AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er stemor for en 10 år gammel gutt som bor annenhver uke hos oss. Når han er hos oss så vet han hvordan han kan fake å være syk sånn at faren skal la han være hjemme. Pappaen er litt naiv, mens jeg ser hva som egentlig skjer. Nå er det 3 gangen på under en måned at han faker hoste og magevondt for å få være hjemme fra skolen mens han egentlig er frisk som en fisk. Noen som har samme utfordring? Han har det fint på skolen, men syns skole er såpass kjedelig at han ikke vil dit de dagene de har lang dag. Hva går an å gjøre??? Anonymous poster hash: c7e1a...75d
Gjest PTR Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Hva gjør han når han er hjemme fra skolen da? Dataspill eller noe?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Nei, han får ikke lov å spille eller noe. Han må jo ikke få belønning fordi han er hjemme... Blir til at han sitter med telefonen sin og ellers bare sender sms til faren om at han kjeder seg osv. ts Anonymous poster hash: c7e1a...75d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Tror jeg ville sett på hvorfor det er kjedelig først. Om han synes ting som skal læres er for lett er det fort gjort å kjede seg og han trenger bare å få stoffe tilpasset. Men det trenger jo ikke være tilfelle, skole er jo ikke akkurat det morsomtste en gjør Men hva med å la ham fake syk, og så tvinge ham til å ligge i senga hele dagen, ta stygg "medisin(tran f.eks.)" ingen spill, TV, osv. Tenker det fort blir enda kjedeligere:P Anonymous poster hash: ef919...4cc
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Huff da, hoste og magevondt er fæle greier. Det som da er viktig er å holde sengen og slappe av. Det innebærer at dataspill, TV, facebook o.l er utelukket. Det er viktig å få mye søvn. Kjerringråd mot mageknip er pepperkorn, gi ham noen pepperkorn å spise så kan det godt være at magen blir bra igjen. Smaken er neppe noe å skryte av, men det viktigste er at magen blir bra igjen. http://www.kjerringrad.com/magesmerter-og-mageknip-325.html. En innsender der anbefaler å spise 1 teskje karve sammen med litt vann. Igjen, neppe særlig godt, men det virker visst. Jeg vil tippe at etter en dag med pepperkorn og karve, null underholdning, ikkeno godis og kjipe timer i senga uten underholdning blir han frisk som en fisk. og at han heller ikke blir syk igjen med det første. Anonymous poster hash: efc5d...85d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Når mine har vært "halvdårlige" - det vil si at de har sagt de er syke slik at de har fått vært hjemme fra skolen, for at det så viser seg at de er i laaangt bedre form, er dette: Skolearbeid i form av lekser de skal ha videre i uken, eller arbeidsoppgaver på nettet som har med ukens mål å gjøre. Lang ifra mye jobbing, men alikevel mye nok til at det blir litt for mye likt skolen... I tillegg er det utelukket å ha besøk/gå ut til noen eller på aktiviteter enten man er syk eller "syk". De faker skjelden lengre for å si det sånn.... MEN - skjekk også ut om det faktisk er noe i barnets skolehverdag som gjør at det er vanskelig å gå på skolen... Dersom det stadig faller på samme ukedag, ville jeg sjekket hvilke fag de har og tatt en telefon til læreren.. Anonymous poster hash: 24353...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå