Gå til innhold

Må man ha salt i kjøttboller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, må man det? Jeg tenkte å lage opp en mengde kjøttboller til å ha i frysen for kjappe middager, og siden vi har en liten som ikke skal ha så mye salt, lurte jeg på om det er nødvendig å ha salt i kjøttbolledeigen for at den skal henge sammen?

Anonymous poster hash: 6adc2...53b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Du bruker løk,hvitløk,1 egg,noe vann og ønsket krydder. Egget fungerer til å holde sammen kjøttbollene.

Skrevet

Takk for svar. :)

Skrevet

jeg bruker vann og potetmel. løk og salt og pepper og koriander eller oregano. du trenger egentlig ikke så mye salt pga kjøttdeigen har endel salt, men salt får frem smak?

Anonymous poster hash: 847a9...2fd
Skrevet

Ja. Spesielt nå som kjøttdeigen ikke er tilsatt salt lengre. De blir smakløse uten salt. Men du trenger jo ikke bruke så mye.

Skrevet

Nei, saltet bidrar kun til smak, men er ikke nødvendig for å få dem til å henge sammen.

Anonymous poster hash: 4094b...a66
Skrevet

Det blir da vel noe smak av dem hvis man har i annet krydder enn salt, vil jeg tro? Urter og hvitløk og denslags. Vi voksne kan jo salte maten når vi har fått den på tallerkenen. Jeg har ikke kjøttdeig uten vann og salt heller, tror jeg. Det var ikke det i butikken da jeg kjøpte sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...