Gå til innhold

Noen som vet hva man kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver denne som anonym. Jeg er student, og er så uheldig at jeg har blitt trukket dobbelt for et beløp av en nettbutikk (dette beløpet får jeg tilbake i løpet av to uker i følge nettbutikken). Hvorfor det tar dem så lang tid å fikse dette er for meg et mysterium når de selv har innrømmet feilen. Faut av dette i morges da kontoen var tom.

I morgen skal jeg på jobbintervju (kan ikke avlyse det, har spurt), og tog til og fra koster rundt 100 kroner. I tillegg trenger jeg mat for de neste 2-3 dagene. Har en mor som kan overføre penger fra et annet land (hun har flyttet dit), men det tar jo tid.

Noen som vet hva man kan gjøre for å få penger raskt? Har ikke kredittkort.

Det blir vel til at jeg må droppe jobbintervjuet som jeg har ventet på i flere måneder (søkt jobb siden studiestart). Har spurt venner, ingen har penger til overs (de fleste studerer) og jeg har sendt tekstmeldinger til annen familie, men vet ikke om de svarer før det er for sent ikveld.

Har forklart intervjuer hva som har skjedd, men de sa at de ikke kan utsette. Enten må jeg finne en måte å komme meg dit på, eller så er intervjuet kjørt. :/

Anonymous poster hash: e8854...e54
Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Fortsett å spøre vennene om å låne. Evt. ring til de som innkalte deg på intervju og prøv å utsette det i 2 dager. Da rekker du å få penger fra mamma.

Skrevet

Er det ikke slik at den som innkaller til intervju skal dekke reiseutgiftene til og fra dersom det er utenbys? Eller blander jeg med noe annet nå kanskje...

Anonymous poster hash: c8492...940
Skrevet

Bruk kredittkort når du handler på nett. Da slipper du slike problemer med at konto er tom.

Gjest Blondie65
Skrevet

Kontakt banken din med en gang de åpner i morgen og forklar problemet og be om få overtrekke kontoen med noen 100 lapper i en uke.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Er det ikke slik at den som innkaller til intervju skal dekke reiseutgiftene til og fra dersom det er utenbys? Eller blander jeg med noe annet nå kanskje...

Anonymous poster hash: c8492...940

Har aldri opplevd å få tilbakebetalt reiseutgiftene. Dro til nabofylker selv, over 3 timer hver vei og kjøpte billettene mine selv/kjørte egen bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...