Gå til innhold

Hvilken butikk bør man gå til for å kjøpe hodepute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer trenger nye puter i sengen siden de vi har gir oss vondt i nakken. Men jeg har gjerne lyst å kjøpe noe litt skikkelig, og vil gjerne ha hjelp fra noen i butikken som har peiling. Hvor er det lurt å gå?

Anonymous poster hash: 6be98...ea4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha gode, holdbare hodeputer anbefales Tempur eller Høie sine puter.

Tempur er gode for vonde nakker. Selges hos bandasjist, Bohus og sikkert flere steder jeg ikke vet om.

Høie sine puter er og kvalitetsputer. Jysk er ved de som har flest å velge mellom. Mine favoritter er Downfeel og Allegro. Finnes både i naturmateriale og syntetisk.

Har vasket våres på 60 grader i maskinen og de blir helt fine etterpå.

Et lite tips, når du kjøper nye puter er det lurt å enten kjøpe beskyttelsestrekk å ta utenpå før du trekker putevar på. Eller bruke doble putevar av vanlig sort. Da holder putene seg mye lengre.

Anonymous poster hash: aa359...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som sliter med nakken og har skapet fullt av puter. Den som blir brukt er faktisk en fra Ikea.

Anonymous poster hash: b19a8...60c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i faghandel/butikk som spesialiserer seg på puter/dyner og få hjelp der. Personlig syns jeg de fleste ansatte hos Kid o.l har for lite erfaring, er ofte studenter med liten jobb ved siden av. Nå skriver du ikke hvor i landet du bor, men er det i Bergensområdet anbefaler jeg W.Thomsen i Kong Oscarsgate. De har god kunnskap og lang erfaring. Kjøpte puter derfra for to år siden som er helt perfekt for min nakke, og har bedret nattesøvnen min betydelig. De var for øvrig fra Høye, og har holdt seg godt.

Anonymous poster hash: 2e324...475
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk veldig god hjelp hos Jysk.

Damen i butikken fant fram flere modeller som hun mente ville dekke mitt behov, hun ba meg finne en seng og prøveligge putene. Jeg endte opp med ei knallgod pute som jeg neppe ville ha kjøpt om jeg ikke prøvelå den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha gode, holdbare hodeputer anbefales Tempur eller Høie sine puter.

Tempur er gode for vonde nakker. Selges hos bandasjist, Bohus og sikkert flere steder jeg ikke vet om.

Høie sine puter er og kvalitetsputer. Jysk er ved de som har flest å velge mellom. Mine favoritter er Downfeel og Allegro. Finnes både i naturmateriale og syntetisk.

Har vasket våres på 60 grader i maskinen og de blir helt fine etterpå.

Et lite tips, når du kjøper nye puter er det lurt å enten kjøpe beskyttelsestrekk å ta utenpå før du trekker putevar på. Eller bruke doble putevar av vanlig sort. Da holder putene seg mye lengre.

Det er Downfeel og en pute fra tempur vi har nå. Den tempurputa har ikke vært god for meg og Downfeel er noe for høy for oss begge, spesielt når vi har litt trange putetrekk på. Vi har sånne beskyttelsestrekk :)

Gå i faghandel/butikk som spesialiserer seg på puter/dyner og få hjelp der. Personlig syns jeg de fleste ansatte hos Kid o.l har for lite erfaring, er ofte studenter med liten jobb ved siden av. Nå skriver du ikke hvor i landet du bor, men er det i Bergensområdet anbefaler jeg W.Thomsen i Kong Oscarsgate. De har god kunnskap og lang erfaring. Kjøpte puter derfra for to år siden som er helt perfekt for min nakke, og har bedret nattesøvnen min betydelig. De var for øvrig fra Høye, og har holdt seg godt.

Anonymous poster hash: 2e324...475

Hva ligger prisen på sånn ca?

Anonymous poster hash: 6be98...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har Downfeel, så kan du ta ut litt av fyllet inni og få den lavere.Tror der er glidelås på dem, eller var det på Allergo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid interiør, der får du god kvalitet. Ikea har også mange greie, men på Kid får du bedre kundeservice og veiledning, føler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Kjøper våre på princess. Synes disse holder seg gode lenger dnn både kid sine og høye sine. Siste høye puten jeg hadde klumpet seg etter ca 5 mnders bruk. Har dog ikke prøvd tempur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at alle liker forskjellige puter. Noen liker tykke, noen tynne, noen harde og noen myke.

Kjøpte selv en fra jysk av merket høie, og den ga meg nakkesmerter. Mens samboer likte sin. Jeg lånte hans, og den var bedre.

Nå gikk jeg og kjøpte hotellputer fra Kid, og de er aldeles herlige for meg.

Tror jysk lar deg prøve putene, så kan du levere de tilbake om du ikke er fornøyd. Opplevde i hvertfall god kundeservice der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Høie på Jysk. Veldig fornøyd med den. Har flere typer, og muligens flere merker. Stikk innom og prøv deg frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...