Gå til innhold

Dyretragedier- kan vi ikke snart lære??

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

Huff, jeg blir så frustrer og sinna.

KAN FOLK ALDRI LÆRE???

Det er fast innhold i nyhetessendinger og i diverse programmer hver eneste sommer : Ta vare på dyret ditt!Kastrer og stereliser katter - det fødes alt for mange kattunger i forhold til gode trygge hjem for de !!

Og gå ikke fra hunden i bilen om sommeren !

Likevel, så er det det samme år etter år - og i år så er det værre enn noen gang ! kan ikke vi mennesker som skal være smartest og mest utviklet her på jorden høre og leve etter det som sies?

Kattunger lagt ut for å dø en langsom pinefull død, katter som slippes løs på motorveien, hunder som låses inne uten tilsyn mens eier er på ferie, hunder som KOKES ihel i varme biler. Kjæledyr som kreperer i bur som står i solsteiken.

Jeg blir så trist og oppgitt- og føler meg så totalt maktesløs i denne sammenheng. Folk MÅ begynne å bruke hodet. Hvorfor er det så vanskelig?

Hvor er folks samvittighet og ansvarsfølelse?

Sukk, tenk på hvor mange dyretragedier som kunne vært ungått om man bare kunne ta lærdom av feil som er gjort - og ikke gjøre de samme selv.

Tent på at liv er liv, enten det tilhører noen på to - eller noen på fire bein. Dyr har faktisk også krav på respeket, og dyr har en vilje og et ønske om å leve. De kan bare desverre ikke velge menneskene som de skal leve sammen med .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ville bare si meg enig i denne!

Bra innlegg! Men skulle desverre vært HELT unødvendig å skrive :-(

Er det ikke litt merkelig at de som egentlig ikke burde hatt dyr, påberoper seg x antall år som dyreeiere(ergo, dette kan de), de vet best selv, vil ikke ta i mot råd, og mener at dyr er dyr, uten følelser og behov?? :evil:

Bare en liten digresjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Så mange dyr som lider pga folks ubetenksomhet. Jeg blir også helt målløs og gremmes over alt jeg leser om for tiden, for ikke å nevne alle kattungene som gis bort til absolutt dyrevenner i avisene, hadde de vært det selv, kunne de spandert en sterilisering/kastrering og forhindret alle disse stakkars katten som blir satt til verden, kull etter kull. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...