Egenskaper er ikke bare noe man har, men også noen man tillegger seg og noe man utvikler. Det er blitt påstått at noen har skuepillet seg til å få ei dame til sengs og inn i et lite forhold, men ved nærmere inspeksjon, har det vist seg at skuespillinga var avslørt og at kvinna falt for andre ting enn de skuespillte egenskapene.

Så det som egentlig spørres om, er om vi moderne menn (nå slår jeg grovt ihop her) ødelegger for oss sjøl i kjærligheten med å (forsøke å) leve opp til et ideal - en modernisert mann - og for kvinnene, fordi de på sin side finner det de vil ha hos menn de når alt kommer til alt ikke kan leve med?

(Jeg har funnet en ordning som duger for meg - jeg vil bare sette andre på sporet)

Ja, det går tvert imot. Man bør ikke oppføre seg på det viset heller.

Jeg sier bare at dette er trekk ved en person som gjerne gjør at andre kan bli interessert.

Mange av de mannfolka som har disse trekkene (Og ikke spiller skuespill) Har jo som regel endel problemer på ulike områder i livet. Og nettopp derfor oppfører seg på denne måten, det er jo destruktivt.

Og til det du spør om: godt mulig det er slik, men det er da mange velfungerende, normale mannfolk som har kjærester? Så jeg vil jo ikke si at dere "moderne menn" ødelegger for dere selv i kjærligheten. (Selv om det finnes unntak her og.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...